واشنگتن‌پست:

اقدامات خرابکارانه اسرائیل در نطنز به نفع آمریکا است

یک روزنامه آمریکایی مدعی شده اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در تأسیسات نطنز به نفع آمریکا است.

هادی نیوز: «دنیس راس»، مشاور «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست از اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در سایت نطنز دفاع کرده است.

راس در این یادداشت استدلال کرده است: «به نظر می‌رسد ایرانی‌ها معتقدند دولت بایدن بیم دارد که اگر نتواند به برجام برگردد و برنامه هسته‌ای این کشور پیشرفت کند، جنگ تنها راه برای جلوگیری از پیشرفت این برنامه خواهد بود و یا باید اسرائیلی‌ها اقدام نظامی کنند و یا باید آمریکا همین کار را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام دهد.»

راس به دولت بایدن پیشنهاد کرده نشان دهد همزمان که طرفدار دیپلماسی است آماده استفاده از سایر گزینه‌ها برای مقابله با ایران است.

او سپس نوشته است: «از این دیدگاه، کاری که اسرائیلی برای خرابکاری در نطنز انجام داده‌اند لزوماً بد نیست. این اقدام اولا برای دولت بایدن زمان می‌خرد تا برای رسیدن به تفاهم با ایرانی ها احساس عجله نکند. دوم اینکه اگر ایرانی‌ها باور داشته باشند که آمریکا از مسئله با خبر بوده و کاری برای جلوگیری از آن انجام نداده، این برایشان حاوی این پیام خواهد بود که ایالات متحده هزینه‌ اقدامات ایران را افزایش خواهد داد و به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از این اقدامات جلوگیری خواهد کرد.»

۲۲ فروردین سال جاری بود که یک خرابکاری در سایت  غنی‌سازی نطنز به قوع پیوست. در همین راستا، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی از وقوع این حادثه‌‌ در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی سازی شهید مصطفی احمدی روشن نطنز خبر داده بود. 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این باره تاکید کرد: «صهیونیست‌ها می‌خواهند انتقام توفیقات در مسیر لغو تحریم‌های ظالمانه را از مردم ایران بگیرند، ولی ما اجازه نخواهیم داد و انتقام این اقدامات را از خود صهیونیست‌ها خواهیم گرفت.»

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.