رژیم صهیونیستی ‌به‌ دنبال تداوم فشار حداکثری علیه ایران است

بصیری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به‌ دنبال ادامه فشار حداکثری علیه ایران است، گفت: این رژیم به نوعی تلاش می‌کند، ایران را از مذاکره منصرف و در روند احیای برجام سنگ‌اندازی کند.

هادی نیوز: محمدعلی بصیری تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره سنگ اندازی‌های رژیم صهیونیستی در روند احیای برجام اظهار داشت: اسرائیل با این اقداماتی که انجام می‌دهد، در واقع می‎خواهد دست ایران در مذاکرات وین خالی باشد.

وی ادامه داد: بنابر این «اسرائیل» خواهان ادامه فشار حداکثری علیه ایران است و با مذاکره و بازگشت آمریکا به برجام کاملاً مخالف است. لذا با این حرکت‌ها به نوعی به دنبال این است که ایران را از مذاکره منصرف کند.

بصیری افزود: اقداماتی که اسرائیل انجام می‌دهد، در راستای توقف مذاکرات برجامی و تداوم فشار حداکثری است تا ایران به دید آن‌ها بهتر مهار شود.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این پرسش، آیا امریکا از شیطنت‌های اسرائیل در جریان است؟ گفت: بله، این حرکت‌ها نمی‌تواند بدون هماهنگی با آمریکایی‌ها باشد. این اقدامات حتماً هماهنگی شده است که آنجا به اسم مذاکره پیش می‌برند و اینجا چراغ سبزی به اسرائیل می‌دهند که این حرکات را انجام دهد و قدرت چانه زنی و مانور ایران را بیش از پیش کاهش دهند. حتماً آمریکایی‌ها در این امر دست داشتند. به هر جهت آن چه اعلام می‌کنند با آن چه عمل می‌کنند متفاوت است.

بصیری با اشاره به راهکاری که ایران باید در پیش بگیرد تصریح کرد: در شرایط فعلی دست ایران پر است که دیپلمات‌های ما می‌توانند با ابزار‌های دیپلماتیک، ابزار‌های رسانه‌ای و تبلیغی و ابزار‌های نظامی-امنیتی جلوی اقدامات و سنگ‌اندازی‌های صهیونیست‌ها را بگیرد.

وی بیان داشت: به هر جهت نفوذ امنیتی که رخ داده و اسرائیلی‌ها چندین ضربه به مراکز هسته‌ای و اندیشمندان زده‌اند از لحاظ استراتژی امنیتی قابل دفاع نیست و این نقطه ضعف ماست که ایران باید این بخش‌ها را پر کند و جلوی تکرار آن را بگیرد و پاسخ‌های مناسبی بدهد که اسرائیل جرات تکرار برای مراتب بعدی نداشته باشد.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.