دبیر ستاد مرکزی راهیان نور:

جریان تمدنی دفاع مقدس برای ماندگاری نیاز به تولید علم و دانش دارد

سردار ادیبی گفت: جریان تمدنی دفاع مقدس جزئی از جریان بزرگ تمدن اسلام است و برای ماندگاری باید به دنبال تولید علم و اندیشه باشد.

هادی نیوز: سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور اظهار داشت: دفاع مقدس جریانی برخوردار از ابعاد عقلانی، حماسی، احساسی، عاطفی و منطقی است.

وی عنوان کرد: وقتی از تاریخ تمدن‌ساز اسلام صحبت می‌کنیم، باید بیشتر به بحث دفاع مقدس که خود یک جریان تمدنی است، توجه کنیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ادامه داد: این جریان تمدنی برای ماندگاری باید به دنبال تولید علم و اندیشه باشد و برای استخراج مدل‌های متعالی آن، اقدامات مؤثری توسط افراد توانمند در حوزه علم و دانش و آشنا به تاریخ دفاع مقدس، صورت پذیرد.

وی با اشاره به تهیه و تصویب نقشه جامع روایتگری دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: برای اجرای این نقشه جامع، فصل‌های مختلفی پیش‌بینی شده که یکی از آن‌ها حوزه تولید و انتشار علم است.

ادیبی با اشاره به ضرورت جلوگیری از فراموشی و مقابله با تهدید آموزه‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: حوزه ایثار و شهادت منشأ تحولات بزرگی در جامعه و باعث ایجاد حرکت‌های کلیدی در آینده برای کشور خواهد شد و روزبه‌روز این گنجینه ارزشمند، پرورش جوانانی مؤمن و مخلص را به دنبال خواهد داشت.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ساختار‌هایی را که در کشور برای معرفی دفاع مقدس به آحاد جامعه شکل گرفته، مورد اشاره قرار داد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، حادثه تاریخی دفاع مقدس قیامت کبری بود و برای حفظ این سرمایه بزرگ، باید تدابیری بیاندیشیم که منجر به ماندگاری این تاریخ سرافراز شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این موضوع، نیاز به سرمایه انسانی مؤمن و متعهد و آشنا به موضوع دفاع مقدس داریم و طراحی‌هایی در ستاد راهیان نور و بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس و همه مراکز دانشگاهی و حوزوی دیده شده تا جوانان ما به کمک سرمایه پیشکسوتان دفاع مقدس با ارزش‌های حماسی سال‌های مقاومت و ایثار آشنا شوند و از نگرانی‌های موجود در این زمینه، کاسته شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به راه‌اندازی دو رشته دانشگاهی کارشناسی روایتگری و کاردانی امور فرهنگی-موزه توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مرکز علمی کاربردی شهرداری قم، تصریح کرد: این اقدام که برای نخستین بار در کشور در حوزه علمی و دانشی دفاع مقدس صورت گرفت، اقدامی شایسته بود و ان‌شاءالله در دیگر استان‌ها نیز انجام شود و ما به لحاظ تأمین اساتید و تولید محتوای مورد نیاز، هیچ مشکلی نداریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی شبکه آموزش دفاع مقدس در کشور، خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش طرح «معلم راوی» را آغاز کرده‌ایم و همین‌طور در مجموعه نیرو‌های مسلح نیز مشابه این طرح را در دستور کار داریم که هم به توسعه سرمایه انسانی نیرو‌های مسلح در حوزه دفاع مقدس و هم به شبکه راویان کمک می‌کند.

ادیبی گفت: هم‌اکنون شبکه راویان متشکل از ۲۵ هزار عضو، شبکه خادمین بیش از ۸۰ هزار عضو و مجموعه شبکه مبلغین دفاع مقدس و راهیان نور بیش از ۱۵ هزار عضو دارد که از پشتوانه حوزه‌های علمیه برخوردار است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور افزود: روایتگری حماسه ایثار و شهادت و تولید علم و دانش در این زمینه، منشأ تحولات بزرگ در عرصه تربیت و پرورش جوانان انقلابی است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد تبدیل سرمایه‌های بزرگ دفاع مقدس به یک جریان عظیم تربیتی در کشور و ثبت دقیق تاریخ ماندگار سال‌های حماسه و ایثار باشیم.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.