سردار کارگر در دیدار با استاندار خراسان رضوی:

اقتدار امروز کشور مرهون دستاوردهای دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: تفکر بسیجی که از برکات دفاع مقدس است باعث شد تا در بخش‌های مختلف سرلوحه فعالیت‌های حوزه مدیریتی شود و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از این تفکر در مسیر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی گام بردارند.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس را آن‌گونه که بایدوشاید نتوانستیم معرفی کنیم. تمام اقداماتی که در حوزه معرفی و تبیین دفاع مقدس صورت گرفته مربوط به جبهه و خط مقدم است و به نقش مردم و مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن روز کشور پرداخته نشده و این ضرورت وجود دارد که این مسائل موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه جبهه مقاومت برگرفته از دفاع مقدس است، افزود: تفکر بسیجی که از برکات دفاع مقدس است باعث شد تا در بخش‌های مختلف سرلوحه فعالیت‌های حوزه مدیریتی شود و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از این تفکر در مسیر توسعه و پیشرفت ایران اسلامی گام بردارند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش به احداث مراکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان‌ها به‌عنوان یک اولویت موردتوجه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

سردار کارگر ادامه داد: دولت دوازدهم حمایت و پشتیبانی خوبی از احداث مراکز فرهنگی دفاع مقدس در استان‌ها داشته است. در این دولت تاکنون 19 مرکز فرهنگی به بهره‌برداری رسیده که با صحبتی که با رئیس‌جمهور داشتیم مقرر شد وضعیت موزه‌ها تا پایان دولت دوازدهم تعیین تکلیف شود. 

وی تأکید کرد: دفاع مقدس محدود به جناح خاصی نبود و همه در خلق این حماسه عظیم نقش داشتند. برای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز علاوه بر نقش‌آفرینی اقشار مختلف مردم باید همه جناح‌ها خود را مسئول بدانند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی استان در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: درخواست دارم تا پایان دولت دوازدهم به هر میزان که توان دارید در خصوص تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مساعدت لازم را داشته باشید و از طرفی بسترسازی کنید که آیندگان نیز این کار را ادامه دهند.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر نقش مؤثر یگان‌های رزم خراسان در دفاع مقدس، خواستار حمایت استاندار خراسان رضوی از تکمیل و احداث یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان شد و ابراز امیدواری کرد: اگر در خراسان رضوی موزه دفاع مقدس در تراز انقلاب اسلامی ایران احداث شود این مرکز با میزبانی از زائرین حضرت رضا (ع) بسیار اثرگذار خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی نیز در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به‌واسطه پیگیری جدی حوزه مأموریتی ابراز داشت: پیرو نشستی که با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در خصوص احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی داشتیم، سیاست‌هایی مشخص‌ شده و تکالیفی ابلاغ‌ شده که باید برای دستیابی به نتیجه پیگیری کنیم.

معتمدیان ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ادامه داد: برای تکمیل پروژه ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شود.

وی در پایان گفت: برای تکمیل و ساخت یادمان‌های شهدای گمنام باید با بهره‌گیری از اعتبارات ملی و استانی اعتبار موردنیاز تأمین شود تا تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در سطح استان تا سال 1400 به پایان برسد.

در ابتدای این سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در راستای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان ارائه کرد.

در این دیدار «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز سردار کارگر را همراهی کرد.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.