پیوند مایکروسافت و ترامپ برای انتخابات آمریکا/ کلید واژه دخالت رمز جدید عملیات مشترک

ادعای دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا برای این مطرح می‌شود که ترامپ بتواند ذهنیت مردم را آماده کند و نتایج انتخابات را قبول نکند و رد کند.

هادي نيوز:  در حالی که وضعیت محبوبیت ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رو به وخامت می‌رود، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا چهاردهم شهریور در کنفرانس خبری چین، روسیه و ایران را به برنامه‌ریزی برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد و به آن‌ها هشدار داد. وی در عین حال مدعی شد که در میان کشور‌هایی که به دنبال مداخله در انتخابات آمریکا هستند، چین بزرگترین برنامه را دارد.

مشاور امنیت ملی آمریکا تنها کسی نبود که چنین ادعایی را مطرح کرد، ویلیام اوانینا رئیس مرکز ضدجاسوسی و امنیت ملی آمریکا هم اخیرا مدعی شده است که مسکو، پکن و تهران به دنبال، دخالت و اثرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری واشنگتن هستند.

علاوه بر این‌ها، پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم مدعی مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا شده و گفته که «مطمئنم کشور‌های مختلفی تلاش خواهند کرد تأثیراتی بر روی انتخابات ما داشته باشند و این مسئله جدیدی نیست، مردم آمریکا مطمئن باشند که دولت آمریکا با هرگونه مداخله از سوی چین، ایران، روسیه و کره شمالی و حتی بازیگران غیردولتی مقابله خواهد کرد.»

همچنین میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای آمریکا هم با صدور بیانیه درباره دخالت‌ها در انتخابات آمریکا مدعی شد که ایران، چین، روسیه و دیگر بازیکنان خارجی می‌خواهند به سیاست‌های ما نفوذ، در انتخابات ما دخالت و ترس و اختلاف را در میان آمریکایی‌ها پراکنده کنند.

چندی پیش هم شرکت مایکروسافت مدعی شد، هکر‌های روسیه، چین و ایران تلاش کرده‌اند تا افراد و سازمان‌های درگیر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را هک کنند.

این در حالی است که سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گزارش شرکت مایکروسافت مبنی بر تلاش هکر‌های مرتبط با روسیه، چین و ایران برای تاثیرگذاری بر انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد و گفت که برای تهران فرقی نمی‌کند چه کسی در کاخ سفید باشد.

آبشخور این ادعا کجاست؟

هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل می‌گوید که لابی صهیونیستی حامی اصلی شرکت مایکرو سافت است و از آنجایی که این رژیم در تلاش است بار دیگر ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، چنین موضوعاتی را مطرح کرده است.

او در ادامه می‌گوید: اکنون گزارش‌ها و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ جلوتر از وی است و محبوبیت بیشتری دارد، لذا پیش‌بینی‌ها این است که انتخابات به نفع جو بایدن باشد، به همین دلیل ترامپ با کمک رسانه‌های فیک و برخی از مقامات خود، به انتشار شایعه‌ها کمک می‌کند، لذا این شایعه سازی صرفا برای آماده سازی افکار عمومی است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید می‌کند: ادعای دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا برای این مطرح می‌شود که ترامپ بتواند ذهنیت مردم را آماده کند و نتایج انتخابات را قبول نکند و رد کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.