تثبیت مکتب مقاومت؛ به وقت دلدادگی

عید ظفرو بهار انقلاب درحالی به چهل و دومین سالگرد خود رسیده که در امتداد این مسیرنظاره گر ردپای قطرات خون شهید بزرگی چون سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

هادی نیوز: عید ظفرو بهار انقلاب درحالی به چهل و دومین سالگرد خود رسیده که در امتداد این مسیرنظاره گر ردپای قطرات خون شهید بزرگی چون سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

زیاد دور نیست از لحظه کوچ عاشقانه و عارفانه ات، چنانکه گفته بودی '' جانم به لبم رسیده، چرا شهید نمی شوم؟''

باید باور کنیم که رسالتت تمام شده؟ اما نه گویا رسالتی دیگر برایت مهیا گشته است. نهیبی باید بر روح و جانمان زنیم که از این پس دیگرانی بپاخیزند و عَلَم بر دوش گیرند که اگر غیر از این بود هرگز میدان را خالی نمی کردی، هرگز...

از نبودنت تا مغز استخوان جهان سوخت، به کجا چنین شتابان ای محبوب دلها! مسیر رفتنتان را از فرودگاه بغداد تا آسمان‌ها سیر می‌کنیم وهر کداممان واژه‌هایی از ذهن به قلم جاری کرده و از شما می‌نگاریم تا پاسی از بامداد، آنی که به وقت تو عزیزتر از جانمان نامگذاری شد به حکم دلدادگی!

چه سخت است تامل این حدیث آنگاه که از ابعاد گوناگون پیرامون شخصیت تان سخن به میان می آید هیچ اشاره ای به دیدگاه پژوهشی، فرهنگی و اندیشه اسلامی شما نمی شود.

شما را باید خوب شناخت تا بتوان برای ورود به میدان های نبرد، الگو گرفت. این شناخت دقیق مستلزم واکاوی ویژگی هایتان در عرصه های مختلف است.

 

از خون سلیمانی تا اشک پریشانی

بی شک، مکتب سلیمانی تان پشتوانه ای قوی برای پیمودن این مسیر الهی، اسلامی و انقلابی دارد و چه زیبا شعارهای این انقلاب و این نهضت بر مکتب سلیمانی می نشیند، از خون سلیمانی، از اشک پریشانی؛ فردا که بهار آید، صد لاله به بار آید ...امشب شب آزادی است ، جای شهدا خالی ... ایران وطن ماست ، خاکش کفن ماست ... اتحاد- اتحاد-اتحاد/ای ملت ما با هم متحد می شویم .../تا برکنیم ریشه استثمار.../درود،درود،درود.../درود بر خمینی.

در مکتب تان چه فروغ لمعانی دارد این عبارات که هرچه بصیرت بیشتر، به اخلاص عمل نزدیکتر و هرچه مخلص‌تر بصیرت بیشتر و چه خوب آموختید! چه نشان و آیت بجایی که خداوند در قرآن می‌فرمایند «اَللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنوا» و«یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ اِلَی النّور» .

بعثت انقلاب و ختم قائله کدخداپرستی

و چه معنای جاودانه ای به این جمله بخشید که گستره امت اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی است وشما مهر وتسجیلی بر این مهم زدید.

امروزانقلاب خمینی کبیر است که با امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای، استوار و پابرجاتر، دوران درخشش را در دل بعثتش شروع کرده است و ذلت و حقارت دشمنانش را می‌بیند. برای زمانی که نه از صهیونیسم خبری باشد ونه از کدخداپرستانی که بخواهند مثل گذشته، ایران را به غرقاب پوچی، بی هویتی و مادیگرایی سوق دهند.

 42 سال است آمریکا و متحدانش از هیچ تلاشی برای مقابله با ایران اسلامی چشم نپوشیده و تمامی قوای نظامی، سیاسی و اقتصادی خود را به میدان آورده‌اند. طی این سال ها، هرروز بر استطاعت و قابلیت ایران افزوده شده و توان و قدرت آمریکا روز به روز ... به زوال نزدیکتر شده هر چند در این مسیرصعب العبورمحنتهای بیشماری بر ما گذشته است.

 

بسترسازی تشکیلات خودجوش در محور مقاومت

تبلور انقلاب اسلامی در جهان با برکاتی همراه بوده و جریانات مهمی در این باب داشته است؛ یکی ازاین جریانات مهم، بستر سازی تشکیلات خودجوشی چون محوریت مقاومت بوده است مسایل مختلف منطقه ای که در عراق، افغانستان، سوریه و لبنان به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفت و با هدایت طلایه دارانی چون سردار سلیمانی به ثمر نشست.

ابتدا هسته های مقاومت را که در منطقه شکل می گرفت شناسایی و بعد با آنها ارتباط برقرار کرده و گروه هایی که در مسیر مبارزه و جهاد قرار داشتند را تقویت می ساخت.

 سپس با پیوند این هسته ها در داخل مناطق و تبدیل به حلقه های مقاومت توانست اثرگذاری بیشتری در مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم داشته باشد، با اشغالگری مبارزه کند و به عنوان بازوی امن و علمداری حقیقت بین در کنار رهبران و دیگر طلایه دارانی چون شهید مغنیه که الحق بجاست از وی به عنوان چمران ثانی یاد کرد، گام بردارد.

سردار سلیمانی بعد از قرار دادن این حلقه ها در درون یکدیگر موجب تشکیل جبهه مقاومت شد که  این اقدام پیوندی میان نهضت های آزادی بخش و حلقه های مقاومت محسوب می شود.

مکتبی که ندای نزدیک بودن سحر را سر داد

 حاج قاسم را باید یکی از برجسته‌ترین سیاستمدارانی دانست که در عرصه مذاکره گوی سبقت را از دیگران ربوده بود. او گروه‌های مختلف مقاومت را کنار هم جمع کرده و به آن‌ها جهت داد؛ او دارای بینش سیاسی عمیقی بود.

مقاوت بستر و فضای جنگ و حماسه نیست، اگر به مقاوت به عنوان یک فرهنگ نگریسته شود شاخه های متعددی در بر خواهد داشت که فرهنگ مقاومت در این عرصه جای بسی تامل دارد فرهنگ مقاومت را اگرنهالی بدانیم که در زمین اسـلام آبیاری شود رشد و نمو پیدا کند.

اما اگـر حرس این نهال در دستان غرب بیفتد، ثمره ای جز لذت گرایی، راحت طلبی، فساد و فحشا و سقوط جامعه انسانی به پرتگاه را ندارد اگرنگاه عمیقی به مقوله مقاومت داشته باشیم بدین مقصود می رسیم که مقاومت خود جزیی از ارزش های دینی است.

احیاء هویت ایرانی اسلامی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود، هویتی که در نماد شجاعت،مقاومت،همدلی، ایثار، وحدت، استقلال، عزت و ایمان تجلی پیدا کرد. حاج قاسم که مقام معظم رهبری او را پرورش یافته مکتب امام  ( ره ) نامید نماد هویت ایرانی و اسلامی بود، هویتی که کشور های همسایه را دوست خود می داند و برای تعامل با دنیا دست بلند می کند ولی ذره ای از استقلال وآرمان خود کوتاه نمی‌آید.

ردپای مسلک نانوشته مقاومت و پیام پیروزی حق علیه باطل را می توان در پرچم برافراشته بر فراز حرم مطهر امام رضا(ع)  جست که به  خمینی اعراب ، سید مقاومت وآزادی راهبر و رزمنده ای در جبهه مقاومت هبه شد. بیرقی که با عطر آیه کریمه «نصرمن الله و فتح قریب» مزین شده بود. نقش نگاره ای که بیانگر این رمزو رازبود؛ پیروزی از آن شماست؛ از آن در رکابان مکتب مقاومت.

شاهد این امر وعده الهى به نزدیک بودن زمان پیروزى مسلمانان، با نصرت و یاری الهى است:

«أم حسبتم أن تدخلوا الجنّة ولمّا یأتکم مّثل الّذین خلوا من قبلکم مّسّتهم البأساءوالضّرّاء وزلزلوا حتّى‌ یقول الرّسول والّذین ءامنوا معه متى‌ نصر اللّه ألا إنّ نصر اللّه قریب.»

و...

همانا وعده ی ما «صبح» است

إِنَّ مَوْعِدَهُمُ الصبْحُ

أَلَیْس الصبْحُ بِقَرِیبٍ

«صبح» نزدیک است ...

خدیجه مهدوی

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.