پاسخ رهبر انقلاب به شاعران :

یک دیدار دورادور تصویری، دل مشتاق را که آرام نمی‌کند

رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و تعدادی از شاعران درباره جلسه نیمه ماه مبارک رمضان فرمودند: تقدیر الهی فعلا این است که حقیر از آن دیدار شوق انگیز محروم باشم.

هادی نیوز: شب شعر «دیدار ماه» که هر ساله در نیمه ماه مبارک رمضان در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شد، امسال به دلیل کرونا با حضور جمعی از شاعران کشور در محل حوزه هنری انقلاب برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این دیدار امسال نیز به مانند سال گذشته در حوزه هنری برگزار شد، در این محفل که در آن شاعران جوان و پیشکسوت حضور داشتند، پیش از آغاز شعرخوانی‌ها، پیام رهبر انقلاب در پاسخ به نامه شاعران در خصوص دیدار هرساله همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان که خطاب به حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی  و شاعران نوشته شده بود قرائت شد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به جناب آقای قمی بگویید: فروکاستن جلسه شیرین و با صفای همیشگی به یک دیدار دورادور تصویری، دل مشتاق را که آرام نمی‌کند، هیچ؛ کام انسان را هم به نحوی تلخ می‌کند، تقدیر الهی فعلا این است که حقیر از آن دیدار شوق انگیز محروم باشم.

می‌توان با نگاه شاعرانه اینجور حوادث را ناز دستگاه حکمت الهی شمرد و بر احساس نیاز و اظهار نیاز افزود، یا به قول صائب: نسازد لن‌ترانی چون کلیم از طور مأیوسم/ نمک‌پرورده‌ عشقم، زبان ناز می‌دانم.

چند نفر از شاعران عزیز هم در نامه به این حقیر، اظهار لطف فراوان کرده و همان درخواست را مطرح کردند. سلام و تشکر مرا به آنها برسانید  و همین پاسخ را بدهید.

گفتنی است، هرساله همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان ، شاعران جوان و پیشکسوت به دیدار رهبر انقلاب رفته و افطار را مهمان ایشان بودند اما دو سال است به دلیل شیوع کرونا این جلسه در حوزه هنری برگزار شده و از رسانه ملی پخش می‌شود.

در محفل امسال، شاعران مطرح کشور یوسف‌علی میرشکاک، حاج علی انسانی،  مرتضی امیری اسفندقه، عباس براتی پور، هادی سعیدی کیاسری، محمد مهدی سیار، مرتضی حیدری آل کثیر، قاسم صرافان، احمد شهریار، امید مهدی‌نژاد، میلاد عرفان‌پور، اسما سوری، نصیبا مرادی، عطیه سادات حجتی، محمد رسولی، میلاد حسنی، سعید تاج محمدی و... شعر می خوانند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.