تلاش ۴۰ ساله ضد انقلاب و وهابیت برای شهادت علمای انقلابی اهل سنت

مسوول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج گفت: دشمنان روحانیت در منطقه، دو گروه بودند، یک ضد انقلاب که در مساجد و معابر تبلیغ می‌کردند و بعد هم گروه‌های وهابی که پس از ضد انقلاب به وجود آمدند.

هادی نیوز: ماموستا اقبال بهمنی مسوول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج در رابطه با شهدای روحانی اهل سنت و فعالیت‌های آنان اظهار داشت: مردم کردستان همواره به دنبال دین و دیانت بودند و با روحانیت ارتباط خوبی داشتند. کردستان در ابتدای انقلاب وضعیت خاصی پیدا کرد و ضد انقلاب به دنبال بسیج کردن مردم برای رسیدن به اهداف خود بود و در مساجد و معابر فرمان‌های خلاف انقلاب را می‌‎داد.

وی افزود: حدود ۵۰ نفر از روحانیون اهل سنت کردستان و نزدیک به ۱۰۰ ماموستا در کل کشور به شهادت رسیده‌اند.

ماموستا بهمنی به فعالیت‌های روحانیون اهل سنت کردستان اشاره و تصریح کرد: روحانیون اهل سنت در چند محور اصلی برای استقرار نظام جمهوری اسلامی در منطقه کردستان فعالیت کردند. ابتدا برای وحدت شیعه و سنی، دوم ایجاد جریان ولایتمداری بود که آن را لازم و ضروری دانستند و هم خود از آن پیروی کرده و هم مردم را دعوت کردند.

وی در ادامه افزود: دشمنان روحانیت در منطقه، دو گروه بودند، یک ضد انقلاب که در مساجد و معابر تبلیغ می‌کردند و بعد هم گروه‌های وهابی که پس از ضد انقلاب به وجود آمدند و به شهید کردن علما روی آوردند و در این زمان روحانیت سدی مقابل افکار وهابیت شد.

ماموستا بهمنی بیان داشت: برای وحدت مسلمانان جریان مقاومتی شروع شده که باید علما و مردم در کنار یکدیگر قرار گیرند، باید برای عمل به وصیت شهدای روحانیت اهل سنت و شیعه که برای استقرار و استمرار نظام اسلامی تلاش کردند کوشش کنیم و به دنبال تمسک به قرآن و سنت پیامبر (ص) و عمل به منویات رهبری و دوری از اختلافات و تفرقه باشیم.

وی از کار‌های ضروری در حوزه حفظ آثار شهدای روحانی اهل سنت، به تاسیس موزه و جمع آوری مستندات آنان اشاره کرد و افزود: تهیه کتابی از زندگینامه و وصیتنامه شهدای روحانی اهل سنت با اشاره به اهداف آنان اقدام خوبی است که باید انجام شود و در حوزه کاری مسوولین قرار گیرد و برنامه مشخص و مدونی برای ترویج فرهنگ جهاد و شهادت با الگوگیری از این شهدا داشته باشند.

بهمنی تصریح کرد: تاکنون کار‌هایی در قالب چاپ کتاب و برگزاری یادواره صورت گرفته، اما کافی نبوده، می‌شود از زندگینامه این شهدا برای تهیه فیلم و مستندسازی که تاثیر زیادی بر روی مخاطبان دارد استفاده کرد.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.