شمارش معکوس برای تسلط کامل انصارالله بر استان مأرب

منبعی میدانی به یک خبرگزاری روسی گزارش داد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مرکز استان مأرب را تحت محاصره خود درآورده‌اند و تسلط کامل بر این شهر دیر یا زود صورت خواهد گرفت.

هادی نیوز: یک منبع میدانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، شامگاه امروز (دوشنبه)، از نزدیکی تسلط کامل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر استان مأرب خبر داد.

بر اساس این گزارش، منبع یادشده در این خصوص گفت: «ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ساعات گذشته و پس از گذشت حدود دو هفته عملیات نظامی مستمر علیه نیروهای متجاوز در استان مأرب، محاصره شهر [مأرب] از تمام جهت‌ها به اتمام رساندند؛ از جمله خط ارتباطی میان شرق شهر مأرب که به [استان] حضرموت (شرق استان مأرب) منتهی می‌شود؛ خطی که اکنون زیر آتش است».

این منبع در ادامه افزود: «پس از سیطره کامل بر تمام بلندهای مشرف بر شهر مأرب آن هم از تمامم جهت‌ها،‌ عملیات پاکسازی مأرب از عناصر سازمان القاعده و مزدوران متجاوز دیگر تنها مسئله زمان است».

این اظهارات پس از آن است که منابع خبری طی روزهای گذشته از تسلط ارتش یمن بر برخی بلندی‌های راهبردی استان مأرب خبر دادند.

شبکه «المیادین» روز شنبه هفته جاری به نقل از منابع محلی یمن گزارش داده بود که ارتش و کمیته‌های مردمی پس از درگیری شدید با نیروهای دولت مستعفی یمن منطقه «الطلعه الحمراء» در غرب مأرب و همچنین مناطق اطراف آن را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شد که برخی منابع بامداد همان روز نیز از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر دادند.

بر اساس گزارش یادشده، ارتش و کمیته های مردمی یمن به سمت گذرگاه شرقی شهر مأرب و گذرگاه الودیعه با عربستان سعودی پیشروی کرده‌ بودند.

گذرگاه الودیعه در استان حضرموت (شرق یمن) و استان «شروره» در جنوب عربستان سعودی، تنها گذرگاه ارتباطی بین دو کشور است که کنترل آن در دست عربستان سعودی است و بیشتر اوقات ریاض آن را تعطیل می‌کند.

استان مأرب در مرکز یمن و شرق استان صنعاء قرار دارد و با توجه به اینکه مقدار زیادی از نفت و گاز یمن در این استان مرکزی استخراج می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

سقوط مرکز این شهر به دست نیروهای دولت نجات ملی (صنعاء) ضربه سختی به دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی یمن که از حمایت ریاض برخوردار است، وارد خواهد کرد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.