وزیر علوم:

باید برای حفظ دستاوردهای علمی آیت‌الله مصباح تلاش کنیم

غلامی با تأکید بر ضرورت تلاش برای حفظ دستاوردهای علمی آیت‌الله مصباح یزدی گفت: نگاهی که ایشان در مراکز علمی و دانشگاهی درباره بحث‌هایی در رابطه با مباحث ولایتمداری و بحث تبیین جایگاه ولایت فقیه داشتند، نگاه بسیار دقیقی بود.

هادی نیوز: مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله «محمدتقی مصباح یزدی» به همت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

«منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: نگاه ظریف آیت‌الله مصباح و بیان و مشخص کردن دقیق مسائل توسط ایشان در فضای دانشگاهی بسیار راهگشا و تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: دانشجویان اوایل انقلاب نوشته‌ها و مکتوبات آیت‌الله مصباح یزدی را قطعاً به خاطر دارند و تداوم این آثار بعد از آن دوره در مباحث علمی و در محیط‌های دانشگاهی بسیار اثرگذار است.

وزیر علوم افزود: میراث باقی‌مانده از آیت‌الله مصباح یزدی علاوه بر میراث مکتوبی که به آن اشاره شد، میراث دیگری هم هست که قطعاً شاگردان آیت‌الله مصباح که در مؤسسات و مراکزی که توسط ایشان راه‌اندازی شده، حضور داشتند، آن‌ها را حفظ خواهند کرد و قطعاً اینها سرمایه گرانقدری است.

غلامی گفت: نگاه آیت‌الله مصباح یزدی به بنیان‌گذاری مؤسسات و نهادهای علمی نیز قابل توجه است. ایشان مراکز پژوهشی‌ای را بنیان‌گذاری کردند که در آن مراکز شاگردان و اساتید و محققان خوبی را تربیت کردند که نیاز هست حتماً به دستاوردهای این مراکز توجه و از دستاوردهای آیت‌الله مصباح پاسداری شود.

وی بیان کرد: نگاهی که آیت‌الله مصباح یزدی در مراکز علمی و دانشگاهی درباره بحث‌هایی در رابطه با مباحث ولایتمداری و بحث تبیین جایگاه ولایت فقیه داشتند، نگاه بسیار دقیقی بود که این سرمایه هم ضرورت دارد حفظ شود و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این حوزه جایگاه ویژه ای دارد.

وزیر علوم تاکید کرد: از اینکه ما سرمایه بزرگی همچون آیت‌الله مصباح یزدی را از دست دادیم، قطعاً در محیط‌های علمی احساس خسران می‌کنیم؛ اما خدا را شاکریم که وجود علمایی مانند ایشان در برهه‌های مختلف، چراغی را برای روشن کردن بخش‌های مختلف در مباحث علوم اسلامی فراهم کرده‌ است؛ لذا باید برای حفظ دستاوردهای علمی آیت‌الله مصباح تلاش کنیم.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.