رزمایش ولایت پذیری مومنانه به عشق علی(ع)

شاید برخی‌ها تصور می‌کردند با پایان ماه رمضان «کمک مومنانه» هم از رونق بی‌افتد، اما نه تنها اینطور نشد بلکه حرکت قطار رزمایش ملی همدلی با رهنمودهای مقام معظم رهبری شدت بیشتری به خود گرفت.

طی سال های اخیر که مشکلات اقتصادی کشور، زندگی بسیاری را با مشکل مواجه کرده همیشه مردم ایران اسلامی پیرو مرام مولا علی علی(ع) در قالب کمک به موسسات مختلف و یا بطور مستقیم دستگیر نیازمندان واقعی جامعه بودند و جمع کثیری از خیرین تمام تلاش خود را کردده اند که طی سالهای اخیر کمتر کودکی شکم گرسنه سر بالین بگذارد .

 

اما این رسم و رسوم زیبای ایرانیان، امسال همزمان با شیوع کرونا شکل جدی  تر و منسجم تری به خود گرفته است از آنجا با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، چرخ اقتصاد کشور به سختی میچرخد و بالطبع گذران زندگی بسیاری از اقشار ضعیف جامعه سخت تر از گذشته شده است و اینجاست که  باید برای کمک های مردمی به اقشار آسیب پذیر جامعه فکری اساسی شود تا آنکه ماه رمضان سال99 با حال و هوای سخت کرونایی از راه رسیده بود و کمتر کسی فکرش را میکرد که رهبر فرزانه ایران عزیزمان در آستانه آغاز ماه رمضان در بیاناتشان آغازگر بزگترین کمپین مردمی کمک رسانی به هموطن در دنیا شوند.

رزمایش ولایت پذیری مومنانه به عشق علی(ع)

مقام معظم رهبری در همان ایام به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌ علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمو‌دند: « افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.»

ایشان تأکید کردند: «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم»

رزمایش ولایت پذیری مومنانه به عشق علی(ع)

همین بیانات رهبر معظم انقلاب بسیاری را پای کار آورد که شاهد حضور بی‌ادعای گروه‌های جهادی و بسیجیان و هیئت‌های مذهبی در کنار خیرین بودیم و  از سوی دیگر مشارکت اقشار مختلف مردم در رزمایش مومنانه جلوه دیگری از همدلی و همراهی ایرانیان را به رُخ جهانیان کشید. اما این بیانات رهبر معظم انقلاب پایان کار نبود بلکه شروعی بر یک مسیر درخشان بود که در ادامه دفتر حغظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با راه اندازی پویشی نگاه ها را به خود جلب کرد .

این پایگاه اطلاع‌رسانی هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، پویش «ایران همدل» را آغاز کرد، در بیانیه این پویش آمده بود «فراگیر شدن مفهوم مواسات در جامعه‌ی اسلامی است. در بیان رهبر انقلاب اسلامی، مواسات یعنی «همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ی امور. انسان وظیفه بداند؛ کمک فکری، کمک مالی، کمک جسمانی، کمک آبروئی» و «یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست کمک‌رسانی به سوی آنها دراز کردن.  شما مردم عزیز میتوانید از فعالیتهای خود در این زمینه،‌ فیلم و عکس تهیه و در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #رزمایش_همدلی منتشر کنید. همچنین عکسها و فیلم‌های خود را به صفحه‌«رزمایش همدلی» ارسال کنید »

رزمایش ولایت پذیری مومنانه به عشق علی(ع)

در مجموع این حرکت ملی «کمک مومنانه» در تمامی روزهای ماه مبارک رمضان به شکل گسترده از سوی اقشار مختلف مردم انجام شد و مشارکت مردم در کنار مسئولین در این حرکت بزرگ جهادی وصف ناپذیر بود.

 شاید برخی ها تصور میکردند با پایان ماه رمضان «کمک مومنانه» هم از رونق بی افتد، اما نه تنه اینطور نشد بلکه حرکت قطار رزمایش ملی همدلی شدت بیشتری به خود گرفت و این روزها که شادمانی عید تا عید را میگذارنیم مجددا با بادآوری رهبری معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود، همه نگاه ها را متوجه کمک  مومنانه شده  است ور در سخنرانی عید قربان فرمودند:  البته در این میان عده‌ای دچار آسیب‌ها و مشکلات جدی شده اند که باید با گسترش نهضت کمک مؤمنانه مردمی، به کمک این قشر‌ها شتافت.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با استناد به آیات قرآنی، مردم را به حضور پرنشاط و فعال‌تر در این مسابقه معنوی دعوت کردند و افزودند: سبقت در کار خیر از دستورات مؤکد و مکرر الهی در قرآن مجید است و موجب شوق و انگیزه دیگران به کار‌های خیر نیز می‌شود.

رزمایش ولایت پذیری مومنانه به عشق علی(ع)

رهبر انقلاب اینگونه کار‌ها را معنای واقعی انقلابی‌گری خواند و افزودند: اطعام ماه‌محرم نیز می‌تواند با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل کمک مؤمنانه به دست خانواده‌ها برسد.

اما در نتیجه باید گفت،  همانطور که از گوشه و کنار میهمن اسلامی مان شنیده میشود مردم باز در آزمون ولایت پذیری سربلند بیرون آمدند و این رزمایش این روزها همانند سابق و با همان قدرت به راه خود ادامه میدهد و مسلما تا بهبود شرایط اقتصادی اقشار آسیب پذیر جامعه این راه بزرگ ادامه خواهد داشت.

خبرگزاري دانشجو

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.