پیکرهای مطهر ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس وارد کشور شدند

پیکرهای مطهر ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس، از طریق مرز بین‌المللی «شلمچه» وارد خاک کشور شدند.

هادی نیوز: پیکرهای مطهر ۵۵ شهید دوران دفاع مقدس، صبح امروز (یک‌شنبه) مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، از مرز بین‌المللی شلمچه وارد خاک کشور شدند.

سردار سرتیپ پاسدار «محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروی مسلح، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با وجود همه تغییراتی که در زمین عملیاتی از نخستین ساعات در زمان جنگ تحمیلی توسط یگان‌های مهندسی دشمن ایجاد شده و تغییراتی که در حوزه صنعتی، کشاورزی و عمرانی به وجود آمده و همچنین تغییراتی که در اثر فعالیت اجتماعی و تغییرات زیست محیطی مثل سیلاب سال گذشته ایجاد شده است، نیروهای مسلح در طول ۵۵ روز گذشته ۵۵ شهید دوران مقدس را کاوش کردند.

وی افزود: این شهدا از مناطق عملیاتی «فکه»، «مجنون»، «شرق دجله» و «شلمچه» کاوش شدند و مربوط به عملیات‌های «والفجر مقدماتی»، «کربلای ۵»، «خیبر»، «بدر» و تک‌های دشمن در سال‌های ۶۵ و ۶۷ بوده‌اند.

بنا به گفته سردار باقرزاده، این شهدا برای انجام کارهای شناسایی و انتقال به زادگاه، به تهران منتقل می‌شوند و مراحل بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروی مسلح همچنین به تحویل جسد ۷۶ جان باخته عراقی دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: امروز همچنین ۷۶ جسد مربوط به کشته‌شدگان عراقی در جنگ تحمیلی که در ایران کاوش شده‌اند، تحویل مقامات عراقی شدند.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.