حجت‌الاسلام شیرازی:

انتخابات ریاست جمهوری؛ مظهر وحدت و قدرت ملی

انتخابات ریاست‌ جمهوری، مظهر آزادی و قدرت انتخاب و رشد ملت ایران و یکی از میدان‌های مهم وحدت ملی و هم‌بستگی عمومی است.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام «علی شیرازی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه ثارالله (ع)؛ امروز مسئله انتخابات، به‌ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری که از مهم‌ترین انتخابات‌ جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، از مسائل اصلی و بسیار مهم کشور است؛ زیرا انتخابات ریاست جمهوری، مظهر آزادی و قدرت انتخاب و رشد ملت ایران و یکی از میدان‌های مهم وحدت ملی و هم‌بستگی عمومی است.

انتخابات ریاست‌جمهوری، عرصه ظهور و بروز وحدت، یکپارچگی، عقلانیت و شعور ملی است. انتخابات ریاست‌جمهوری، آن نقطه اساسی وصل افکار و آرای مردم به بدنه نظام اجرایی کشور، تزریق خون تازه در کالبد نظام، یکی از عناصر حفظ‌کننده انقلاب و زمینه‌ساز نشاط، شادابی، تعالی، پیشرفت و اقتدار جامعه است.

انتخابات ریاست جمهوری، جلوه بسیار زیبا و جذاب مشارکت عمومی و مؤثرترین وسیله برای این است که پیر و جوان و زن و مرد بتوانند آرمان‌ها و خواست‌ها و مطلوب خود را در قالب اجرایی قرار دهند و آن‌ها را به تحقق نزدیک کنند. انتخابات ریاست جمهوری، یک حادثه یک‌روزه، با تأثیر بلندمدت است؛ می‌تواند نظام جمهوری اسلامی ایران را جوان‌تر کند و روز نویی را برای ملت ایران رقم بزند.

انتخابات ریاست جمهوری، یک حق و یک تکلیف شرعی است. حضور پررنگ در آن یک واجب مؤکد است و می‌تواند به زرهی پولادین تبدیل شود و سوءنیت، بددلی و حمله دشمنان را رفع و دفع کند، دندان طمع استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی را بشکند و امنیت را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان بیاورد.

اگر شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، با شور و شوق و بصیرت و با فهم سیاسی و دینی همراه باشد و آنان به رئیس‌ جمهوری باایمان، باتقوا، کارآمد، کاردان، مردم‌دار، خداباور، خودباور، عدالت‌محور، ولایت‌محور، فسادستیز، تحول‌آفرین، خستگی‌ناپذیر، صادق، مدیر، شجاع، ساده‌زیست، دشمن‌شناس، استکبارستیز و پرانگیزه رأی بدهند، انتخاب اصلح آنان به آینده جمهوری اسلامی ایران کمک خواهد کرد و آینده کشور را تضمین خواهد کرد.

کشور امروز به رئیس‌ جمهوری باایمان، مخلص، معتقد به ارزش‌های اسلامی، عدالت‌خواه و مدیری با روحیه جهادی و انقلابی نیاز دارد و اگر رئیس قوه مجریه، مدیری متدین، انقلابی و کارآمد باشد، همه مشکلات کشور حل می‌شود.

اگر مدیریت جهادی یا همان کار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاکم باشد، مشکلات ایران اسلامی، در شرایط کنونی فشار‌های خباثت‌آمیز قدرت‌های زورگوی بین‌المللی و استکبار جهانی و در شرایط دیگر و سخت‌تر، قابل حل است و جمهوری اسلامی ایران، حرکت رو به جلو و پیشرفت به سمت تمدن نوین اسلامی را ادامه خواهد داد.

با عزم ملی و مدیریت اسلامی و انقلابی می‌توانیم همه‌ی گره‌ها را باز کنیم و تمامی مشکلات را از پیشِ رو برداریم. اگر رئیس جمهوری انتخاب کنیم که درست بفهمد و بیندیشد، می‌فهمد که باید با تحرک و تحول و با مبارزه با فساد، وضع موجود در زمینه مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی را دگرگون کند.

اگر ما با رعایت اصل شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری، رئیس‌جمهوری بر طبق معیار‌ها و صلاحیت‌ها گزینش کنیم، وی با تکیه به خدا و اصل خودباوری و مردم‌باوری، با دقت و ابتکار راه‌هایی را برای حضور مردم پیدا می‌کند و با پشتیبانی ملت ایران، راه صعود، پیشرفت، عزت و اقتدار ملی را طی می‌کند و ایران اسلامی را بر بلندای عظمت خود می‌نشاند.

امروز ایران اسلامی به رئیس جمهوری نیاز دارد که به کمک الهی اتکال کند. به صدق وعده الهی اعتماد داشته باشد. به قدرت‌های مستکبر و زورگوی جهانی و با آمریکای جهان‌خوار و هم‌پیاله‌هایش بی‌اعتماد باشد. رئیس‌جمهوری که بی‌خوف و هراس و با بصیرت و شجاعت در مقابل زورگویان دنیا و سردمداران باطل بایستد و از حق دفاع کند و ابرقدرت‌ها و شیاطین جن و انس و سلاح‌های پیشرفته‌ی قلدران عالم و توطئه‌های دشمنان خدا در روح او اثر نگذارد و نگاه او به عدالت اجتماعی و فسادستیزی و ساده‌زیستی و حمایت از طبقات ضعیف و محروم باشد و برای حل مشکلات ملت ایران دل بسوزاند.

رئیس جمهور باید بر خویشتن مسلط و از بند و زنجیر هوا‌های نفسانی رهیده باشد. از مسئولیتی که به دست می‌آورد؛ به‌خاطر ضعف نفس در جهت اشرافی‌گری، ارضاء نفس و تمایلات نفسانی استفاده نکند و مدیریت بر قوه مجریه را وسیله‌ای برای زندگی تجملاتی و پر از اسراف و تبذیر قرار ندهد.

امروز ایران اسلامی به رئیس‌ جمهوری نیازمند است که بداند آمریکا با ایران مستقل و رو به جلو و پیش‌رونده دشمن است، بداند انگلیس، این مستعمره پیر ازکارافتاده، به‌دنبال نفوذ در منطقه برای اعمال دشمنی با ایران است، بداند صهیونیست‌ها و سرمایه‌داران و زرسالاران بین‌المللی، دشمنان اصلی جمهوری اسلامی ایرانند، بداند که برای حل مشکلات و معضلات کشور باید چشم به درون دوخت و قدرت کشور را مقاوم‌سازی کرد.

رئیس‌ جمهوری که بداند ایمان دینی و معرفت دینی جزو مهم‌ترین عناصر مقاومت و تحرک جمهوری اسلامی ایران است، حرکت سریع و پرشتاب علمی جزو مهم‌ترین عوامل قدرت کشور است؛ رئیس‌جمهوری که معتقد به پیشرفت اقتصادی ایران اسلامی باشد، اقتصاد کشور را با اقتصاد مقاومتی، قوی و پایدار می‌کند.

امروز ما به رئیس‌ جمهوری نیاز داریم که با یک دولت برنامه‌ریز، دقیق، شجاع، حرکت کشور را به سمت موفقیت و سربلندی و عزت و عظمت پیش ببرد و از لحاظ علمی، فناوری، تولید داخلی، کشف ظرفیت‌های داخلی و استفاده نشده، کشور را قوی کند.

ملت ایران باید با هیجان، با احساس قوی، با معرفت، با روشن‌بینی و روشن‌فکری و با دقت و بصیرت وارد صحنه انتخاب پرشور و انتخاب اصلح شود و با گزینش مدیری انقلابی و جهادی، گام‌های بلندتری را در مسیر ایجاد یک جامعه اسلامی عادلانه، پیشرو مقتدر، باعزت و با قدرت بردارد.

ملت ایران با وحدت و یکپارچگی و هم‌بستگی در صحنه ایستاده‌ است. آنجایی‌که پای اسلام، استقلال، شرف، عزت، قدرت ملی، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن در میان است، مردم با همه وجود حضور دارند و روز انتخابات ریاست جمهوری روز حضور ملی است.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.