آغاز کار کمیته مشترک سوریه و عراق در بغداد

وزیر اقتصاد عراق در نشست کمیته مشترک عراق و سوریه بر خواسته کشورش برای تقویت همکاری‌ها با سوریه در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

هادی نیوز: کار دهمین دوره کمیته مشترک سوریه و عراق امروز در بغداد، پایتخت عراق آغاز شد تا راه‌های توسعه همکاری مشترک میان دو کشور در زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ریاست این نشست را «محمد سامر الخلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی از طرف سوری و «علاء الجبوری» وزیر تجارت و بازرگانی عراق برعهده داشتند.

الجبوری در ابتدای جلسات تأکید کرد که روابط تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور عوامل محرکی برای تقویت همکاری مشترک است و دولت عراق خواهان این است که کارهای کمیته مشترک دو کشور، یک نقطه عطف در سطح روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی را تشکیل دهد.

وزیر اقتصاد عراق با اشاره به وجود تفاهمات بسیاری میان کشورش با عراق گفت: مسائل دیگری هم وجود دارد که به رایزنی و هماهنگی در همه زمینه‌ها و در راستای منافع دو کشور نیاز دارد.

وزیر اقتصاد سوریه هم بر اهمیت این نشست‌ها در تحکیم روابط دوجانبه و توسعه همکاری دوجانبه اقتصادی و تجاری، فنی، فرهنگی و علمی و انعقاد توافقنامه‌هایی جدید خبر داد.

الخلیل در گفت‌وگو با سانا  همکاری با عراق را مورد توجه دائمی دولت سوریه دانست و گفت: این نشست به منظور ارتقای ارتباطات و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف و بازگرداندن آن به همان سطح موجود در دوره قبل از بحران است و هر دو طرف برای تقویت همکاری مشترک بین دو کشور تمایل زیادی دارند.

وزیر اقتصاد سوریه عصر چهارشنبه در راس یک هیأت رسمی برای حضور در نشست های کمیته مشترک عراق و سوریه به بغداد سفر کرد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.