مدیرعامل موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت مطرح کرد؛

تصویب درس دو واحدی آشنایی با مبانی بهداری رزمی در دفاع مقدس/ فعالیت ۱۲۰ هزار رزمنده در بهداری

سردار نصرالله فتحیان درباره فعالیت‌های موسسه بهداری رزمی در سال ۱۳۹۹ گفت: یکی از بزرگترین کار‌هایی که صورت گرفت، تصویب درس دو واحدی «آشنایی با مبانی دفاع مقدس» است و در این حوزه نیز کتابی تدوین و رونمایی شد.

هادی نیوز: سردار نصرالله فتحیان مدیرعامل موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت  صبح امروز (شنبه) در پنجمین جلسه هیات امنای موسسه بهداری رزمی و دفاع مقدس و مقاومت که در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، با اشاره به سالگرد شهادت شهید «رهمنمون» اظهار داشت: در روز‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا نشستی در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار و جایزه ملی شهید رهنمون اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه هشتم اسفند بیمارستان فاطمه زهرا توسط رژیم بعث عراق بمباران شد، گفت: در تاریخ نداریم که چنین اتفاقی در جنگ‌ها رخ دهد.

فتحیان با بیان اینکه حکم فعالیت این موسسه را سرلشکر باقری به امضا رساندند، گفت: فعالیت این موسسه ثبت، پژوهش و بهره برداری در حوزه بهداشت، امداد و درمان دفاع مقدس و تدوین تجربیات و انتقال به نسل جوان است.

مدیرعامل موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت درباره فعالیت‌های سال ۱۳۹۹ موسسه گفت: یکی از بزرگترین کار‌هایی که در سال ۱۳۹۹ صورت گرفت تصویب درس دو واحدی آشنایی با مبانی دفاع مقدس است و در این حوزه نیز کتابی تدوین و رونمایی شد.

وی گفت: دو نشریه در دو بخش علمی ـ پژوهشی و فرهنگی ـ ترویجی در موسسه چاپ می‌شود؛ در حوزه نشریه علمی و پژوهشی بیش از ۵۵ مقاله علمی چاپ شد، همچنین در حوزه نشریه فرهنگی ـ ترویجی نیز ۵۰ عنوان فرهنگی منتشر شده است.

سردار فتحیان گفت: دریافت مجوز تحقیقیات سلامت دفاعی از دیگر فعالیت‌های موسسه در سال ۱۳۹۹ بوده است؛ همچنین تفاهم‌نامه‌های متعددی با دانشگاه شاهد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به امضا رسیده است.

مدیرعامل موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: بیش از ۱۲۰ هزار رزمنده در زمان جنگ در بهداری رزمی در دفاع مقدس فعالیت می‌کردند.

وی افزود: در کرونا جهادگران بسیجی به کرونا حمله کردند و همانند شب عملیات فتح خرمشهر عمل کردند؛ زیرا در ایام شیوع کرونا گروه‌های جهادی علاوه بر فعالیت در تولید ماسک و ‌محلول‌های ضدعفونی، تعداد 150 هزار طلبه بسیجی برای تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی اعلام آمادگی کردند.

سردار زهرایی ادامه داد: اگر کسی قرار است مذاکره‌ای انجام دهد یکی از مولفه‌ها برای قوی شدن استفاده از گروه‌های جهادی است؛ به عبارت دیگر اگر دشمن ۴۲ هزار گروه جهادی داشت که بخشی از این‌ها مانند پزشکان به صورت تخصصی فعالیت می‌کردند کارهای بزرگی می‌توانست انجام دهد.

وی اضافه کرد: برای تعامل با رسانه ها از کسانی‌که در‌گروه‌های جهادی حضور‌دارند و کار رسانه‌ای انجام ‌می‌دهند، به رسانه‌ها معرفی می‌شوند؛ همچنین کارگروه رسانه با حضور نمایندگان رسانه‌ها‌ تشکیل خواهد شد و در ادامه اقدامی مشترک با جریان رسانه‌ای کشور توسط کارگروه رسانه‌ای که تعیین می‌شود، صورت می‌گیرد.

سردار فتحیان با اشاره به اقدامات موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در حوزه فرهنگی و هنری گفت: همکاری و تعامل با انجمن عکاسان دفاع مقدس و بررسی بیش از دو هزار قطعه عکس جهت تکمیل آرشیو تصویری موسسه و آغاز مقدمات تولید کتاب عکس بهداری رزمی، تولید ۱۳ کلیپ پیرامون زندگی و معرفی شهدای حوزه بهداری رزمی دفاع مقدس، تولید هفت کلیپ موشن‌گرافیک با موضوع تخصصی بهداری رزمی و پخش در شبکه‌های مختلف سیما و شبکه‌های مجازی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، تولید مجموعه هفت قسمتی مستند گزارشی با عنوان دیدار آشنا با مضمون زندگی و معرفی اساتید و متخصصان پیشکسوتان بهداری رزمی دفاع مقدس، پخش مستند «قرص ماه» زندگی شهید فقیهی تولیدی موسسه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شبکه‌های سلامت و افق سیما و تولید سه پادکست با مشارکت رادیو سلامت از اقدامات این موسسه در سال ۱۳۹۹ است.

وی ادامه داد: تدوین کتاب «به سوی قاف» اولین و بزرگترین کتاب مرجع و جامع تاریخ شفاهی جامعه پزشکی کشور و تدوین تاریخ شفاهی ۹۰ نفر از کادر بهداشت و درمان، فرماندهان و مدیران بهداری رزمی در قالب سه جلد کتاب، گویاسازی بالغ بر پنج هزار و ۷۰۰ عکس مربوط به دفاع مقدس، طراحی و تولید هفت پوستر و چاپ ۵۰ هزار نسخه با موضوع بهداری رزمی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و توزیع در مراکز بهداشتی، امدادی و درمانی سراسر کشور، آغاز تولید مجموعه قسمتی مستند پرتره «سپیدجامگان» با موضوع پزشکان و کادر درمان جنگ، آغاز تولید مستند داستانی و مسیر پروانه‌ها با موضوع تجربیات و خاطرات خواهران چگینی، آغاز تولید ۴۰ برنامه ۴۵ دقیقه‌ای با موضوع ۴۰ حدیث با مشارکت وزارت بهداشت از دیگر اقدامات فرهنگی موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت است.

مدیر عامل موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در خصوص تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات پایگاه داده موسسه بهداری و رزمی دفاع مقدس و مقاومت گفت: تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۲۷۹ قطعه عکس، دو هزار و ۴۴۹ راش فیلم، ۱۰ هزار و ۷۲۸ صفحه آثار مکتوب، هزار و ۴۲۵ قطعه فایل صوتی و اطلاعات چهار هزار و ۹۹ شهید و چهار هزار و ۴۱۵ رزمنده بهداری زمان جنگ ثبت شده است.

سردار فتحیان درباره تولیدات مکتوب بهداری رزمی و مقاومت و زندگی‌نامه پیشکسوتان گفت: در سال ۱۳۹۹، ۱۲ جلد کتاب بهداری و رزمی و جنگ نوین، تدوین و انتشار سه کتاب عملکرد بهداری رزمی لشکر‌ها در دفاع مقدس، تدوین کتاب زندگی‌نامه مرحوم دکتر غفوری، چاپ کتاب خاطرات رزمندگان بهداری سیستان و بلوچستان و کتاب خاطرات جمعی از پیشکسوتان و گروه پزشکی در مناطق عملیاتی جنوب از اقدامات این موسسه در سال ۱۳۹۹ است.

سردار فتحیان به فعالیت‌های سازمان‌های همکار با موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت پرداخت و اعم این فعالیت‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:

-پیگیری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

-پیگیری چاپ و ابلاغ درسنامه دو واحدی دفاع مقدس به دانشگاه‌های سراسر کشور انتخاب مدرسین تدوین شیوه نامه‌های تدریس جمع آوری مستندات و تهیه فایل الکترونیکی درسنامه و بارگذاری در سامانه دانشگاه علوم پزشکی مجازی.

-رونمایی از درسنامه دوباره آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس با حضور وزیر بهداشت و معاونان مربوطه رئیس هیئت امنا دکتر فاضل و مسئول موسسه و معاونین در آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور.

-انتقاد قرارداد و تامین هزینه‌های ۱۶ پروژه معرفی شده توسط موسسه بهداری رزمی.

-انتخاب و معرفی نمایندگان روسای دانشگاه علوم پزشکی ۵۸ نفر در موسسه با رویکردی جدید فعال سازی نمایندگان موسسه در دانشگاه جهت مشارکت در برنامه‌های طرح شهید سلیمانی.

-تعامل و همکاری مشترک موسسه بهداد رزمی با معاونین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی.

-پشتیبانی و حمایت از موسسه در زمینه نیازمندی‌های جاری.

اهم‌فعالیت‌های میز بهداری رزمی ارتش جنهوری اسلامی‌ایران

-تدوین و چاپ کتاب صفایی بهداری ناجا از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۸ در قالب یک کتاب و به روایت مسئولین بهداری ناجا در دفاع مقدس.

-تهیه و تدوین خلاصه عملکرد بهداری یگان‌های نزاجا به تفکیک ۵ عملیات بزرگ شامل عملیات فتح‌المبین بیت‌المقدس و برای هفت لشکر ۹۲، ۷۷، ۳۰، ۱۶، ۶۴، ۲۸ و ۲۱.

-برنامه‌ریزی جهت بازسازی تجهیز و نگهداری بیمارستان‌های صحرایی در منطقه چنانه در مناطق عملیاتی دفاع مقدس.

اهم فعالیت‌های میز بهداری رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

-آغاز تهیه و تدوین کتاب عملکرد بهداری یگان‌های سپاه به تفکیک دهم هیات بزرگ برای ۸ لشکر و یگان عمده.

-بازسازی، تجهیز و نگهداری یک (بیمارستان صحرایی بیمارستان فاطمه زهرا) در مناطق عملیات دفاع مقدس.

-ادامه تدوین و چاپ تاریخ شفاهی بهداری رزمی مقاومت نیروی قدس سپاه.

-آغاز تهیه و تدوین عملکرد بهداری رزمی نیروی دریایی سپاه در دفاع مقدس.

اهم فعالیت‌های میز بهداری رزمی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

-مصاحبه تاریخ شفاهی با چهار نفر از پیشکسوتان بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس و پیاده سازی آن ها.

-تصویب و آغاز مقدمات طرح تحقیقاتی عملکرد بهداری رزمی سازمان انتظامی سابق (کمیته، ژاندارمری و شهربانی) در دوران دفاع مقدس (لشکر روح‌الله).

-ارسال مستندات مکتوب صوتی و تصویری مرتبط با بهداری رزمی ناجا به موسسه جهت بارگذاری در سامانه مجازی.

-تحویل و توزیع پوستر‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در یگان‌های نیروی انتظامی سراسر کشور.

-سازمان نظام پزشکی و تولید تعداد ۲۰ کلیپ با محتوای معرفی پیشکسوتان گروه پزشکی عرصه بهداری رزمی دفاع مقدس.

-تبدیل و تکثیر ۲۰ کلیپ معرفی پیش از استادان گروه پزشکی بهداری رزمی در قالب و محتوای چندرسانه‌ای جهت نفت در فضای مجازی و تهیه لوح فشرده و توزیع در سراسر کشور.

-تهیه و توزیع پوستر‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با موضوع بهداری رزمی.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.