رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس:

سپاه پاسداران یکی از الطاف خفیه الهی برای نظام و کشور است

سردار کارگر گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نعمت و یکی از الطاف خفیه الهی برای این نظام و کشور است که از ابتکارات بی‌مانند و الهی امام خمینی (ره) بود.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» اظهار داشت: امام حسین (ع) فرمودند که پنج چیز است که اگر در کسی نباشد، خیر زیادی در او نیست؛ اول عقل، دوم دین، سوم ادب، چهارم حیا و پنجم خوش‌خویی.

وی ادامه داد: این حدیث نشان می‌دهد موضوعاتی که عنوان شده در طول زندگی ما بسیار مهم است و کسانی که دارای این خصوصیات بودند، توانستند در جامعه، موفق و اثرگذار باشند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: کسی که عقل داشته باشد، حتماً دین‌دار می‌شود و کسی که دین‌دار باشد، ادب دارد و کسی که ادب داشته باشد، حیا دارد و کسی که این چهار موضوع را داشته باشد، حتماً خوش‌خو است؛ بنا بر این، باید در بنیاد حفظ آثار مبنای کار ما بر عقلانیت، دیانت، ادب، حیا و خوش‌خویی باشد.

سردار کارگر گفت: درست است که روز ولات امام حسین (ع) «روز پاسدار» است، اما این روز، روز همه مسلمانان، شیعیان و بلکه همه آزادگان عالم است. حاکمان در آن زمان به دنبال اسلامی غیر از اسلام ناب محمدی بودند؛ اما امام حسین (ع) آن روز با ایستادگی خود، اسلام را برای آیندگان بیمه کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه ائمه ما شهید شدند، ولی در دعای توسل زمانی که به نام امام حسین (ع) می‌رسیم، می‌گوییم «ایاالشهید» که این خیلی مهم است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به حدیث «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَةٌ النِّجاة» گفت: اگر کسی امام حسین (ع) را داشته باشد، هم چراغ هدایت و هم کشتی نجات را دارد؛ امام حسین (ع) متعلق به همه نیروهای مسلح است.

سردار کارگر عنوان کرد: مهم‌تر از بزرگداشت روز ولادت امام حسین (ع) روش آن امام در مواجهه با مسائل و حماسه ماندگاری است که ایشان آفریدند. پیروی از وجود امام حسین (ع)، حماسه کربلا، درس‌ها و عبرت‌های کربلا باعث شد که در دفاع مقدس پیروز و موفق شدیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس یادآور شد: در جبهه‌ها همه کارهایی که صورت می‌گرفت، معطوف به امام حسین (ع) بود و امروز وقتی وصیت‌نامه شهدا را نگاه می‌‌کنیم، می‌بینیم که در اکثر وصیت‌نامه‌ها از امام حسین (ع) و کربلا گفته‌اند.

وی افزود: رزمندگان در آخرین دقایق زندگی خود و قبل از شهادت کلام «یا امام حسین (ع)» را بر زبان می‌آوردند که این مسئله بسیار مهمی است؛ لذا ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید عنایت ویژه‌ای به موضوع امام حسین (ع) داشته باشیم.

سردار کارگر درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: «سپاه و ما ادریک سپاه»؛ سپاه یک نعمت و یکی از الطاف خفیه الهی برای این نظام و کشور است که از ابتکارات بی‌مانند و الهی امام خمینی (ره) بود. امروز که به پیشرفت‌های سپاه نگاه می‌کنیم، به عمق نگاه حضرت امام (ره) پی می‌بریم که ایشان چه آینده‌نگری و بصیرتی داشتند.

وی با اشاره به دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با امام خامنه‌ای خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرمودند آن موقعی که خدمت امام خمینی (ره) می‌رسیدیم، ایشان مطالبی را عنوان می‌کردند که در آن زمان درکش برای ما سخت بود؛ حضرت امام خامنه‌ای عنوان کردند امروز که من در این جایگاه قرار دارم، می‌بینم مطالبی که امام خمینی (ره) فرمودند چه مطالب درستی بود و امام چه پیش‌بینی‌های درستی داشتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به کلام امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در فرمایشات خود به نقش مؤثر سپاه پاسداران در حفظ نظام اسلامی اشاره کرده‌اند و این‌ موارد به معنای این است که سپاه پاسداران ظرفیت و قابلیت دفاع از انقلاب اسلامی را دارد.

سردار کارگر ادامه داد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی درباره سپاه گفته‌اند که سپاه پاسداران مجموعه‌ای از منتظران شهادت است و سپاه بهشت است که استشمام می‌شود؛ سپاه معراج شهداست و در جمع سپاه هزاران تَن از اولیای خاص خداوند حضور داند که ما آن‌ها را نمی‌شناسیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تبریک اعیاد شعبانیه به نیروهای سپاه و همه مجاهدان عرصه دفاع مقدس، گفت: ارتش و سپاه متعلق به همه ملت هستند و همان‌گونه که امام خامنه‌ای فرمودند، امروز ارتش ما، یک ارتش انقلابی است.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.