پیام سرلشکر باقری به بیست‎ و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت؛

شعر دفاع مقدس راوی صادق حماسه ایثار و آمیزه‌ای از عشق، شور و شعور است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پیامی تأکید کرد: شعر دفاع مقدس، میراثی معنوی و دفتری زرین و افتخارآفرین در کارنامه هزار ساله شعر و ادب فارسی است؛ شعری که راوی صادق حماسه ایثار و آمیزه‌ای از عشق، شور و شعور است.

هادی نیوز: سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خطاب به بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت پیامی صادر کرد.

این پیام توسط سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی که صبح امروز در شیراز برگزار شد، قرائت شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

شعر پویا و بالنده انقلاب اسلامی که در مسیر پر فراز و نشیب خود دوران پرافتخار و خاطره‌ساز دفاع مقدس را تجربه کرده، امروز به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است که ریشه در عشق و عرفان، حماسه و ایثار دارد.

شعر دفاع مقدس نیز که در بطن و متن شعر انقلاب اسلامی بالیده و قد کشیده، شعری پُر عیار و ماندگار است. با داغی بر سینه و جانی روشن و پر آیینه، شعری فرمند و ارجمند که به طلایه‌داران صبح صادق، توان، و به شب‌ستیزان عاشق، جان و امان می‌بخشد و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، چون خورشید می‌درخشد.

شعر دفاع مقدس، میراثی معنوی و دفتری زرین و افتخارآفرین در کارنامه هزار ساله شعر و ادب فارسی است؛ شعری که راوی صادق حماسه ایثار و آمیزه‌ای از عشق، شور و شعور است. شعری که پیشانی‌نوشتش «هیهات‌منا‌الذله» است و آبرو و اعتبارش در عشق به خمینی (ره)، شهادت‌طلبی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی است.

بی‌شک، برپایی این کنگره، دمیدن روحی دوباره در کالبد مقاومت و پایداری و تجدید میثاقی است با شهیدان راست‌قامت و حماسه‌آفرینی که در فتنه خیز حوادث و در هجوم ناجوانمردانه نظام سلطه به مرز‌های آرمانی و فرهنگی انقلاب اسلامی - با توکل به خدا - عَلم جهاد مبارزه را بر دوش گرفتند و زندگی شرافتمندانه را در پناه مرگ شرافتمندانه که همانا شهادت در راه خداست، یافتند.

در پایان، ضمن اظهار خشنودی و خرسندی از برگزاری بیست و دومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس، و با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان والامقام، به‌خصوص شهیدان بزرگوار سپهبد قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و فخری‌زاده، و با سلام و درود به شهیدان مدافع وطن و سلامت که همچون شهیدان و ایثارگران هشت فصل عشق برای امنیت و آسایش این مرز و بوم فداکاری کردند، وظیفه خود می‌دانم از متولیان و برگزارکنندگان این کنگره با شکوه، اصحاب شعر و ادب به‌خصوص سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، بابت احیا و برپایی دوباره کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت تشکر و قدردانی کنم.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.