اکثر آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در حال فروپاشی است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که از هر پنج آمریکایی، چهار نفر بر این عقیده‌اند که کشورشان در حال فروپاشی است.

هادی نیوز: نتایج نظر‌سنجی مشترک «آکسیوس-ایپسوس» که یک هفته بعد از حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا به کنگره منتشر شده نشان می‌دهد که از هر پنج آمریکایی، چهار نفر معتقدند که کشورشان در حال فروپاشی است.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، این نظرسنجی که از روز دوشنبه تا چهار‌شنبه این هفته از بیش از هزار بزرگسال آمریکایی صورت گرفته، نشان می‌دهد که اکثر آنان شدیداً یا تا حدی با این عبارت که «آمریکا در حال فروپاشی است» موافق بوده‌اند.

در عین حال، میزان مشابهی از افراد شرکت‌کننده در این نظر‌سنجی گفته‌اند که آنها «به آمریکایی بودنشان افتخار می‌کنند».

این نظر‌سنجی همچنین نشان می‌دهد که حمایت آمریکایی‌ها از بر‌کناری ترامپ بعد از حمله هواداران وی به کنگره پنج درصد افزایش داشته است.

بر اساس نتایج این نظر‌سنجی، ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها موافق بر‌کناری فوری ترامپ از قدرت هستند؛ این در حالی است که هفته گذشته و بعد از حمله هواداران وی به کنگره این میزان ۵۱ درصد گزارش شده بود.

نتایج این نظر‌سنجی که خطای ۴.۶ درصدی داشته، درست در روزی که مجلس نمایندگان آمریکا طرح استیضاح ترامپ را تصویب کرد، منتشر شد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در یک رأی‌گیری، طرحی را که خواستار استیضاح ترامپ بود به تصویب رساند. 

سرعت پیشبرد این رأی‌گیری و حمایت جمهوری‌خواهان از آن، خشم قانونگذاران آمریکایی از نقش ترامپ در تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را نشان می‌دهد. 

قطعنامه‌ای که قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه آن را به تصویب رساند ترامپ را به «تحریک به شورش» متهم می‌کند.

با این وجود گفته می‌شود تصویب این قطعنامه به عزل ترامپ منجر نخواهد شد. برکناری او از قدرت مستلزم تأیید قطعنامه‌ای موازی با دو سوم آرا در مجلس سنا است.

 چهارشنبه هفته گذشته، همزمان با مراسم شمارش آرای الکترال در ساختمان کنگره آمریکا گروهی از معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به سمت ساختمان نهاد قانونگذار آمریکایی یورش بردند. ۵ نفر در اثر این اتفاقات جان باختند. 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.