قاسم حبيب زاده

گفتار درمانی یا امید آفرینی

جلسات بصیرتی و روشنگری آمیزه ای از تحلیل، تفسیر، بیان نظرات و مواضع و نقد و مطالبه گری از مسئولان است.

جلسات بصیرتی و روشنگری آمیزه ای از تحلیل، تفسیر، بیان نظرات و مواضع و نقد و مطالبه گری از مسئولان است. البته هستند افرادی که از توهین و افشاگری در سخنان خود پرهیز ندارند و یا مطالبی می گویند که خود به صحت و سقم آن اشراف ندارند. بی تردید چنین افرادی مصداق خسر الدنیا و الاخره هستند، چرا که نه اقبال دنیوی پیدا می کنند و نه سعادت اخروی. و طبعا چنین افرادی جایی در شبکه هادیان و روشنگران بسیج ندارند.

اما سئوال این است که سخنرانان و هادیان چه بگویند و چگونه بگویند که به گفتار درمانی متهم نشوند و پیامد سخنان یا مکتوبات آنها منتج به امید و اعتماد به نظام و آینده گردد.

یکی از راه های منطقی این کار روشنگری نسبت به واقعیات است، واقعیاتی که در بمباران جامعه با اخبار تلخ مورد غفلت قرار می گیرند.

حتما در جامعه نارسایی ها، مسئولیت نشناسی ها، افسارگسیختگی ها و ... وجود دارد که تحلیل گران
نمی تواند و نباید نسبت به آنها بی تفاوت باشند و به سادگی از کنار آنها بگذرند، اما تحلیل منصفانه از اوضاع کشور، مستلزم دیدن همزمان واقعیات تلخ و  شیرین است.

اگر محرومیتی هست، اقدامات جهادی و محرومیت زدایی هم هست، اگر کاهلی از طرف مسئولی هست، مطالبه گری از سوی جمعی انقلابی هم هست، البته باید پذیرفت که نسبت آنها با هم برابر نسبت و رفع کاستی ها اقدامات مجاهدانه مضاعفی را می طلبد، اما مهم ان است که در عین توجه به واقعیات تلخ، روشنگر و هادی ما از واقعیات امیدبخش غافل نشود و به سخن دیگر پمپاژ یکطرفه اخبار تلخ، جامعه را ناامید از آینده نکند.

در این میان اقشار مختلف بسیج با رویکرد کمک به جهش تولید و محرومیت زدایی از مناطق محروم در حد توان خود، اقدامات شایسته ای انجام داده و می دهند و بر معاونت سیاسی است که هادیان و روشنگران را نسبت به آنها آگاه نماید که تحقق این امر مهم به زودی انجام خواهد پذیرفت، اما هادیان و روشنفکران خود با کنکاش در رسانه های نزدیک به بسیج داده های خود در این زمینه ها را به روز نمایند. چرا که اقدامات بسیج در حوزه های مختلف دقیقا متنج به امیدآفرینی در جامعه می گردد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.