آمریکا دادگاه بین‌المللی را تهدید کرد/پرونده جنایات صهیونیستها در لاهه

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا به صراحت در پیامی دادگاه بین المللی جنایات جنگی (ICC) شهر لاهه را تهدید کرد که در صورت رسیدگی به پرونده جنایات رژیم صهیونیستی با عواقب بدی روبرو خواهند شد.

هادي نيوز به نقل از میدل ایست مانیتور، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا به صراحت در پیامی دادگاه بین المللی جنایات جنگی (ICC) شهر لاهه را تهدید کرد که در صورت رسیدگی به پرونده جنایات رژیم صهیونیستی با عواقب بدی روبرو خواهند شد.

 

هشدار پومپئو پس از آن صورت گرفت كه دادستان این دادگاه تصمیم گرفت فلسطین را به عنوان كشوری با توانایی ارائه شكایت هایی كه می تواند به تحقیقات در جنایات جنگی منجر شود ، در نظر بگیرد.

 

در ماه دسامبر ، فاتو بنزودا دادستان دادگاه بین المللی جنایات جنگی اعلام كرد كه بررسی 5 ساله مقدماتی اوضاع فلسطین را شروع کرده است.

 

پومپئو در بیانیه ای انتقادی و تهدیدآمیز تحقیقات ICC را نامشروع توصیف کرد و دادگاه بین المللی را یک نهاد سیاسی ، نه یک نهاد قضایی دانست.

 

پومپئو گفت ایالات متحده اعتقاد ندارد فلسطینی ها به عنوان یک کشور مستقل واجد شرایط هستند.

 

اظهارات پومپئو دو روز پس از سفر وی به اسرائیل برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای گفتگو درباره برنامه های تل آویو برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری صورت گرفت.

شبستان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.