معاون سیاسی سپاه مطرح کرد:

قدردان رهبر حکیم انقلاب باشیم/ فضای انتقاد در کشور باز است/ دشمن بدنبال برهم زدن وحدت کشور است

بحث استیضاح رئیس جمهور می تواند یک نوع منازعات سیاسی بی ثبات ساز را رقم بزند./تنها راه حل مشکلات، تقویت وحدت در جامعه، هم افزا شدن تمامی دستگاه ها به ویژه تعامل مستمر بین مجلس و دولت است

سردار جوانی، در رابطه با بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی کرونا، گفت: هدف از تشکیل این جلسه حضوری رهبر معظم انقلاب با اعضای ستاد ملی کرونا بعد از مدت ها، اهمیتی است که ایشان نسبت به سلامت مردم قائل هستند و تامین سلامت جامعه باید اولویت حاکمیت و دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
 
گرچه بخش قابل توجهی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره‌ی ضرورت تصمیم گیری های قاطع حاکمیتی در خصوص تامین سلامت و جلوگیری از پیش روندگی ویروس کرونا و مشکلاتی که برای مردم در حوزه مسائل اقتصادی ایجاد کرده بود؛ اما معظم له نکات دیگری به اقتضای شرایط بیان داشتند که بازتاب های وسیع و گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت.
یکی از این نکات، نوع مباحث و چگونگی اظهارات مطرح شده در جامعه در خصوص استیضاح رئیس جمهور است. مقام معظم رهبری در بیانات خود با صراحت اشاره فرمودند؛ بین انتقاد و هتک حرمت فرق است. این نکته بسیار مهمی بود که در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد اشاره واقع شد. حتی تا جایی که اشاره فرمودند این نوع ادبیات، ادبیات مختص به جامعه ما نیست؛ این روش آمریکایی هاست که این طوری همدیگر را مورد هتک قرار می دهند. آنها حرمت همدیگر را زیر پا می گذارند و به یکدیگر تهمت و افترا می زنند.
سردارجوانی افزود: در جامعه‌ای که براساس آموزهای دینی و اخلاقی تشکیل شده است، تهمت زدن خلاف شرع است. وقتی حضرت آقا حرام بودن هتک حرمت را مطرح کردند، به معنای این است که در نظام دینی، مسئولان بایستی هر آنچه که مطرح می کنند از منظر «احکام شرعی» مورد توجه قرار گیرد.
 معاون سیاسی سپاه، در ادامه افزودند: برخی ها در داخل ممکن است برداشت های دیگری از بیانات مقام معظم رهبری داشته باشند و آن اینکه از این طریق ایشان باب انتقاد و نقد را بستند، در حالی که این طور نیست. همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند، ممکن است برخی افراد انتقاد درستی داشته باشند، انتقاد کنند، اشکالی ندارد، اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است.
گرچه معظم له در بیانات خود رئیس جمهور را نام بردند، اما می بینیم که ایشان مطلب را به شکل کلی بیان داشتند که اساسا هتک حرمت به مسئولان خصوصا مسئولان عالی رتبه کشور برای هر کسی جایز نیست، نه اینکه اختصاص به یک فرد داشته باشد.
در جامعه دینی و اسلامی، انسان مسلمان باید حرمت دیگران را حفظ کند. این به همان مبانی دینی و اعتقادی بر می گردد که آبروی دیگران را باید حفظ کرد؛ یعنی اگر افراد انتقادی هم دارند، باید ادبیات انتقاد، ادبیات دینی باشد؛ اگر نقد و انتقاد درست باشد، با شیوه و راه نادرست نمی توان آن را بیان کرد.
نکته مهم دیگری که در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تاکید بود؛ اولویت های کشور در شرایط کنونی است. در شرایط فعلی، کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت، انسجام و همدلی دارد.
 
در شرایطی هستیم که دشمنان هزینه های بسیار زیادی برای ایجاد اختلاف، تنش، درگیری و نوعی بی ثبات سازی در کشور انجام می دهند و تلاش می کنند از این طریق به اهداف خاص خودشان برسند. بنابراین، در این شرایط، نیاز به وحدت و همدلی داریم و این نکته در بیانات مقام معظم رهبری با صراحت مورد تاکید قرار گرفت.
سردارجوانی، معاون سیاسی سپاه در خصوص ضرورت توجه به وحدت گفت:
نظام سیاسی ما براساس آموزه های دینی و اسلامی شکل گرفته است و با دشمنان سرسختی مواجه است. انقلاب شكوهمند اسلامي در عمر 41 ساله خود، همواره رویارویی با دشمنان سرسختی از جمله آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی، اروپایی ها و دولت های مرتجع در منطقه و دنباله های آن ها در داخل کشور را تجربه کرده است.
 
آن چیزی که همواره ملت ما را در این رویارویی ها موفق کرده و به پیش برده است، وحدت، انسجام و همدلی مردم و مسئولان بوده که الحمدالله وجود داشته است. مقام معظم رهبری همواره روی موضوع وحدت به عنوان یک گوهر گرانبها تاکید دارند. حضرت امام(ره) وحدت را از جنود الله معرفی می کردند و در نقطه مقابل، تفرقه و اختلاف را از جنود شیطان می دانستند.
وی تاکید کرد: در مقطع کنونی دشمنان به این جمع بندی رسیدند که راه تسلیم ملت ایران، ایجاد اختلاف، تنش و چندگانگی در داخل کشور می باشد. فلذا در چنین شرایطی، بحث استیضاح رئیس جمهور می تواند یک نوع منازعات سیاسی بی ثبات ساز را رقم بزند.
سردارجوانی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری، کسانی که مخاطب بیان و کلام  حضرت آقا بودند، به نوعی ابراز داشتند؛ تابع ولایت هستیم و تلاشمان پیاده سازی منویات حضرت آقا است.
در اینجا به نکته مهمی باید اشاره کرد: اساسا در چنین بزنگاهایی، قدر و منزلت ولایت را بیشتر متوجه می شویم. بنابراین باید شاکر و قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم که امروزه در اختیار ملت ما قرار دارد. بعد از گذشت سی و یک سال از رحلت جانسوز حضرت امام(ره)، در مقاطع مختلف به وضوح مشاهده شد، آن چیزی که حضرت امام(ره) فرمودند، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیبی نرسد، این یک واقعیت و حقیقت است؛ زیرا در سال های گذشته، این انسجام، وحدت و همدلی بوده که با محوریت ولایت، کشور را از گذرگاه های سخت و تنگناهای صعب العبور نجات داده است.
 
در این مقطع هم که عده ای تصور می کردند با استیضاح رئیس جمهور، مشکلات کشور پایان خواهد یافت؛ ولی از آن طرف هم عده ای دیگر بر این اعتقاد و باور بودند که رفتن به سمت استیضاح می تواند مشکلات زیادتری را به وجود بیاورد و یک دوگانگی در حال شکل گیری بود، در چنین شرایطی بود که مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه اولویت اصلی امروز کشور وحدت و انسجام برای حل مشکلات کشور است؛ با راهبری های راهبردی خود، جلوی پدیدآیی یک وضعیت سخت و دشوار را گرفتند.
 
وی خاطرنشان کرد: در نظام دینی، ولی و امام حکیم است. بر مبنای عقلانیت کشور را مدیریت و اداره می کند. حکیم بودن به معنای داشتن یک نگاه راهبردی و ذهنیت کامل و جامع است که همه امور و مسائل را با همدیگر می بیند. اگر موضوعی مانند استیضاح مطرح می شود، مقام معظم رهبری تمام جوانب آن شامل پیامدها، آثار، نتایج و حتی نگاه هایی که دشمنان ما نسبت به موضوع دارند را ملاحظه می کنند. و این مصداقی از رفتار حکیمانه ایشان است.
سردارجوانی، معاون سیاسی سپاه، در پاسخ به این سوال که راههای برون رفت از مشکلات چیست، اظهار داشت: برخلاف این تصور که فقط با استیضاح می توان به مشکلات کشور پایان داد، در شرایط کنونی خصوصا در حالی که کشور به طور جدی درگیر ویروس کرونا است، تنها راه حل مشکلات، تقویت وحدت در جامعه، هم افزا شدن تمامی دستگاه ها به ویژه تعامل مستمر بین مجلس و دولت است. تعامل مجلس و دولت در کلان قضیه و تعامل بین کمیسیون های تخصصی مجلس و وزرای مرتبط، در بسیاری از موضوعات می تواند راه گشا باشد. نمونه ای از این تعامل را در روزهای گذشته داشتیم که همین روند باید با قوت دنبال شود.

منبع: سایت بصیرت

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.