اصرار دولت ترامپ به پنهان کردن «برآوردهای ضعیف» از اقتصاد آمریکا

تصمیم اخیر کاخ سفید برای عدم انتشار برآورد‌های اقتصادی نیم ساله آمریکا در تابستان امسال، از سوی سیاست‌مداران و اقتصاددانان آمریکایی با واکنش‌های مواجه شده است.

هادي نيوز: کاخ سفید تصمیم گرفته برآورد‌های اقتصادی نیم ساله آمریکا در تابستان امسال را منتشر نکند. 

بر اساس گزارش‌ روزنامه واشنگتن پست، متخصصان بودجه در آمریکا عنوان کرده‌اند که به یاد ندارند کاخ سفید در گذشته برآورد‌های اقتصادی خود را پنهان کرده باشد. 

این تصمیم در حالی گرفته شده که انتظار می‌رود نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا  به بیش از 20 درصد برسد.  

واشنگتن‌پست گزارش داده دولت ترامپ قصد دارد از ارائه پیش‌بینی‌های جدید اقتصادی خودداری کند زیرا چنین گزارشی به احتمال قریب به یقین، در بر دارنده شاخص‌هایی خواهد بود که از رکود اقتصادی آمریکا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.

«بیل هوگلند»، مدیر اسبق جمهوری‌خواه در کمیته بودجه سنا، به واشنگتن پست در باره این تصمیم گفت: «هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که آنها نتوانند چنین کاری را انجام ندهند. ظاهراً آنها نمی‌خواهند توجه‌ها را به سمت نرخ بالای بیکاری سوق دهند؛ زیرا آنها مجبورند این نرخ را برای امسال و سال بعد برآورد کنند. 

«جَرد بِرن‌استین»، مشاور اسبق اقتصادی «جو بایدن»، نامزد بالقوه انتخابات 2020 آمریکا، نیز در این باره گفت که منتشر نکردن اطلاعات اقتصادی آمریکا، تنها به سیاست‌های اقتصادی‌ای آسیب خواهد زد که تصمیمات با واسطه آنها اتخاذ می‌شوند.

برن استین گفت: «این گونه پنهان‌کاری‌ها مشکلات را هیچ وقت حل نخواهند کرد. مدیریت اقتصادی به این معنی است که برآورد‌ها و پیش‌بینی‌های موثق انتشار پیدا کنند.»  

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.