انصارالله یمن:

تحریم‌های آمریکا، تناقض این کشور را نشان داد

جنبش انصارالله یمن تحریم های آمریکا علیه دو تن از فرماندهان این جنبش را متناقض دانست و گفت که واشنگتن در کنار متجاوز ایستاده است.

هادی نیوز: دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه این جنبش را متناقض دانست و گفت که واشنگتن از متجاوزان حمایت می‌کند.

انصارالله یمن چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تحریم‌های آمریکا اعلام کرد: «تحریم‌های ادعایی آمریکا چیز جدیدی ندارد جز اینکه با ادعای آن مبنی بر تمایل به صلح تناقض دارد. آمریکا مخالف صلح و موافق تداوم حمله و لغو محاصره یمن است».

در بیانیه‌ انصارالله تأکید شده است: «تحریم‌های آمریکا که ما آن را محکوم کرده و مخالفتمان با آن را اعلام می‌کنیم، هیچ ارزشی ندارد».

این جنبش یمنی تصریح کرد که واشنگتن با اعمال تحریم علیه دو تن از فرماندهان انصارالله خود با یمن دشمنی می‌کند و مواضع آمریکا باعث شده است که متجاوزان به یمن با چتر حمایتی به هدف قرار دادن مردم این کشور ادامه دهند.

انصارالله در بیانیه‌ی خود به تحولات میدانی در استان مأرب نیز اشاره  کرد و گفت که نبرد در این استان یکی از جبه‌های دشمن است که از آنجا اقدام به حمله به تعدادی از شهرستان‌ها می‌کرد و تلاش دارد از این استان به استا‌ن‌‌های مجاور مانند «الجوف» شمال مأرب، صنعاء غرب مأرب و استان البیضاء حمله کند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد: «دشمن جبهه مأرب را به لانه‌ی گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده تبدیل کرده که زیر چتر ائتلاف سعودی مورد حمایت آمریکا می‌جنگنند».

وزارت خارجه آمریکا درحالی شب گذشته دو تن از فرماندهان انصارالله را در لیست سیاه خود قرار داد که خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه فاش کرد که نمایندگانی از دولت بایدن در شهر مسقط، پایتخت عمان در حال مذاکره با نمایندگان این جنبش هستند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.