سخنگوی نیروهای مسلح یمن عنوان کرد؛

۲۵۳حمله موشکی و ۹۷۴ عملیات نظامی علیه ائتلاف سعودی

سرتیپ یحیی سریع در یک کنفرانس خبری آماری از حملات ائتلاف سعودی و همزمان دستاوردهای ارتش و کمیته‌های مرکزی یمن ارائه کرد.

هادی نیوز: سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (دوشنبه) گزارشی از تحولات و روند جنگ یمن در سال ۲۰۲۰ را ارائه کرد.

به نوشته المسیره، یحیی سریع گفت که ائتلاف سعودی در یک سال گذشته بیش از هشت هزار و ۸۸۸ حمله هوایی به ۱۳ استان یمن انجام داده که ۴۱۰ مورد آن، به وسیله پهپاد بود.

وی همچنین گفت که استان مأرب به تنهایی سه هزار و ۶۲۱ بار هدف حمله هوایی قرار گرفته است؛ استانی که در ماه‌های گذشته شاهد درگیری‌های شدید در اطراف شهر مأرب بود؛ همچنین استان الجوف هزار و ۹۸۱ بار و صعده ۷۲۶ بار مورد حمله هوایی قرار گرفته‌اند.

یحیی سریع همچنین ببا اشاره به حملات و صدها مورد نقض توافق آتش‌بس در استان الحدیده، حمله توپخانه‌ای به یک مراسم عروسی در الحدیده در شامگاه جمعه را یادآور شد و گفت که حملات هوایی در سال ۲۰۲۰ صدها کشته بر جای گذاشته و خسارات زیادی به دارایی‌های مردم وارد کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح سپس گفت که ادامه حملات ائتلاف سعودی و جنایت‌هایش موجب شد تا نیروهای یمنی نیز حملاتی به عمق خاک عربستان سعودی و همچنین به مواضعشان در خاک یمن انجام دهند و از این رو بیش از ۹۷۴ عملیات نظامی در طول یک سال گذشته علیه ائتلاف سعودی انجام شد که بارزترین آن‌ها عملیات «بنیان المرصوص»، «فامکن منهم» و عملیات پاکسازی منطقه «قیفه» بود.

به گفته وی در طول این عملیات‌ها، صدها تن از عناصر ائتلاف سعودی خود را به نیروهای یمنی تسلیم کرده‌اند. همزمان بیش از شش هزار و ۴۶۷ تن از عناصر ائتلاف کشته و بیش از هشت هزار و ۸۹۹ تن دیگر زخمی شده‌اند؛ همچنین بیش از هزار و ۹۰ خودرو و نفربر و تانک و ادوات نظامی ائتلاف سعودی منهدم شده است.

حملات موشکی

یحیی سریع در خصوص حملات موشکی نیز گفت که ۲۵۳ موشک بالستیک به سمت اهداف دشمن سعودی شلیک شده است که از این تعداد ۱۷۸ موشک بالستیک مواضع و پایگاه‌های ائتلاف سعودی و مزدورانش را در خاک یمن هدف قرار دادند و ۷۵ موشک بالستیک و کروز به عمق خاک عربستان شلیک شده است. از این ۷۵ مورد، ۲۰ موشک بدر p، و ۳۰ موشک بدر۱، هفت موشک کروز قدس و شش موشک ذوالفقار و ۱۲ موشکی که هنوز مشخصاتشان افشا نشده، بودند.

یحیی سریع با تأکید بر اینکه قدرت موشکی توانایی خود را در پاسخ مناسب و وارد ساختن خسارات بالا به خصوص در تأسیسات حیاتی اثبات کرده، گفت که نیرو‌های مسلح یمن موشک‌های بالستیک و کروزی در اختیار دارند که می‌تواند تأسیسات بیشتری در عمق خاک عربستان سعودی مورد هدف قرار دهد.

وی سپس گفت: «۱۰ بانک هدف حساس و حیاتی در عمق خاک عربستان سعودی وجود دارد که در هر لحظه‌ای می‌تواند هدف قرار گیرد و اگر فرماندهان تصمیم بگیرند، در کمتر از ۲۴ ساعت این ۱۰ هدف حساس را می‌توانیم با حملات منحصربفرد هدف قرار دهیم.»

یحیی سریع در ادامه قدرت موشکی یمن را مایه افتخار مردم یمن در این مرحله تاریخی دانست.

قدرت پهپادی یمن

وی سپس به حملات پهپادی پرداخت و گفت بیش از ۵۶۱۳ عملیات تهاجمی و شناسایی در طول سال ۲۰۲۰ علیه مواضع ائتلاف سعودی صورت گرفته است که از این میان ۲۶۷ عملیات تهاجمی پهپادی در عمیق خاک عربستان سعودی و ۱۸۰ عملیات تهاجمی در جبهه داخلی انجام شده است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین گفت که نسل جدید پهپاد‌های تهاجمی هنوز رونمایی نشده‌اند؛ پهپاد‌هایی که به گفته وی قدرت بالایی در سطح سرعت و اصابت به هدف و قدرت تخریبی دارند.

یحیی سریع همچنین به پدافند هوایی یمن اشاره کرده و گفت در سال ۲۰۲۰، بیش از ۷۳۰ مرتبه پدافند هوایی ارتش یمن توانسته اهداف خود را ساقط کرده یا مجبور به عقب‌نشینی کند. از این میان ۶۷ هواپیمای جنگی و شناسایی دشمن منهدم شده‌اند که بارزترین آن انهدام جنگنده تورنادو در استان «الجوف» و دو پهپاد پیشرفته CH-۴ در منطقه «نِهِم» و «مجزر» بود.

دستاورد‌های جدیدی در راه است

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بخش پایانی سخنان خود گت که تشکیلات نظامی جدیدی وارد میدان نبرد با ائتلاف سعودی در مرحله پیش رو خواهند شد و یمنی‌ها به توسعه جنگ افزار‌ها و امکانات خود در تمامی سطوح ادامه می‌دهند و به‌زودی از دستاورد‌های نظامی جدیدی رونمایی خواهد شد.

وی تأکید کرد که یمنی‌ها با امکانات محدود در سال‌های گذشته در برابر دشمن ایستادگی کردند و اکنون با امکانات بالایی که دارند در سال‌های پیش رو نیز قوی‌تر از گذشته خواهند بود.

یحیی سریع گفت، در حالی که بنادر امارات و عربستان سعودی فعالیت دارند، بنادر یمن نباید بسته باشند و این پیامی است که دشمن باید به خوبی آن را بداند.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.