سردار احمد وحیدی:

قرار باشد دانشمندان ما ترور شوند معنا ندارد در NPT بمانیم/ زمان انتقام را ما تعیین می‌کنیم

سردار وحیدی گفت: اگر بنا باشد ما فراتر از پروتکل هسته‌ای عمل کنیم معنا ندارد مرکز هسته‌ای ما و دانشمند هسته‌ای ما مورد هدف قرار بگیرد.

هادی نیوز: سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور در برنامه جهان آرا درباره ابعاد مختلف ترور شهید فخری زاده اظهار داشت: شهید بزگوار یک دوران پر از فعالیت وجنب و جوش و تلاش داشتند. ایشان قبل از انقلاب فعال بودند و بلافاصله بعد از انقلاب حضور مستمری در همه صحنه‌ها داشتند.

وی افزود: ایشان مدت‌های زیادی در کردستان با شهید بروجردی همکار بودند و بعد به جبهه‌های جنگ رفتند ودر یگان‌های سپاه حضور فعال داشتند. بعد از پایان جنگ ایشان به کار‌های علمی ادامه دادند و در دانشگاه امام حسین و وزارت سپاه کار می‌کردند و بعد در وزارت دفاع مشغول بکار شدند.

سردار وحیدی ادامه داد: ایشان به لحاظ علمی فرد توانمند و عمیقی بودند. رشته تخصصی ایشان هسته‌ای بود و در این حوزه تحصیل کرده و جز برجستگان این حوزه بودند و شمع جمع دانشمندان هسته‌ای بودند. ایشان در همه زمینه‌های علمی دیگری هم که نیاز شد فعالیت داشتند و ده‌ها حوزه علمی را پایه گذاری کردند. ایشان در آخرین مسئولیت خود متکفل بودند تا در کنار سایر حوزه‌های وزارت دفاع ابعاد تحقیقاتی و بنیادی را دنبال کنند.

وزیر اسبق دفاع تصریح کرد:ایشان یک محقق و یک مدیر ارزشمند تحقیقاتی بودند. ایشان در حالی که بسیار دانشمند بودند بسیار هم متواضع بودند. من از دیر زمان ایشان را می‌شناختم، اما از سال‌های ۸۲ به این سو بیشتر با ایشان همکار بودم.

وی درباره دستاورد‌های شهید فخری زاده عنوان کرد: ایشان هم یک محقق برجسته بودند و هم محور محققین هسته‌ای بودند. در حوزه فناوری‌های نو پدید رشته‌های مختلف کاری را شروع کردند که صلاح نیست ابعاد آن را باز کنم. تحقیقات ایشان محصول محور بود و به صورت مستقیم در اقتدار دفاعی دخیل بودند. سرریز دانش ایشان در حوزه غیر دفاعی هم رسوخ کرده بود.

سردار وحیدی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بر اساس ترور تشکیل شده است. یک مرکز آمریکایی در سال ۲۰۰۵ اعلام کرد ۷۴ درصد از دانشمندان عراقی توسط موساد ترور شدند و لیست مشخصی از دانشمندان مصری لبنانی وسوری که موساد آن‌ها را ترورکردند وجود دارد. آن‌ها طبیعتا ترور دانشمندان ایرانی هم در دستور کار داشتند و شهید فخری زاده خار چشم دشمن بود. آن‌ها دنبال این بوند که این اقتدار را بشکنند وشهید عزیز ما ۲۰ سال بود که علم شهادت را حمل می‌کرد. تصور آن‌ها این بودکه با شهادت این شهید می‌توانند میسر علمی را مسدودکنند و یا جمهوری اسلامی از مواضع خودکوتاه می‌آید که این‌ها محاسبات غلط دشمن است.

رئیس دانشگاه عالی دفاعی ملی درباره انتقام این ترور گفت: دشمن چند روز بعد از ترور سردار سلیمانی سیلی محکمی خورد که سال‌ها بعد اثر آن مشخص می‌شود البته هنوز انتقام سردار سلیمانی گرفته نشده است. دشنمن باید منتظر باشند وسخت عقوبت خواهند دید. البته جمهوری اسلامی در زمین آن‌ها بازی نمی‌کند، اما اینکه یک رژیم تجاوز گر بخواهد این چنین کاری بکند حتما بی جواب نخواهد بود.

وی افزود: این‌ها به صورت جدی در محاسباتشان اختلال وجود دارد. آمریکایی‌ها اعلام کردند ما ۵۲ نقطه شما را می‌زنیم، اما ایران به حساس‌ترین نقطه آن‌ها حمله کرد و سطح بازدارندگی را تغییر داد. برای ما کاملا روشن است که رژیم صهیونیستی این کار را کرده است و آن‌ها برای ما مشکل ایجاد کردند جمهوری اسلامی به روشی که خودش تعیین می‌کند و در زمینی که خودش تعیین می‌کند پاسخ می‌دهد. رژیم صهیونیستی باید در یک تشنج دائمی باشد و مهم این است که رژیم صهیونیستی در یک خانه شیشه‌ای قرار دارد.

سردار وحیدی تاکید کرد: خشم جمهوری اسلامی موجب می‌شود هیچ مکان امنی برای آن‌ها باقی نماند. البته برای سایر دولت‌ها هم امتحانی است که نشان دهند با تروریست‌ها هستندیا خیر؟ اگر بنا است با تروریسم مقابله شود با ید مشخص شود. الان ترور هرکسی به عنوان دانشمند در دنیا مجاز است این مفهوم اقدام آن‌ها است. باید بدانند جمهوری اسلامی به همه موارد توجه دارد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های علمی ما ثمره درخت تناور ملت ایران است و وقتی شما ثمره این درخت را قطع می‌کنید باید بدانید با خشم یک ملت طرف هستید. رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا وبا کمک مزدوران داخلی این کار را کرد و آن‌ها باید بدانند سه ضلع یک مثلث شوم هستند و بدانند جمهوری اسلامی از آن‌ها نمی‌گذرد. اگر بنا باشد ما فراتر از پروتکل هسته‌ای عمل کنیم معنا ندارد مرکز هسته‌ای ما و دانشمند هسته‌ای ما مورد هدف قرار بگیرد. معناندارد ما در ان پی تی بمانیم. معنا ندارد وقتی ما بالاترین سطح بازرسی را پذیرفتیم مرکز هسته‌ای ما مورد خرابکاری قرار گیرد و دانشمند هسته‌ای ما ترور شود. کشور‌های منطقه هم بدانند همکاری آن‌ها با رژیم صهیونیستی ممکن است آن‌ها را به قعر آتش ببرد و ممکن در ارزیابی‌های ما همکار این رژیم قلمداد شوند.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.