رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه

عدم وابستگی به غرب مهمترین تفاوت کشور در دوران پیش و پس از انقلاب است

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم وابستگی به غرب مهمترین تفاوت کشور در دوران پیش و پس از انقلاب است.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی اظهار داشت: کسانی که دوران پیش از انقلاب را دیده‌اند، کوران حوادث انقلاب را تجربه کرده و بعد از انقلاب نیز دستاوردهای سیاسی این پیروزی را دیده‌اند و حتما به انصاف در این زمینه قضاوت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: پیش از انقلاب، شاهی بر کشور حکومت داشت که افتخار می‌کرد ژاندارم خلیج بوده است، او به قدری به غرب وابسته بود که حاضر بود برای تامین منافع آمریکا نیروهای ایران را به جنگ با زوار بفرست و تظاهر کنند نیروها در شیراز مستقر هستند و به دروغ از شیراز برای خانواده آنها نامه ارسال می‌شد.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصونیت آمریکایی‌ها در ایران، اظهار داشت: این مصونیت در ایران مسئله‌ساز شده بود و اگر آمریکایی در ایران فردی را می‌کشت کسی اجازه نداشت اقامه دعوی کند و حتی درخواست دیه کند، اما امروز با قدرت به پایگاه نظامی آمریکا حمله و عین‌الاسد را نابود می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برخی با بی‌انصافی به دستاوردهای انقلاب اسلامی نگاه می‌کنند، عنوان کرد: برخی فقط مشکلات را می‌ببنند و آن را پررنگ می‌کنند، نباید فراموش کنیم که در دوران طاغوت مشکلات بسیاری بر کشور حاکم بود که اکنون خبری از آن نیست، هر چند که ممکن است در این دوران نیز مشکلاتی داشته باشیم که با اتکا به توان داخل می‌توان آن را برطرف کرد.

این مقام مسوول با اشاره به تاثیرات فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در دوران شاه مغازه‌های اطراف میدان انقلاب محلی برای سرو مشروبات الکلی بود، در حالی که اکنون میدان انقلاب قطب کتاب فروشی است و بسیاری از محصولات فرهنگی در این منطقه قابل تهیه است.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا گفت: در دوران شاه کسی اجازه نداشت سوال کند درآمد حاصل از فروش نفت چرا به کشور بر نمی‌گردد اما اکنون فروش نفت و پول آن در اختیار کشور است، نباید این شرایط را فراموش کرد.

وی با بیان اینکه تفکر شاه مناسب رهبری ایران نبود، گفت: اکنون کودک کار را ناهنجاری اجتماعی می‌دانیم اما در دوران شاه کپرنشینی و حلبی آبادی‌ها رسمی بودند و کسی به شاه مملکت خرده نمی‌گرفت که چرا برخی از مردم چنین شرایطی دارند، برای شاه هم وضعیت زندگی مردم اهمیتی نداشت.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در پایان با بیان اینکه مولفه‌های بسیاری برای مقایسه دوران پیش و پس از انقلاب وجود دارد، تاکید کرد: عدم وابستگی به غرب مهمترین تفاوت کشور در دوران پیش و پس از انقلاب است.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.