رونمایی از کاسبان کرونا!

«کاسب کرونا» برای اولین بار است که مطرح می‌شود و البته‌، باز هم از زبان رئیس‌جمهور! و از سوی دیگر در آدرسی که از این واژه جدید ارائه می‌دهند، کاسبان کرونا، همان کاسبان تحریم هستند!

حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: ۱- رئیس‌جمهور محترم در جلسه دیروز هیئت دولت از واژه جدیدی با عنوان «کاسبان کرونا»! رونمایی کردند ولی در توضیح این واژه و آدرس افراد و جریاناتی که زیر این تابلو قابل شناسایی هستند، به اشتباه افتادند! ایشان ضمن تقدیر از وزارت بهداشت و کادر درمانی کشور و همراهی و همیاری مردم با آنان، که سخنی بایسته نیز بود، زبان به گلایه گشوده و گفتند:

 

«‌بگذریم از یک گروه کوچکی که کاسب‌اند و روز تحریم، کاسب تحریم‌ و روز کرونا، کاسب کرونا هستند. یک افکار کودکانه و بچه‌گانه‌ای در ذهن یک اقلیت کوچکی سیر می‌کند و خیلی متأسفیم این اقلیت کوچک خط را از بیرون می‌گیرد و متاسفانه هر چه آنها می‌گویند، اینها دومرتبه تکرار می‌کنند و بلندگویی هستند که حرف بیگانگان را تکرار می‌کنند. راجع به آمار تردید می‌کنند، راجع به درمان تردید می‌کنند، راجع به پیشرفت کشور تردید می‌کنند و راجع به کارآمدی نظام تردید می‌کنند و صبح تا شب، «الْوَسْواسِ الْخَنَّاسِ الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ»، دنبال وسوسه هستند.
در فضای مجازی و غیرمجازی، گوشه روزنامه، کنار آن رسانه و همه جا دنبال این هستند که مردم را به اضطراب و عدم اعتماد دعوت کنند. شما می‌دانید هیچ دارویی برای کرونا بالاتر از اعتماد مردم و روحیه مردم نیست و اگر روحیه، اعتماد به هم و نشاط روحی ما بالا باشد، این ویروس کمتر در ما اثر می‌گذارد.»
 آقای رئیس‌جمهور می‌گویند «بگذریم از یک گروه کوچکی که کاسب‌اند و روز تحریم، کاسب تحریم‌ و روز کرونا، کاسب کرونا هستند»! تکلیف کاسب تحریم! در فرهنگ جناب روحانی روشن است. ایشان مدتهاست که منتقدان برجام را کاسب تحریم! می‌نامند ولی «کاسب کرونا»! برای اولین بار است که مطرح می‌شود و البته‌، باز هم از زبان رئیس‌جمهور! و از سوی دیگر در آدرسی که از این واژه جدید ارائه می‌دهند، کاسبان کرونا، همان کاسبان تحریم هستند!
 درپی بازخوانی قصه پُرغصه برجام و فاجعه‌ای که برای مردم و نظام به دنبال داشته و هنوز هم دارد نیستیم ولی از آنجا که این روزها و درپی شیوع ویروس منحوس کرونا، جناب روحانی روزهای پُر‌مشغله‌ای دارند و  بعید نیست در ارزیابی مسائل به خطا بروند و اشتباهی را که ۷ سال پی‌در‌پی مرتکب شده بودند، به گونه‌ای دیگر تکرار کنند، توضیح چند نکته را ضروری می‌دانیم؛

۲- تمامی اسناد و شواهد موجود -بدون استثناء-به وضوح حکایت از آن دارند که در ماجرای مذاکرات هسته‌ای و نتیجه فاجعه‌بار آن، یعنی برجام، حق با منتقدان بوده است و تمامی پیش‌بینی‌های آنان بی‌کم و کاست به واقعیت پیوسته و هشدارهایی که داده بودند و دولت محترم به آن توجهی نکرده بود هشدارهای بجا و دقیقی بوده است و در مقابل، وعده‌هایی که رئیس‌جمهور محترم داده بودند نه فقط بر زمین مانده و جامه عمل نپوشیده بلکه بسیاری از آن وعده‌ها و پیش‌بینی‌ها در عمل به عکس خود تبدیل شده است. قرار بود در همان اولین روز اجرایی شدن برجام تمام تحریم‌ها ‫«بالمره» لغو شوند که نه تنها لغو نشد بلکه ده‌ها تحریم دیگر هم به آن اضافه شد. فرموده بودند، علاوه‌ بر چرخ سانتریفیوژها، باید چرخ معیشت مردم هم بچرخد که هر دو از چرخش افتاد! قرار بود برجام بزرگ‌ترین دستاورد تاریخ ایران -و نه فقط تاریخ انقلاب- باشد! ولی کتاب از دست داده‌های برجام به‌اندازه‌ای طولانی است که برای درک خسارت‌های آن «آب بحر کافی نیست که ‌تَر کُنی سر انگشت و صفحه بشماری»! و ده‌ها نمونه دیگر از بلاهایی که برجام بر سر ملت و نظام آوار کرده است.‬
اکنون باید از رئیس‌جمهور محترم پرسید که آیا هیچ یک از این واقعیات تلخ قابل انکار است؟! و اگر نیست که نیست، چرا هنوز هم بر اشتباهات پیشین خود پای می‌فشارید و به جای قدردانی از منتقدان و یا دستکم پوزش از آنان، اصرار دارید آنها را کاسبان تحریم! بنامید؟!
کدام کاسب تحریمی را می‌توان یافت که برای لغو تحریم‌ها سر از پا نشناسد؟ و دولت محترم را به این علت که راه و رویه‌اش مانع لغو تحریم‌ها نیست مورد انتقاد قرار بدهد و همگان هم ببینند و شاهد باشند که حق با آنها بوده است؟ منتقدان کاسب تحریمند یا کسانی که به هشدارهای آنان توجهی نکرده و بر شمار تحریم‌ها افزودند؟!

۳- آقای رئیس‌جمهور از کسانی که درباره آمار مربوط به مبتلایان کرونا، درمان‌شدگان، پیشرفت‌هایی که در این زمینه داشته‌ایم تردید‌افکنی می‌کنند به شدت انتقاد کرده‌اند که گلایه‌ای بجا و ضروری بوده و هست. ایشان در این خصوص می‌گویند «یک افکار کودکانه و بچه‌گانه‌ای در ذهن یک اقلیت کوچکی سیر می‌کند و خیلی متأسفیم این اقلیت کوچک خط را از بیرون می‌گیرد و متاسفانه هر چه آنها می‌گویند، اینها دومرتبه تکرار می‌کنند و...»!
این اعتراض آقای روحانی کاملاً بجا و ضروری است و انتظار آن است که مراجع قضایی و امنیتی از کنار دغدغه اعلام شده ایشان به آسانی عبور نکنند و خط ارتباط شبهه‌افکنان داخلی با کانون‌های بیرونی را دنبال نموده و کور کنند. اما این طیف شبهه‌افکن و جریان کار‌شکن از چه کسانی تشکیل شده است؟ بخوانید!

۴- با پوزش از جناب روحانی باید گفت که شبهه‌افکنان داخلی همان افراد و جریاناتی هستند که سنگ حمایت از دولت و اصلاح‌طلبی و تدبیر و امید را به سینه می‌زنند. فقط نیم‌نگاهی به آنچه در برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی‌اصلاحات چاپ و منتشر می‌شود و یا اظهارات رئیس ‌شورای شهر تهران و چند تن دیگر از اعضای این شورا و... به وضوح نشان می‌دهد که شبهه‌افکنان نسبت به اقدامات قابل تقدیر دولت و مخصوصاً وزارت بهداشت و کادر درمانی و بهداشتی کشور چه کسانی هستند. علاوه ‌بر افراد و جریانات یاد شده برخی از اعضای دولت نیز به گونه‌ای دیگر و البته بدون نیت سوء در مسیر اقدامات دولت خدشه ایجاد کرده‌اند که نامه گلایه‌آمیز ۱۵ فروردین آقای دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت به جناب رئیس‌جمهور نمونه‌ای از آن است.

۵- و اما در سوی دیگر ماجرا، تمامی روزنامه‌ها، افراد و جریاناتی که منتقد برجام بوده‌اند، بدون استثناء از اقدامات دولت و همه دست‌اندرکاران مقابله با ویروس کرونا حمایت و تقدیر کرده و زحمات شبانه‌روزی آنان را پاس داشته و می‌دارند. به عنوان نمونه، روزنامه کیهان در تمامی شماره‌های خود، بخش قابل توجهی از اخبار و گزارش‌های روزنامه را به شرح خدمات دولت و سایر مراکز نظام در مبارزه و مقابله با کرونا اختصاص داده است و حتی یک نسخه از آن را نمی‌توان یافت که از پرداخت به این مبارزه و تقدیر از دست‌اندرکاران این مقابله خالی باشد و یا گزارش‌های پی‌در‌پی از تلاش گسترده و مثال‌زدنی مردم در کمک‌رسانی به بیماران و همیاری با مسئولان نداشته باشد.

۶- و بالاخره اگر منظور آقای روحانی از اتهام «کاسبان تحریم»، منتقدان برجام باشد -که متاسفانه هست- منتقدان برجام تقدیر‌کنندگان و حامیان اقدامات نظام و مردم در مقابله با کرونا هستند و اگر منظور ایشان از واژه جدید، یعنی «کاسبان کرونا»! شبهه‌افکنانِ همسو با دشمنان تابلو‌دار مردم و نظام باشد که ظاهراً هست، بیشترین آنها را باید در میان مدعیان حمایت از دولت جست‌وجو کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.