فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد؛

تست موشک نقطه‌زن ۳۰۰ کیلومتری نزاجا

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تست موشک نقطه‌زن ۳۰۰ کیلومتری نزاجا در یکی از مناطق کشور خبر داد.

هادی نیوز: امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه دومین جشنواره ملی ایده‌پردازی شهید نامجوی نزاجا که صبح امروز (یکشنبه) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، با اشاره به توانمندی نیروی زمینی ارتش در حوزه توپخانه، راکت‌اندازها و راکت‌ها اظهار داشت: هم‌اکنون که با شما عزیزان خبرنگار صحبت می‌کنم یگان موشکی نزاجا در یکی از مناطق کشور در حال تست موشک با برد ۳۰۰ کیلومتر است.

وی افزود: این موشک در رده برد متوسط نزاجا است که امروز به لحاظ دقت و قدرت این اندازه‌گیری می‌شود.

فرمانده نزاجا در خصوص مختصات عملیاتی این موشک گفت: این موشک از قابلیت‌های نقطه‌زنی، هوشمندی و اتوماسیون برخوردار و آمادگی دفاع از مرز و بوم جمهوری اسلامی ایران را در شرایط جوی مختلف دارا می‌باشد.

امیر حیدری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا تسلیحات خود در این حوزه اولا هوشمند و ثانیا از قابلیت اتوماسیون برخوردار باشند و ثالثا نقطه زن باشند.

وی در ادامه گفت: ما به جنگ به‌عنوان یک علم و هنر نگاه می‌کنیم، برای جنگیدن و دفاع اثر بخش از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید عالم شده و به انواع علوم مجهز شویم؛ لذا در نیروی زمینی طبق یکی از طرح‌های لبیک توجه ویژه‌ای به کارکنانی که دارای ایده‌های نو و مخترع و منشا حرکات جدیدی هستند، کرده‌ایم.

امیر حیدری ادامه داد: در کنار آن با دانشگاه‌های کشور ارتباط علمی برقرار کردیم و امروز در جشنواره شهید نامجو به تمام کسانی که در بعد علم و اختراعات با نیروی زمینی همکاری داشتند، احترام کردیم.

وی گفت : ما دو هزار و 860 مقاله در زمینه علوم نظری، صنعتی تحقیقاتی و فناوری که همه در لبه دانش بودند را در این جشنواره جمع‌آوری کردیم و از بین آنها تعدادی را به عنوان ایده‌های برتر پذیرفتیم و تلاش می‌کنیم تا این ایده‌ها را در چرخش دفاعی نیروی زمینی وارد عمل کنیم و از این ایده‌ها بهره‌مند شویم.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.