سردار سلامی با هنیه درباره پیروزی بزرگ مقاومت فلسطین گفت‌وگو کرد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه درباره ابعاد پیروزی بزرگ ملت و مقاومت فلسطین گفت‌وگو کرد.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز جمعه با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش رادیو صوت القدس در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف ابعاد پیروزی بزرگ ملت و مقاومت فلسطین در نبرد سیف القدس در زمینه‌های مختلف سیاسی و میدانی را بررسی کردند.

رئیس دفتر سیاسی حماس امروز در سخنانی گفت که مردم فلسطین برای دفاع از قدس و مسجدالاقصی به پاخاستند و ده‌ها هزار نفر از تمامی مناطق برای حمایت از الاقصی به این مکان روانه شدند.

او تأکید کرد: «افق جدیدی پیش روی ما باز شده و مرحله جدیدی در تاریخ مبارزه امت که مرکزیت آن موضوع فلسطین، قدس و مسجدالاقصی است آغاز گردیده و پیروزی که رقم خورده حاصل مجاهدت مردم و یک پیروزی الهی در این مرحله است.»

رئیس دفتر سیاسی حماس، در بخش دیگری از سخنان ضمن تقدیر از حمایت‌های ایران گفت: «از جمهوری اسلامی ایران که از هیچ کمک مالی و تسلیحاتی به مقاومت دریغ نکرد، ممنونیم. همچنین قدردان تمامی کشور‌های عربی و اسلامی هستیم که موضع شرافتمندانه‌ای در این جنگ در پیش گرفتند.»

شامگاه روز پنجشنبه، پس از گزارش برخی منابع خبری درباره احتمال آتش‌بس، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس با میانجیگری مصر موافقت کرد. گروه‌های مقاومت فلسطین نیز ساعتی بعد در بیانیه‌هایی جداگانه تأکید کردند که تا زمان پایبندی تل‌آویو به آتش‌بس به آن متعهد خواهند بود.

طبق آمار وزارت بهداشت غزه، در طول ۱۱ روز حملات همه جانبه صهیونیست‌ها ۲۴۳ تن از جمله ۶۶ کودک به شهادت رسیده و ۱۹۱۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.