علی‌عسگری در همایش «مکتب سلیمانی و رسانه»:

خنثی‌سازی توطئه آمریکا در غرب آسیا توسط حاج قاسم/ مقاومت سیاسی و اقتصادی راهبرد شهید سلیمانی برای تقابل با استکبار بود

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به فرماندهی شهید سلیمانی در خنثی‌سازی توطئه آمریکا برای اضمحلال غرب آسیا گفت: شهید سلیمانی مقاومت اقتصادی را لازمه مقاومت ملی کشور‌های منطقه می‌دانست. در زمان حمله دشمن برای مقاومت اقتصادی تدابیر ویژه‌ای می‌اندیشید.

هادی نیوز: افتتاحیه «همایش علمی مکتب سلیمانی و رسانه» با رونمایی از کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»، خودنوشته‌های سردار حاج قاسم سلیمانی صبح امروز (یکشنبه) در سالن مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم سرلشکر «سیدیحیی رحیم صفوی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف شهید سلیمانی «عبدالعلی علی‌عسگری» رئیس سازمان صدا و سیما، «حداد عادل» رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، «زینب سلیمانی» دختر شهید سلیمانی، خانواده شهیدان همت، دستواره، فخری‌زاده و دیگر شهدا و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند.

علی‌عسگری در ابتدای مراسم در سخنانی اظهار داشت: وقتی خبر شهادت سردار را شنیدم آیه «و من یتق الل»ه به ذهنم خطور کرد. او اهل تقوا بود، ایمان یک پدیده درونی است، اما تقوا یک حرکت درونی بر پایه ایمان است، هم مومن بود و هم برحسب اقتضای ایمانش عمل می‌کرد و پهنه وجودش از این زیبایی بهره می‌برد. دیدید چگونه انسانی که تلاش می‌کرد ناشناخته باشد، به جهانیان شناخته شد. توکل بر خدا داشت و خدا امر خودش را بر او جاری کرد.

وی سلیمانی را مظهر ایمان و توکل دانست و افزود: یک عمر تلاش کرد در خدمت مکتب امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد، چه در زمان دفاع مقدس به عنوان فرمانده‌ای شجاع و چه زمانی که به عنوان فرمانده نیروی قدس منصوب شد، اقدام راهبردی و بزرگی برای مقاومت اسلامی انجام داد. آنچه سیاست‌های راهبردی انقلاب بود را در یک محیط پر چالش محقق کرد. به همه ملت‌های منطقه خدمت و حمایت کرد در نهایت سیدالشهدای مدافع حرم و مقاومت اسلامی شد. او زیر سایه جهاد اباعبدالله، جهاد می‌کرد. بر قلبش الهام کرد راه شیفتگی‌اش برای شهادت باز شد و خدا او را پاکیزه پذیرفت.

رئیس سازمان صدا و سیما در خاطره‌ای از لحظه‌ای باخبر شدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: وقتی که خبر شهادت او را شنیدم به منزل ما زنگ زده شد و گفتند حاج آقا مجتبی است، تعجب کردم چه اتفاقی افتاده. خیلی آرام و ساده گفت حاج قاسم در فرودگاه بغداد شهید شد. در آن زمان به سرعت آمده شدم و به سازمان صدا و سیما آمدم و معاونین را صدا زدم و قبل از اذان صبح در سازمان بودیم. گفتیم بسپرید زینب‌وار مرثیه شهادت او را پیگیری کنند و همین‌گونه در کنار خانواده مرثیه و شجاعت و حماسه سردار را تا به این لحظه پیگیری کردیم.

وی با بیان این نکته که شهید سلیمانی کادری همه جانبه نظام و شخصیت چند بعدی بود، تصریح کرد: شخصیت او دارای پنج ساحت مهم بود. ساحت اول اینکه یک مومن ولایی و انقلابی بود و بیشتر به این وجهه او تاکید شده. ایمان خالص، تقوا و توکل برخوردار بود. کسی که با قدرتی مثل آمریکا و صهیونیسم مبارزه کند باید عارف کامل باشد. کسی که دارای عرفان و شناخت الهی نباشد امکان ادامه راه را ندارد. معتقد به ولایت فقیه و تبعیت کامل از امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان، ولی فقیه زمانه بود. جایی در سخنرانی کرمان می‌فرماید «سرآمد همه روحانیت، علما، مرد بزرگ تاریخ آیت‌الله خامنه‌ای است در حکمت و اخلاق و دین و سیاست شناسی و اداره حکومت او دفت کنیم انچه مهم است اتصال ما به ولایت است». جای دیگری می‌گوید «آیت الله خامنه‌ای از اولیای الهی است و ما تابع تشخیص ایشان هستیم، چون عاقبت بخیری در این است». او با جاذبه معنوی و توانایی جذب نیرو‌های انقلاب، تربیت و سازماندهی آنان را در دستور خود داشت و توانست در این منطقه پیچیده از امت‌های مختلف جوانانی را جذب کرده و پرورش دهد، گروه‌های جهادی را شکل دهد و در جهت مقاومت اسلامی اقدام کند.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: شخصیت او نظامی، جهادی و امنیتی است. بسیاری از اقداماتش مخفی بود در شهادت او شخصیتش آشکار شد. فرماندهی متفکر و نظریه‌پرداز نظامی و امنیتی در منطقه بود. طراح فرایند مقاومت در منطقه جهت تقابل با اشغالگران آمریکایی و صهیونیستی در منطقه بود. تربیت‌کننده برترین نیرو‌های مقاومت عراق و شام در برابر مثلث شوم اسرائیلی آمریکایی عربستانی و ریشه‌کن‌کننده هدف شوم داعش بود.

علی‌عسگری گفت: وی انسان سیاسی و انقلابی با بصیرت بود. سیاست و دیپلماسی انقلابی را می‌شناخت. در راه امام و رهبری حرکت می‌کرد و جزو احزاب نبود. دارای توانمندی تحلیلی در برابر نقشه آمریکا و صهیونیسم بود. طراحی راهبردی برای مبارزه با سلطه داشت. فرایند رویارویی‌های نظامی و کسب منافع ملت‌ها را خلال آن داشت. بعد از فرایند جنگ که دیدیم آمریکایی‌ها آنچه در خلال دفاع مقدس و مبارزه نتوانستند کسب کنند، می‌خواستند در فرایند مذاکره به دست آورند. در این برهه سردار سلیمانی اجازه نداد در عراق و سوریه کار خودشان را از طریق سیاسی انجام دهند.

وی با اشاره به ساحت اقتصادی سردار سلیمانی بیان کرد: ایستادگی در مقابل دشمن بصیرت اقتصادی نیاز دارد. مقاومت اقتصادی را لازمه مقاومت ملی کشور‌های منطقه می‌دانست در زمان حمله دشمن برای مقاومت اقتصادی تدابیر ویژه‌ای می‌اندیشید. با ایجاد مراوردات اقتصادی مدبرانه عمل کرد، بین ایران و عراق، ایران و سوریه، ایران و افغانستان و حتی ایران و نزوئلا ارتباطات اقتصادی ایجاد کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی ذاتا انسانی فرهنگی بود و هنر و حماسه را می‌شناخت و ارتباط این‌ها را باهم می‌دانست. توانایی کار فرهنگی داشت و برای ارتقاء تفکر و بیینش جوانان زمان می‌گذاشت. دست‌پرورده‌های او گوشه و کنار هستند. با قدرت فرهنگی و توانش، جوانانی را تربیت کرد. گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی برای جبهه مقاومت از دستاورد‌های او بود. هوشمندی او تجمیع کننده این پنج ساحت بود. کسانی با کمترین هزینه انسانی و اقتصادی بیشترین بهره را بردند و این کارکرد شهید سلیمانی بود که از او قهرمان جهانی و ملی ساخت. در نهایت با توجه به شناختی که دشمنان بهتر از ما از او داشتند به دست رئیس جنهور جنایتکار آمریکا به شهادت رسید و نقطه عطفی در جنایت‌های ترامپ شد.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.