نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی:

اسرائیل دچارعوارض ونشانه های رژیم های دیکتاتوری است.

ویروس کرونا به مانورها وجلوه های ظاهری حکومت اسرائیل توجه نمی کند وهمچنین کاری به این ندارد که یک میلیون شهروند اسرائیلی به حال ورنج خود رها شده اند،خانواده های اسرائیلی وفرزندانشان که درناامیدی رهاشده اند.

هادي نيوز به نقل ازروزنامه صهیونیستی هاآرتص مورخ 11/9/2020(مترجم/اکبرعسکری)... ایهود باراک درمقاله ای دراین روزنامه افزود:حکومت اسرائیل درحال حاضرمانند حکومتی بی برنامه که درحال تسویه حساب وتحویل وتحول است عمل می کند.تصمیم های حکومت هرروز دوبار تغییر می کند،مدیریت بحران یا راهبردی برای خروج از بحران های اسرائیل ازجمله مباحث مربوط به بودجه و نشست های کابینه ندارد.

 
حکومت طی شش ماه گذشته از شهروندان اسرائیلی خواسته است که فقط از اوضاع راضی باشند و این درحالی است که بنیامین نتانیاهو در انظار ظاهر نمی شود و پاسخگوی مشکلات نیست. علت پنهان شدن نتانیاهو از انظار عمومی این است که  نمی خواهد فاش کند که برای مقابله با موج دوم کرونا آمادگی ندارد اما واقعیت این است که اساسا نظام و سیستمی برای رهایی از ویروس کرونا و  مشابه آن دراسرائیل وجود ندارد. 
{بیایید رو راست باشیم}ویروس کرونا به مانورها وجلوه های ظاهری حکومت اسرائیل توجه نمی کند وهمچنین کاری به این ندارد که یک میلیون شهروند اسرائیلی به حال ورنج خود رها شده اند،خانواده های اسرائیلی وفرزندانشان که درناامیدی رهاشده اند.
 
تاکنون خسارت ناشی از کرونا دراسرائیل حدودیکصد میلیارد شکل برآورد شده که نوه های ما باید آن را پرداخت کنند. بسته شدن همه مراکز در روزهای عیدهای یهودیان مهرتأیید برشکست کامل حکومت اسرائیل ودررأس آن نتانیاهو زده است وپایان این حکومت را رقم خواهد زد.{مسئله این است که درواقع}نتانیاهو درحال تبلیغ وفعالیت برای اجرای نوعی کودتا دراسرائیل است.
 
هدف فعالیت نتانیاهو این است که جامعه را مجبور کند تا نتانیاهو را به هرقیمتی که شده از محاکمه نجات دهد.دراینجا باید اعتراف کنم که نتانیاهو تاکنون توانسته است شمار قابل توجهی از مسئولان دولت را قانع کند که مانع محاکمه اش شوند که به نظرمن این افراد مبتلا به نوعی کوری اجتماعی وچشم پوشی از حقیقت {فساد نتانیاهو}شده اند.  
 
این افراد نمی خواهند بپذیرند که خطری که همه ما اسرائیلی ها را تهدید می کند این است که با بی توجهی وبی خیالی از کنار رفتارها واعمال شخصی متهم وتحت پیگیرد{نتانیاهو}عبور کنیم.
 
نتانیاهودرمقابل به بی آبرو کردن همه مخالفانش روی آورده واین کاررا به هنرش تبدیل کرده است.حمله وقیحانه نتانیاهو به دادستانی کل وقضات اسرائیلی دراولین روز حضورش دردادگاه شوکی به نهادهای اسرائیل وارد کرد اما چه می شود کرد که توده های مردم اسرائیل به اینگونه اقدامات نتانیاهو عادت کرده اند.باید توجه داشته باشیم که شیوه ها {وفریبکاری های} نتانیاهو وکوری مسئولان دولتی وسلطه بر بخشی از رسانه های گروهی چیز تازه ای نیست وهمه اینها قبلا در رژیم های دیکتاتور رخ داده است.اجازه دهید حقیقت را بگویم که حکومت نااهلان وغیرشایسته ها زمانی رخ می دهد که کسی مدافع شایستگی وکارآمدی نباشد وکسی با ناشایست ها ونااهل مبارزه نکند.{ای اسرائیلی ها}زمان بیدارشدن ازخواب فرارسیده است.
اگرقانون حاکم باشدهمه چیز عوض می شود و درهمین چارچوب چند سوال دارم؛کجاست مستشار حقوقی که وضعیت نتانیاهو را روشن کند؟چرا تحقیقات درباره پرونده سهام ها وقضیه فساد پسرعمویش وگزارش های دروغ ناظر دولت به تعویق افتاده است؟چرا نتانیاهو برگه تعارض منافع دادگاه عالی اسرائیل را امضا نمی کند؟
 
واساسا چرا قضات دادگاه عالی سهل انگاری کرده و خود را دراین باره به خواب زده اند؟ بنی گانتس و گابی اشکنازی باید بیایند و حقیقت را بگویند آنها کجا هستند؟ آیا کسی نمی داند که ویروس کرونا چه بلایی سر چند میلیون اسرائیلی آورده است؟
 
نتانیاهو به جای علاج کار و مقابله با فاجعه به کارهای فرعی روی آورده یا اینکه بدنبال زد و بند و مشمول عفو شدن پیش از محاکمه است.
 
هرکدام ازرفتارهای نتانیاهو را در نظر بگیرید(انجام کارهای فرعی یا معامله بادادگاه وحذف اتهام رشوه ازپرونده اش)؛درهرصورت لکه ننگی به جامعه اسرائیل زده خواهد شد.این حقیقتی تلخ است اما حقیقت است.
 
البته قبول دارم اسرائیل بالاخره از این معضل خارج خواهد شد اما به چه قیمتی؟اسرائیل برای سالها رنج این زخم را باید تحمل کند.ما درگذشته هم از آزمون های سخت عبور کرده ایم اما با جرأت باید هشدار دهم که تاریخ نه فقط آنهایی را که برای ترور دموکراسی دراسرائیل تلاش کردند بلکه  آنهایی هم که درمقابل این اقدامات سکوت کردند به بدی یاد خواهد کرد.
 
{من به اینگونه افراد می گویم که}به این طرف وآن طرف نگاه نکنید به آینه نگاه کنید مشکل از خود شماست{عیب های خود را درآینه ببینید}ومنتظر راه حل ازآسمان نباشید راه حل به شما نزدیک است راه حل وظیفه ای است که به عهده قلب وزبان شما نهاده شده است{حقیقت را با قلبتان بفهمید وبا زبانتان بگویید.

بصيرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.