نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس

شهید فخری‌زاده جا مانده از قافله شهدا بود

حجت‌الاسلام «محمد مهدی بهداروند» با اشاره به اینکه شهید محسن فخری‌زاده خود را جامانده از قافله شهدا می‌دانست، گفت: عظمت مجاهدت‌های خاموش شهید فخری‌زاده در زمینه هسته‌ای و دفاعی در آینده معلوم خواهد شد.

حجت‌الاسلام «محمدمهدی بهداروند» استاد حوزه و دانشگاه و پیشکسوت، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس با اشاره به آشنایی و همکاری چندین ساله خود با شهید فخری‌‌زاده اظهار داشت: این شهید بزرگوار به لحاظ اهمیت و حساسیت فعالیت‌های علمی پژوهشی که داشت، به طور کلی اهل ظهور و بروز اجتماعی نبود و پژوهش‌های مربوطه را بدور از مرئی و منظر عموم انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه پژوهش‌های شهید فخری‌زاده در زمره مجاهدت‌های خاموش و گمنام این شهید عزیز محسوب می‌شود، عنوان کرد: شهید فخری‌زاده تحقیقات مهم و اساسی را در زمینه هسته‌ای و دفاعی انجام داد و حقیقتا کار را به سامان رساند.

نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس افزود: این شهید والامقام شاگردان ممتاز و مبرزی را تربیت کرد و عمق عظمت اقدامات این دانشمند شهید هسته‌ای و دفاعی در آینده معلوم خواهد شد.

وی فوز شهادت را آرزوی دیرینه شهید فخری‌زاده برشمرد و افزود: پس از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید فخری‌زاده خیلی ناراحت و متاثر بود و همواره می‌گفت «دعا کنید عاقبت من هم ختم به شهادت شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این شهید گرانقدر خود را جا مانده از قافله شهدا می‌دانست و سرانجام نیز اجر مجاهدت‌های خالصانه و گمنام خود را با شهادت در راه خدا گرفت.

نویسنده کتاب «زندان الرشید» با اشاره به اقدام شوم دشمنان در به شهادت رساندن شهید فخری‌زاده تصریح کرد: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بدانند از اول پیروزی انقلاب تاکنون، ترور هیچگاه بر روی روند پیشرفت نظام اسلامی و رشد ملت سرافراز ما اثر نداشته و چه بسا سبب همدلی، بالندگی و توسعه بیش از پیش نیز شده است.

بهداروند تاکید کرد: مسیر فرهنگ انقلاب اسلامی و گفتمان جهاد و شهادت و مقاومت، همواره پویاست و چنین مسیری به هیچ وجه بن بست ندارد.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.