پرسش و پاسخ هاي (ثامن)

پرسمان 5

چرا با وجود رویکرد خصمانه آمریکا علیه ملت ایران، برخی افراد همچنان به دنبال مذاکره و رابطه با آمریکا هستند؟

پاسخ:

افرادی که چنین تفکر و نگرشی دارند به چند دسته تقسیم می شوند:
 الف) برخی از افراد و مسئولان در بخش‌های مختلف، نگاه انقلابی ندارند و در مواجهه با مسائل و مشکلات اداره کشور ، مبتنی بر مناسبات و محاسبات مادی نظر می‌دهند. در این نگره، قدرت مادی و مناسبات بین‌المللی حرف اول را می زند، لذا آمریکا و غرب چون قدرت مادی بالایی دارند، آنها برای حل مشکلات موجود به دنبال مذاکره و رابطه با آمریکا هستند و طبعاً برای ایجاد چنین رابطه ای حساسیتی در قبال حفظ هویت دینی و ایرانی یا صیانت از آرمان‌های انقلاب ندارند.

ب) غربگرایان؛ جامعه و فرهنگ ایرانی چندین دهه است که تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار گرفته و روشنفکر نمایان زیادی در سپهر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران بروز یافتند که تمام تلاش آنها سوق دادن جامعه ایرانی به سمت فرهنگ غربی بوده است. تقی‌زاده‌های عصر حاضر مشوق و طرفدار مذاکره و رابطه با آمریکا هستند و این جماعت اصولاً کاری به جنایات آمریکا در به شهادت رساندن حاج‌قاسم و موارد مشابه ندارند.

ج)  نفوذی ها؛  جریان نفوذی همیشه یک پای ثابت خیانت به ملت ایران بوده و هست. این جریان از بزک کردن آمریکا تا آدرس غلط دادن برای حل مشکلات را در پرونده خود دارد. نفوذی‌ها خود به دسته های مختلفی تقسیم می‌شوند، برخی مواجب بگیر دشمنان ملت ایران هستند و برخی در حوزه‌های فکری وابسته به نظام غرب می باشند. آنها عمدتاً در حوزه تصمیم سازی، تصمیم گیران را به اشتباه می‌اندازند، تا جایی که برای حل مشکلات اقتصادی پیشنهاد کرنش مقابل بانی و باعث مشکلات، یعنی آمریکا را می دهند، که نه تنها مشکلی از کشور حل نمی‌شود، بلکه امنیت و استقلال کشور نیز به خطر می افتد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.