رئیس سابق اداره عقیدتی سیاسی نزاجا

نقش مؤثر شهید صیاد شیرازی در حاکمیت فرهنگ اسلامی بر ارتش

حجت‌الاسلام وفا بزرگ‌ترین هنر شهید صیاد شیرازی را تبدیل فرهنگ آمریکایی و غربی حاکم بر ارتش ایران به فرهنگ اسلامی برشمرد و گفت: این شهید والامقام در تمامی پیروزی‌های دفاع مقدس، نقش تأثیرگذار و بسیار مهمی داشت.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام «محمدقاسم وفا» رئیس سابق اداره عقیدتی سیاسی نزاجا و رئیس عقیدتی سیاسی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهداء (ع) در دوران دفاع مقدس  با اشاره به مجاهدت‌های سپهبد شهید علی صیاد شیرازی اظهار داشت: بزرگ‌ترین هنر و دستاورد شهید صیاد شیرازی تبدیل فرهنگ آمریکایی و غربی حاکم بر ارتش ایران به فرهنگ اسلامی بود.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی جلسات متعددی با رؤسای عقیدتی سیاسی و فرماندهان ارتش داشت و دستوراتی مبنی بر رعایت و تبیین فرهنگی اسلامی به آن‌ها می‌داد و در واقع با تلاش‌ها و زحمات صیاد شیرازی بود که فرهنگ اسلامی بر ارتش حاکم شد.

رئیس سابق اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: تبیین فرهنگ اسلامی و زدودن ظلم و ستمی که در زمان طاغوت بر روحانیون می‌رفت، از دستاورد‌های بزرگ و مهم شهید صیاد بود.

حجت‌الاسلام وفا با اشاره به نقش مؤثر سپهبد صیاد شیرازی در پیروزی عملیات‌ها در زمان جنگ گفت: شهید صیاد شیرازی در تمامی پیروزی‌ها نقش تأثیرگذار و بسیار مهمی داشت. اگرچه در اواخر دوران دفاع مقدس مسئولیت مستقیم در ارتش نداشت، ولی به صورت داوطلبانه فرماندهی عملیات مرصاد را به عهده گرفت و پیروزی رزمندگان اسلام در این عملیات، مرهون تلاش‌های این شهید است؛ زیرا فرماندهان ارتش عراق خیال تصرف تهران را در سر می‌پروراندند که شکست در عملیات مرصاد تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی در ادامه با نقل خاطره‌ای از این شهید بزرگوار یادآور شد: زمانی که شهید صیاد شیرازی در کردستان مجروح شدند، بنده به اتفاق تعدادی از روحانیون و همرزمان نظامی به عبادت ایشان رفتیم؛ در آن دورانی که بنی‌صدر خائن، شهید صیاد شیرازی را خانه‌نشین کرده بود، این شهید والامقام تمام فکرش به ادامه عملیات‌ها در کردستان بود؛ یعنی دغدغه مهم ایشان پیروزی در مقابل کفر بود. مقام معظم رهبری در آن زمان نماینده حضرت امام (ره) در وزارت دفاع بودند، شناختی کامل به شهید صیاد داشتند و در نهایت نیز با نظر معظم‌له به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شدند.

رئیس سابق اداره عقیدتی سیاسی نزاجا در پایان درباره منش شهید صیاد شیرازی در رابطه با رزمندگان خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) همیشه خودشان پیشرو بودند و یارانشان دنباله‌رو ایشان بودند؛ شهید صیاد شیرازی نیز همیشه نفر اول در خط مقدم بود و سربازان و رزمندگان دنباله‌رو ایشان بودند. حضور وی به قدری برای سرباز‌ها ارزشمند و روحیه‌بخش بود که سربازان با دیدن فرمانده نیروی زمینی در خط مقدم و در اولین صف دفاع از کشور، مجذوب او می‌شدند و حاضر بودند از جان خودشان نیز برای این شهید بزرگوار بگذرند؛ در واقع یکی از صفات بارز شهید صیاد شیرازی این بود که فرمانده میدانیِ جنگ بود و از سرگروهبان‌ها تا فرماندهان لشکر را از نزدیک می‌شناخت.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.