امام جمعه موقت تهران:

امنیت کشور مرهون اقتدار دفاعی و همبستگی ملی است

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد حفظ تمامیت ارضی، افزایش اقتدار علمی و دفاعی و تشکیل جبهه مقاومت را از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و گفت: یکی از دلایل امنیت کشورمان، اقتدار دفاعی و همبستگی ملی است.

 حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران در آیین ابلاغ برنامه‌های مشترک هفته دفاع مقدس سپاه تهران بزرگ و شهرداری تهران که  در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: امروز شرایط نظام حاکم بر جهان به گونه‌ای است که نمی‌تواند انقلاب با هویت اسلامی، نظام سیاسی مستقل با آرمان‌های مشخص و اهداف والا را تحمل کند؛ همچنین نظام حاکم بر جهان هم نمی‌تواند رویش این شجره طیبه در قلب حساس‌ترین منطقه جهان یعنی جنوب غربی آسیا را تحمل کند؛ لذا همواره سر دشمنی با ما داشتند و خواهند داشت.

وی افزود: نظام سلطه به دنبال این است که تمام سرمایه ملت‌ها را در جهت تأمین منافع خود مصادره کند و تجربه سیاسی منطقه حاکی از همین واقعیت است؛ اما آنچه مانع از دستبرد به منافع ایران توسط نظام سلطه می‌شود، افزایش اقتدار سیاسی، علمی، اقتصادی، دفاعی، فرهنگی و تحکیم روابط با ملت‌های منطقه به‌منظور آفرینش جبهه متحد در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: این راهبرد انقلاب اسلامی ایران بوده که توسط امام خمینی (ره) بنیان گذاشته شده و پس از ایشان هم رهبر معظم انقلاب اسلامی از این اندیشه به مدت سه دهه با قدرت و با حضور ملت ایران و ملت‌های منطقه این راه را تداوم بخشیدند. حال اگر به رشد اقتصادی ایران فکر می‌کنیم، این مسیر از افزایش اقتدار ایران به دست می‌آید.

وی ادامه داد: وقتی یکی از روحانیون نامه سرگشاده‌ای در ماه‌های اخیر خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشتند، بسیار مکدر شدم؛ زیرا نوشتن نامه‌ای با آن ادبیات در این شرایط یعنی فراموش کردن افزایش اقتدار ملت ایران و فراموش کردن این نکته که حفاظت از منافع ملت ایران در یک کلمه افزایش اقتدار ملت ایران، خلاصه می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زیاده‌خواهی استکبار تمام‌ناشدنی است، اظهار داشت: دشمن به سهولت در ۴۰ سال قبل ایران را مورد تهاجم قرار داد که این به دلیل قدرتمند نبودنِ ایران در آن زمان بود؛ اما امروز آن‌ها اگر حسرت حضور در آسمان ایران را در دل دارند و اگر این امنیت در کشورمان زبانزد شده، یکی از دلایل آن اقتدار دفاعی و همبستگی ملی است.

وی تصریح کرد: یادآوری دفاع مقدس تجدید خاطره با حرکتی است که برای افزایش اقتدار ملت ایران صورت گرفت؛ اما دفاع مقدس فقط در حفظ تمامیت ارضی ایران خلاصه نمی‌شود، بلکه دستاورد آن حفظ تمامیت ارضی ایران، افزایش اقتدار علمی و دفاعی و... است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه دفاع مقدس ترجمان دیگری از حرکت عظیم عاشورا بود، گفت: حرکت عظیم اربعین و تشکیل جبهه مقاومت از دستاورد‌های دفاع مقدس است؛ آن مردانی که در دفاع مقدس حضور داشتند، امروز در عراق در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا با قدرت ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: امیدوارم مردم تهران که در شهری امن و زیبا زندگی می‌کنند، بیش از گذشته با ادبیات دفاع مقدس آشنا شوند.

دفاع‌پرس

انتهای پیام/ 231

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.