دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اسکان موقت مردم زلزله‌زده شهر سی‌سخت در اولویت باشد

محسن رضایی از ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد خواست اسکان موقت مردم زلزله‌زده شهر سی‌سخت را در اولویت قرار دهند و گفت: باید مردم را به زندگی مجدد در این شهر امیدوار کرد.

هادی نیوز: «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در شهر زلزله‌زده سی‌سخت با اشاره به فرهنگ غنی این شهر، اظهار داشت: در زمان وقوع زلزله، مدیریت بحران باید به نحوی انجام شود که مردم در امور زندگی با سختی روبه‌رو نشوند.

وی افزود: ابتدا باید اسکان موقت مردم زلزله‌زده در اولویت باشد و کار به صورتی انجام شود که مردم به زندگی مجدد در این شهر امیدوار باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مبلغ تسهیلات اعطایی به منازل آسیب‌دیده در زلزله شهرستان دنا، گفت: تسهیلات اعطایی جوابگوی ساخت خانه در این شرایط اقتصادی نیست و این تسهیلات باید شکلی باشد که شاهد مهاجرت مردم سی‌سخت به شهرهای دیگر نباشیم.

‌رضایی به ضرورت ایجاد طرح‌های اقتصادی در این منطقه اشاره داشت و اضافه کرد: باید سعی شود طرح‌های اقتصادی جامع در سی‌سخت اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های اقتصادی باید متناسب با ظرفیت‌های این منطقه ایجاد شود تا شاهد آسیب به محیط زیست و طبیعت بکر این منطقه نباشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: با احداث کارخانه و احداث صنایع تبدیلی در زمینه داروهای گیاهی می‌توان سالیانه میلیاردها تومان عاید این مردم کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مصلحت‌گرایی و تکیه بر درآمد نفتی باعث ضعف در امور اقتصادی شده است، گفت: در اکثر مناطق جهان ابتدا زیرساخت‌های اقتصادی را پایه‌گذاری می‌کنند و در ادامه دیگر زیرساخت‌ها را ایجاد می‌کنند اما در کشور ما شهرسازی صورت می‌گیرد و پس از آن دنبال حل مشکلات اشتغال و تولید می‌رویم.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.