حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد:

موانع پیش روی آمران به معروف و ناهیان از منکر باید برداشته شود

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با تأکید بر اینکه باید چالش‌ها و موانع پیش روی آمران به معروف و ناهیان از منکر برداشته شود، گفت: در این زمینه با همکاری نهادهای متولی نیاز است تا با ایجاد ارتباط و هماهنگی‌ها، اقدامات موثری انجام شود تا به یک الگوی موفق دست یافت.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی فرد» رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران، امروز (سه‌شنبه) در سومین گردهمایی مسئولین گروه‌های جهادی مطالبه‌گر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران که در سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران برگزار شد، اظهار داشت: رسالت همه مدیران و مسئولان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر سنگین است و باید احساس مسئولیت کنند که چشمانی آن‌ها را می‌بیند.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا نهادها بهتر به وظایف خود عمل کنند و کار آن‌ها نسبت به قبل ارتقاء یابد، از این رو باید کارهای معروف و مثبت نهادها در جامعه مستندسازی و برجسته شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران تاکید کرد: معروف‌ها را باید فریاد کرد؛ ولی هر منکری را نمی‌شود فریاد زد، بلکه باید منکرها را شناخت و با روش‌های صحیح و منطقی آن‌ها را اصلاح کرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه انتخابات پیش رو، قدم‌های مهمی در گسترش معروف‌ها دارد، گفت: باید همه نهادها به وظایف خود در حوزه امر به معروف ونهی از منکر عمل کنند تا به مجموعه کارآمدی دست پیدا کنیم. باید موضوع امر به معروف و نهی از منکر در همه حوزه‌ها مورد مطالعه و تأمل قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید چالش‌ها و موانع پیش روی آمران به معروف و ناهیان از منکر برداشته شود، گفت: در این زمینه با همکاری نهادهای متولی نیاز است تا با ایجاد ارتباط و هماهنگی‌ها، اقدامات موثری انجام شود تا به یک الگوی موفق دست یافت.

امام جمعه موقت تهران افزود: رسالت کلیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و همه دستگاه‌ها و نهادها بحث امر به معروف و نهی از منکر است؛ زیرا همین امر فلسفه شکل‌گیری نظام بوده است.

وی با تأکید بر اینکه برای گسترش امر به معروف باید از قدرت سیاسی بهره برد، گفت: امروز همه مردم و مسئولان به‌عنوان یک انسان مسئول در برابر منکرات هستند و در چهار دهه گذشته کارهای بزرگی صورت گرفته است؛ ضمن ‌اینکه کارهای فراوانی نیز بر روی زمین مانده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد گفت: تمام موفقیت نظام به خاطر رشد معروف‌ها و نهی از منکرها بوده است، معروف یعنی کارهایی که مورد امضای عقل و شرع و منکر نقطه مقابل آن است؛ از این رو اگر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنیم، شاهد رشد و تعالی جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه قدرت امروز سپاه پاسداران به‌خاطر معروف‌هاست، گفت: این نهاد در طول انقلاب در مقابل صدها منکر ایستاده است و اگر این معروف‌ها نبود، خدا می‌داند که در منطقه چه وضعیتی داشتیم.

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان تهران خاطرنشان کرد: قدرت علمی کشورمان نیز کلید بسیاری از معروف‌هاست و رهبر معظم انقلاب اسلامی در رأس همه برای خلق این معروف‌ها تلاش کردند که در همین راستا زیرساخت‌های کشور توسعه یافت.

حمایت قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران از آمران به معروف

در ادامه این گردهمایی، حجت‌الاسلام «فاطمی روش» جانشین دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران اظهار داشت: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران بر این باوریم که احیای امر به معرف و نهی از منکر دو بخش عمده دارد؛ یکی ایجاد مقتضیات احیا و دوم رفع موانع آن.

وی با بیان اینکه در مقتضیات کاملا با یک فعالیت فرهنگی روبه‌رو هستیم و نهاد‌های مختلف باید به آن توجه ویژه کرده و وارد صحنه شوند، افزود: اقتضای احیای امر به معروف حضور همگانی مردم در عرصه امر به معروف ونهی از منکر است که در این‌جا به‌هیچ عنوان بحث احزاب یا اقشار یا قومیت خاصی مطرح نبوده و همه اقشار جامعه را شامل می‌شود که عمده فعالیت ما در واقع  باید بر این مهم باشد تا اقتضای امر به معروف که حضور همگانی مردم است، صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام «فاطمی روش» به تبیین بسته حمایت قضایی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر پرداخته و اشاره کرد: در دوره جدید با تعاملات خوبی که با دادستان تهران داشته‌ایم؛ تاکید شده است که وفق ماده ۹ قانون حمایت از آمرین به معروف، هر شخص حقیقی و یا حقوقی که در مسیر امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کند، مجرم شناخته شده و اعلام جرم خواهد شد.

جانشین دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با تاکید بر اینکه استفاده از تمام ظرفیت‌های ستاد امر به  معروف و نهی از منکر استان تهران در جهت حمایت قضایی از آمران به معروف است، اضافه کرد: با دادستانی تهران تفاهم شده است و در دادسرای کارکنان دولت شعبه‌ای ویژه برای حمایت از امرین به معروف و نهی از منکر در نظر گرفت.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.