سردار سلیمانی در جمع زلزله‌زدگان سی‌سخت تأکید کرد؛

آمادگی بسیج برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بازدید از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت بر آمادگی بسیج برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان تأکید کرد.

هادی نیوز: سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد جهت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان سی‌سخت، اظهار داشت: نگرانی‌ها جهت ابنیه و واحد‌های تجاری آسیب‌دیده مردم مستلزم پیگیری است.

وی افزود: هرچه سریع‌تر گروه‌های کارشناسی ارزیابی اقدام کنند تا مرحله‌ی بعدی کمک‌رسانی انجام شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اقدامات مسئولین گفت: اقدامات فوری انجام شده و تا هر زمانی که لازم باشد، این اقدامات نظیر اسکان موقت زلزله‌زدگان باید ادامه پیدا کند.

سردار سلیمانی در ادامه عنوان کرد: مسائل بهداشت، تغذیه و سلامت روانی مردم آسیب‌دیده نیز مسائلی هستند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه اگر هرگونه نیاز دیگری نظیر دارو یا مایحتاج دیگر وجود داشته باشد، ما آمادگی تأمین آن نیاز را داریم، افزود: یک سری از اقدامات کوتاه‌مدت نظیر تعمیرات خانه‌ها و باغ‌ها هستند که از قبل شروع شده است. برای انجام اقدامات بازسازی و یا احداث کامل نیاز به ارزیابی وجود دارد. در حین این اقدامات اگر نیاز به آواربرداری باشد، ما قادر به انجام آن هستیم و دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز را داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در مورد احداث بعضی از واحد‌ها مثل تجربه سرپل ذهاب عمل خواهیم کرد، تصریح کرد: بدون اینکه دیدگاه پیمانکاری داشته باشیم، هرگونه دستگاه یا ماشین‌آلات دولتی را در خدمت این اقدام قرار می‌دهیم. این همکاری مستلزم بستن قردادی سه‌جانبه است. یک طرف این قرارداد مالک وجود دارد، در طرف دیگر دولت یا بنیاد مسکن و طرف سوم نیز بسیج سازندگی است. گروه‌های جهادی و تجربیات بسیج در زمینه احداث مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سردار سلیمانی با اشاره به آمادگی بسیج در مقابل حوادثی نظیر سیل و زلزله گفت: بحث‌های مالی نیز باید در جلسات بیان شوند. باید تلاش شود که وام تعلق گرفته به متضرران این زلزله تسهیلات بلاعوض بیشتری داشته باشد. موضع مسئولین در مقابل مردم آسیب‌دیده باید موضع آرام‌کننده و در مقابل دولت باید مطالبه‌گر باشد.

وی با بیان اینکه بسیج اصناف نیز می‌تواند کمک کند، افزود: گروه‌های تخصصی جهادی اصناف می‌توانند نیازمندی‌هایی که مردم به صورت خرده دارند را انجام دهند. تعمیرات و کمک‌های جزئی نظیر این‌ها هم انجام‌شدنی هستند. تجربه‌هایی هم در این زمینه وجود دارد که نشان داده شده مفید و قابل انجام هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بسته‌های معیشتی، بیان کرد: بنا شده تا از سایر استان‌ها نیز کمک‌های جمع‌آوری شده توسط سپاه و بسیج به مردم زلزله‌زده برسد. اگر کسری در زمینه کمک‌رسانی وجود داشته باشد، ما قادر به رفع و رجوع آن هستیم.

سردار سلیمانی با اشاره به ارسال نیرو‌های کمکی بسیج جهت خاک‌برداری به محل‌های آسیب‌دیده عنوان کرد: پس از پایان ارزیابی‌ها و آمادگی مردم، آمادگی ارسال گروه‌های تخصصی و جهادی و متخصصان بسیج را داریم.

وی ادامه داد: در زمینه روحی و روانی نیز باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد؛ کما اینکه اصحاب رسانه تلاش‌های خوبی در این زمینه داشته اند. گفت‌وگو با مردم و مشارکت دادن مردم در اقدامات می‌تواند مفید واقع شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: به افرادی که مشکل یا بیماری خاصی دارند و همچنین خانواده‌های شهید یا آزادگان و مردمی که مشکل تأمین دارو دارند، کمک‌رسانی خواهیم کرد.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.