ایجاد قرارگاه «جهش تولید» در سازمان بسیج مستضعفین

مسئول سازمان بسیج سازندگی ایجاد قرارگاه نهضت جهش تولید در سازمان بسیج مستضعفین خبر داد و گفت: چهار استان عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده که در مدت سه ماه در این چهار استان اجرایی شود و پس از رفع نواقص در سایر استان‌ها و ۳۱ استان عملیاتی شود.

سردار محمد زهرایی در نشست مشترک انعقاد تفاهمنامه با کمیته امداد امام خمینی مازندران، اظهار کرد: در سال جاری که سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است به همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای حاکمیتی و انقلابی و همه تشکل‌های ظرفیت ساز به عنوان یک ضرورت این ماموریت مترتب شده که در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخل نقش و سهمی ایفا کنند.

وی اضافه کرد: سازمان بسیج مستضعفعین قرارگاهی با عنوان نهضت جهش تولید در اختیار دارد که طرح‌های متعددی را در اقشار ۲۲ گانه بسیج برای آنها تعریف کرده و نزدیک به ۱۰ طرح تاکنون اجرایی شده و از پیشرفت فیزیکی مناسبی هم برخودار است.

مسئول بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در همین راستا تعامل و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌های اجرایی یکی از برنامه‌های است که در دستور کار سازمان بسیج مستضعفین قرار گرفته، کمیته امداد امام خمینی یکی از این نهادها بود که ظرفیت بسیار مناسبی دارد.

وی یادآور شد: تفاهمنامه‌ای بین کمیته امداد امام خمینی و سازمان بسیج مستضعفین منعقد شده بود که ذیل این تفاهمنامه شیوه‌نامه‌ای را باز تعریف کردیم که در استان‌های متعدد به اجرا می‌آید و مدل کار این است که ظرفیت‌های نهادی از سازمان بسیج به عنوان یک ابر نهاد تسهیل‌گر و به عنوان یک مولد انقلاب که شبکه عظیم نیروی انسانی و شبکه مویرگی در دل پایگاه‌ها دارد در کنار منابع تسهیلاتی و تخصص‌های که کمیته امداد امام خمینی پیدا کرده و زنجیره ارزشی که در صنایع تبدیلی و صنایع دستی توسط این نهاده عملیاتی شده کنار همدیگر قرار گرفته و بتوانیم خدمتی به جامعه مستضعفان انجام دهیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: چهار استان عنوان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده که در مدت سه ماه در این چهار استان اجرایی شود و پس از رفع نواقص در سایر استان‌ها و ۳۱ استان عملیاتی شود.

وی ادامه داد: نقطه هدف از منابع تسهیلاتی ۶ هزار میلیاردی که کمیته امداد امام خمینی در اختیار دارد بخشی را برای مددجویان کمیته امداد برای سرپرستان خانوار و افراد فاقد شغل اختصاص داده و پیش بینی ما این است که ۲۰ درصد از منابع را کارسازی کنیم.

زهرایی ادامه داد: باید تلاش کنیم که کسب و کارهای که قرار است از منابع تسهیلاتی برخودار شوند به صورت جدی هدایت شود و مازندران به عنوان نخستین استان این طرح آغاز شده و شیوه‌نامه آن بین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی و فرمانده سپاه و بسیج سازندگی استان به امضا رسیده است.

وی با اعلام اینکه استان مازندران به عنوان یکی از استان‌های الگو در زمینه تعامل همکاری بین کمیته امداد امام خمینی و سپاه کربلا است بتواند این طرح را سنگ‌بنای درستی بگذارد، گفت: از ظرفیت الگو اجرایی شده مناسب استان مازندران برای سایر استان‌ها به خوبی بهره‌برداری کنیم.

زهرایی با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری برای اجرای رزمایش مومنانه پیش از شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: سازمان بسیج مستضعفین طرحی را با عنوان کمک مومنانه تهیه کرده و ۵۰ روز این عملیات طول کشید و اقدامات مناسبی در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: اجرای مناسب این طرح رضایت ولی امر مسلمین را به همراه داشته که معظم له فرمودند این اقدام بسیار مناسب و اثرگذار بوده که جز با اراده خداوند اتفاق نمی‌افتاد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: این اقدام باعث شده که قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیرو و قوت مضاعفی دریافت کرده که مرحله دوم در کشور به خوبی اجرایی شده است.

وی با اعلام اینکه مردم در این رزمایش حماسه خلق کردند، افزود: کمک‌های مومنانه مردم در مقطعی از زمانی انجام شده که خودشان در تنگنای معیشتی بوده و کشور ما تحریم همه جانبه اقتصادی قرار گرفته و کمپین فشار حداکثری علیه ایران بود ولی مواسات و همدلی و کمک مومنانه مردم ما را به یاد مهاجرین و انصار انداخت که سفره و غذای خودشان را نصف کردند تا سفره کسی در کشور خالی نباشد.

زهرایی ادامه داد: به جهت اقدامات حمایتی مردم  و همکاری ارگان‌های انقلابی ما یک سبد حمایتی به جای بسته‌های حمایتی جمع‌آوری کردیم که در آن جهیزیه، لوازم التحریر، کیف و کفش هم دیده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: امید داریم که در ماه صفر این طرح ادامه پیدا کرده و با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال حتما طرحی را با عنوان عیدانه از کمک مومنانه تعریف شود که با توافق و تعامل نهادها این طرح پس از تهیه پیش‌نویس آن نهایی شود.

مسئول بسیج سازندگی کشور با اشاره به دیدار فرمانده کل سپاه با مقام معظم رهبری،گفت: حضرت آقا از اجرای این طرح  از اینکه نهادها کمیته امداد امام خمینی، ستاد اجرایی استان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان، سپاه و بسیج  ابراز خرسندی کرده و بر استمرار و تکرار آن تاکید داشتند که ما سربازان ملت به دنبال اجرای کردن مقام عظمای ولایت هستیم.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.