زارعی:

حاج قاسم سلیمانی محصول تربیت امام خمینی و آیت الله خامنه‌ای بود

رییس بسیج اساتید کشورگفت: سپهبد حاج قاسم سلیمانی محصول تربیت دو فقیهِ حکیم بود، شکوفایی او از یک محیط روستایی به تمامیت استان کرمان و قرار گرفتن او بر مصدر فرماندهی یک لشکر، حاصل یک دانشگاه و دیسیپلین نظامی نبود، زیرا او در این دوره حاصل جمع جهاد، اشک، تواضع، اراده و محبت بود.

هادی نیوز: مجتبی زارعی رییس بسیج اساتید کشور در افتتاحیه کنگره بین المللی مکتب شهید سلیمانی اظهار داشت: سپهبد حاج قاسم سلیمانی محصول تربیت دو فقیهِ حکیم بود، شکوفایی او از یک محیط روستایی به تمامیت استان کرمان و قرار گرفتن او بر مصدر فرماندهی یک لشکر، حاصل یک دانشگاه و دیسیپلین نظامی نبود، زیرا او در این دوره حاصل جمع جهاد، اشک، تواضع، اراده و محبت بود.

وی اظهار داشت: چنین فردی وقتی پا به مکتب تربیتی آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای گذاشت به چهره‌ای ملّی تبدیل شد، پس از دو دهه کار معنوی و دانشی، حاج قاسم در مقابل میلیتاریسم خشن غرب و صنایع گوناگون پنتاگون و سیا نظیر بلک واتر و داعش و جبهه النصره مؤسس یک سپاه حکمت بنیان شد که معنوی، فراملّی، فرانژادی فرافرقه‌ای بوده و در اوج تکریم به انسانها، زبان‌ها و اقوام ظاهر شد.

این استاد دانشگاه گفت: اگر حضرت امام خمینی هم بود؛ بازهم حاج قاسم در همین قامت و با همین ظرفیت می‌درخشید، چون تربیت فق‌های حکیمی مانند امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای، حکمت بنیان است، زیرا حکمت، چنانکه هست و چنانکه باید باشد پرورش داده و تربیت می‌کند.

عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس تصریح کرد: حاج قاسم مبدع و مؤسس نگاه دیالکتیکی به امکانات ایران اسلامی و جهان بود؛ اگر عرفا اسفار چهارگانه داشتند این فرمانده مکتب انسانی در مقاومت و امنیت، بین ایران و جهان مدام در حال رفت‌وبرگشت اندیشه‌ای و فیزیکی بود او از افق جهان به ایران نگاه می‌کرد؛ وقتی در ایران بود جهانی می‌اندیشید و برای نجات بشریت فکر می‌کرد، اما وقتی در سفر‌ها بود از زاویه جهان به ما نگاه می­کرد، قدر کشور ام‌القری را می‌دانست؛ او با کاربست دیالکتیکِ ایران و جهان برای ما غصه می‌خورد که چرا جناحی می‌شویم! چرا سیاست زده می‌شویم! و چرا اصلاح‌طلب و اصول‌گرا می‌کنیم!

زارعی ادامه داد: ظرفیت وجودی حاج قاسم به‌گونه‌ای شد که هم از میلیتاریسم خشن عبور کرد و هم از جهاد سلفی خشن و ظاهرگرایانه.

وی گفت: البته حاج قاسم از این‌که مدام در بیرون از کشور بسر می‌برد شاید برای ما غصه‌دار می‌شد، او حتی از این زاویه به فق‌های عظیم الشأن می‌گفت با توجه به تجربه مصاحبت اش با رهبران و بزرگان دنیا، باید قدردان نعمت ولایت‌فقیه و فقاهتِ حکمت بنیان آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای باشیم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: به نظر می‌رسد شاید بتوان از آیه ۸۵ سوره قصص برای این دل‌تنگی‌های حاج قاسم استفاده کرد و به استعاره گفت؛ آنجا که وقتی به وجود مبارک پیامبر (ص) امر شد که باید به مدینه هجرت کند رسول خدا (ص) در میانه راه محزون شد، وحی آمد که ما تو را به مکّه بازگشت خواهیم داد.

وی گفت: می‌توان گفت حاج قاسم درعین‌حال که به جهان بشریت تقدیم شده، اما مدام دل و روحش با ایران اسلامی بود و خدا او را با تشییع ده‌ها میلیونی به فرهنگ­ها و هویت ایرانی اسلامی باز پس داد

رئیس سازمان بسیج اساتید اظهار داشت: ما در این کنگره باید نگاه دیالکتیکی و رفت و برگشت مابین ایران و جهان را در بین نخبگان و مردمان تقویت کنیم.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.