سمانه حسن‌خانی

بازی کثیف رسانه‌های معاند در برابر ویروس نژادپرستی آمریکا

سکوت رسانه‌های معاند در برابر رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس آمریکا، نشان‌دهنده وابستگی آنها به دولت این کشور است و میزان درستی و صداقت اخبارشان هم به میزان جیره ماهیانه عواملشان بستگی دارد.

هادي نيوز: امروزه بزرگ‌ترین رسالت اطلاع‌رسانی بر دوش رسانه‌های جمعی است.

وسایل ارتباط جمعی از جمله روزنامه، رادیو، تلویزیون و ... با انتقال اطلاعات و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را بر عهده دارند.

در جهان امروز استفاده از رایانه، تلفن همراه هم جزء انکار ناپذیری از فعالیت‌های روزانه افراد است، به گونه‌ای که برخی افراد این ابزار‌ها را منبع خبری خود می‌دانند.

رسانه‌ها به عنوان یکی از نهاد‌های اجتماعی، کارکرد انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌های جامعه را برعهده دارند و در کنار وظیفه اصلی خود که تبادل اطلاعات و اخبار است راهنمایی و هدایت جامعه را نیز برعهده دارند.

این روز‌ها که ماجرای قتل‌های سریالی پلیس کشور ابرقدرت و توسعه یافته آمریکا دوباره تکرار شده است و این اتفاق، خشم و نفرت مردم ایالت‌های مختلف آمریکا به ظاهر متمدن و برخی از کشور‌های جهان را به دنبال داشته و هر روز ندای عدالتخواهی را در خیابان‌های آمریکا فریاد می‌کشند، تنها رسانه‌های جیره‌خوار و بیگانه از جمله: بی بی سی BBC، صدای آمریکا VOA، ایران اینترنشنال، من و تو، واشنگتن پست، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، آسوشیتدپرس، سی ان ان و ... سکوت کرده‌اند و اخبار آمریکا را به حاشیه رانده‌اند.

در طول دو هفته که از کشتن فجیع جورج فلوید توسط پلیس آمریکا می‌گذرد، شهر‌های مختلف آمریکا صحنه اعتراضات گسترده مردمی نسبت به رفتار‌های نژادپرستانه و خشونت پلیس شده و هر روز این اعتراضات گسترش می‌یابد.

از آغاز تظاهرات تاکنون بیش از چهار هزار معترض خواهان اجرای عدالت بازداشت شده، صد‌ها نفر زخمی و بیش از پنج نفر کشته شده‌اند. این اعتراضات به گونه‌ای است که مقامات آمریکا در برخی شهر‌ها حکومت نظامی و ممنوعیت آمد و شد برقرار کرده اند.

جالب است! این رسانه‌های معاند که در ماجرای آبان ۹۸ تمام قد و با تمام توان خود تلاش کردند تجمعات چند ده نفری اغتشاشگران در برخی شهر‌های کشور را به گونه‌ای هدفمند و با استفاده از شگرد‌های تصویری و تصاویر باز، هزاران نفری و بسیار گسترده و فراگیر نشان دهند در مقابل اعتراضات میلیونی مردم آمریکا در سکوتی مرگ‌ بار به سر می‌برند و از کنار آن به راحتی گذشتند و هیچ خبری را در این مورد مخابره نکردند. این موضوع در حالی است که رسانه‌های جهان حتی رسانه‌های مخالف دولت آمریکا از زمان آغاز تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا به رصد و پوشش لحظه به لحظه اخبار و تحولات آن می‌پردازند.

اما همین رسانه‌های بیگانه فارسی‌زبان شبانه روز اخبار جمهوری اسلامی ایران را رصد کرده و اگر کوچکترین اعتراضی در کشورمان رخ دهد با بزرگ‌نمایی در جهان گزارش تهیه کرده و آن را منتشر می‌کنند.

تنها هدف این رسانه‌های استکباری که همچون روز برای همه روشن است تخریب و سرنگونی حکومت‌های کشورهای مستقل از جمله نظام جمهوری اسلامی ایران با عملیات روانی بر روی مردم است تا ناامیدی و تحقیر را پمپاژ کند و از این طریق به منافع خود دست یابند و هرگز به دنبال اطلاع رسانی نیستند بلکه به دنبال جمع‌آوری مخاطب‌اند تا اهداف شوم خود را عملی سازند.

سانسور خبری این رسانه‌ها در برابر اعتراضات جاری آمریکا بدون شک وابستگی امنیت و سیاست آنها را به دولت آمریکا نشان می‌دهد.

این رسانه‌ها میزان درستی و صداقت اخبارشان به میزان جیره ماهیانه عواملشان وابسته است و اخبار و گزارش‌هایشان را با توجه به سیاست‌های دولت متبوعشان از جمله آمریکا، انگلیس و اسرائیل تهیه و منتشر می‌کنند.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.