کارنامه درخشان بسیج در دوران کرونا

نیروهای بسیجی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور آتش به اختیار با غربالگری، ضدعفونی معابر، تولید ماسک، تهیه و توزیع بسته‎های معیشتی برای نیازمندان و ... در کنار دولت و مردم حضور چشمگیر دارند.

هادی نیوز: «بسیجیان» با سلاح ایمان، عدالت اسلامی و بر اساس اعتقادات دینی، باور‌های فرهنگی، انقلابی و علایق شخصی گرد هم آمده‌اند و به صورت داوطلبانه و خودجوش برای آبادانی کشور فعالیت می‌کنند.

اعضای بسیج در کنار نیرو‌های ارتش و سپاه، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور داوطلبانه در دوران دفاع مقدس در برابر نیرو‌های تا دندان مسلح رژیم بعثی عراق ایستادگی کردند و کشورمان در این جنگ نابرابر پیروز شد.

بسیجیان این مرز و بوم همواره با بصیرت به مسائل کشور توجه می‎کنند و هر کجا نظام جمهوری اسلامی نیاز به کمک داشته باشد این تشکل مردمی همچون دوران دفاع مقدس به یاری مردم و نظام می‌شتابند.

بسیج قدرتمند و منسجم این روز‌ها دامنه فعالیت‌هایش گسترش یافته و در عرصه‌های اجتماعی، پزشکی، دفاعی، علمی، سازندگی و حوادث طبیعی با تمام توان تلاش می‌کند و امروز هم در عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا از خدمات پزشکی تا ضدعفونی معابر و کمک‌های مومنانه به میدان آمده است.

طبق سخنان سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور بیش از ۳۰ میلیون نفر از هموطنان با هماهنگی وزارت بهداشت به میدان آمدند و با حضور نیرو‌های داوطلب برای همراهی بیماران، حضور طلاب بسیجی برای تدفین بیماران و مجاهدت در تولید ماسک بسیج رکورد‌های بسیار خوبی را در کارنامه خودش ثبت کرد.

تحت همین پروژه بیش از ۷۰ میلیون نفر غربالگری شدند. بسیج با به میدان آوردن ظرفیت مردمی موجب شد مشکل تولید ماسک حل شود و روزانه بیش از ۱۷ میلیون ماسک تولید شد.

در ادامه فعالیت بسیج در مبارزه با ویروس کرونا یک طرح تکمیلی به‌نام طرح شهید سلیمانی با نظارت وزارت بهداشت اجرا خواهد شد که مهمترین ویژگی آن محله‌ور است و ظرفیت‌های محلی و دستگاه‌های مختلف برای این‌کار در نظر گرفته شده است. در این طرح گروه‌های بهداشتی با پشتیبانی ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بیماران را شناسایی می‌کنند. بیمارانی که حال وخیمی ندارند در مکان‌هایی اسکان داده و از لحاظ غذایی و بهداشتی پشتیبانی می‌شوند و افرادی که حال وخیمی دارند، به بیمارستان اعزام می‌شوند.

بیمارانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند نیز تحت کنترل قرار می‌گیرند. این طرح از استان خراسان رضوی آغاز شده است؛ بنابراین سازمان بسیج مستضعفین به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد از انقلاب اسلامی تا کنون نقش سازماندهی، به‌کارگیری و هدایت مردم را برعهده داشته و امروز هم که بیش از ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد آتش به اختیار میدان‌دار تهیه و توزیع بسته‎های معیشتی و توزیع آن بین نیازمندان در این دوران هستند و با گوش سپردن به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت پیشبرد اهداف عالیه نظام گام برمی‌دارند.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.