مجری یمنی:

شش سال پیش سنگ به سوی سعودی‌ها پرتاب می‌کردیم امروز موشک بالستیک

یکی از مجریان شبکه المسیره یمن در پیامی توییتری نوشت که شش سال پیش یمنی‌ها به دنبال سنگ برای پرتاب کردن به سوی سعودی‌ها بودند اما امروز با موشک بالستیک سعودی‌ها هدف قرار می‌گیرند.

هادی نیوز: «علی عبدالوهاب» مجری شبکه یمنی المسیرة در پیامی توییتری به تحولات مقاومت یمنی‌ها در برابر تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور پرداخت.

وی در این پیام توییتری نوشت: «شش سال پیش دنبال سنگ یا چوب کبریت بودیم تا به سوی سعودی‌ها پرتاب کنیم و امروز به لطف خدا، با موشک‌های بالستیک و پهپاد آنها را هدف قرار می‌دهیم.»

این فعال رسانه‌ای یمنی در پیام توییتری دیگری نیز نوشت: «شش سال پیش با صدای بمباران‌ شدن صنعا، ‌صعده،‌عمران، ‌اب، ذمار و حجه بیدار می‌شدیم و امروز آل سعود با بمباران شدن راس تنوره، رابغ، ینبع، جیزان و الدمام بیدار می‌شود.»

تجاوز نظامی به یمن امروز (ششم فرودین ۱۴۰۰) وارد هفتمین سال می‌شود. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است.

از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تا پایان ژانویه ۲۰۲۱، ۶ هزار و ۱۹۰ زن و کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند و ۶ هزار و ۸۹۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند. علاوه بر این، بر اساس میانگین از هر هزار تولدی که در یمن صورت می‌گیرد، ۲۷ نوزاد مرده به دنیا می‌آیند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.