ابوالحسن سلطانی زاده

اصلح گزینی انتخابات ۱۴۰۰ در کلام رهبری

کاندیدای منفعل و وا داده و ناامید از تغییر وضع موجود هرگز نمی تواند مصداق یک رئیس‌جمهور پرنشاط، با انگیزه و امیدوار برای فتح قله های خودباوری و توسعه و عبور از گردنه های صعب العبور باشد.

انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را می توان یک انتخابات حیاتی، سرنوشت‌ساز وتعیین‌کننده برای گام دوم انقلاب دانست . تحقق بخش مردم سالاری دینی، امنیت آفرین، اقتدار بخش، بیمه کننده کشور، لیله القدر نظام اسلامی، تحقق بازدارندگی ،تجلی بخش ظهور قدرت نرم و هوشمند نظام اسلامی، دفع کننده شر دشمن، فرصتی بی نظیر، یک امکان و یک ذخیره ارزشمند تنها واگویی بخش‌هایی از نگاه راهبردی مقام معظم رهبری به مقوله انتخابات می‌باشد.

 انتخابات پرشور و انتخاب درست به معنای نور علی نور در کلام مقام معظم رهبری بیانگر نقشه راه و تبیین صحیح برای پرداختن به این پدیده بی نظیر می باشد. مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت کلید واژه های یک پارادایم کارآمد و اثربخش برای تحقق انتخاباتی پرشور و گسترده می باشد ولی در عین حال از نقش انتخاب درست که از آن به عنوان اصلح گزینی یاد می شود هرگز نباید غفلت ورزید، در واقع با انتخاب درست که ضمانت بخش ویژگی های فوق الذکر می باشد می توان تداوم بخش گفتمان امام و رهبری  برای تحقق دولت اسلامی در فرایند پنجگانه تکاملی انقلاب اسلامی بود.

انتخاب درست با اصلح گزینی می‌تواند به عاملی برای رفع مشکلات و دردهای مزمن در کشور تبدیل گردد و، واگرایی ایجاد شده در بخش‌هایی از جامعه را به علت سوء مدیریت به همگرایی تبدیل کند و در نهایت به روی کار آمدن دولتی کارآمد منجر شود بهترین شاخص و معیار برای انتخاب درست و هوشمند تمسک به منظومه فکری حکیم و پرچمدار انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب می باشد که همواره با درک مقاطع و اقتضائات و شرایط انقلاب به ارائه پارامترهایی برای انتخاب اصلح مبادرت ورزیده اندکه در این مقاله به بخش‌های عمده‌ای از این معیارها و شاخص ها می پردازیم.

به طور کلی با مراجعه به منظومه فکری هدفمند مقام معظم رهبری به صورت عام و با بررسی ۶ سخنرانی انجام شده از اردیبهشت ۹۹ تا اردیبهشت ۱۴۰۰ توسط ایشان به طور خاص پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ موارد ذیل به عنوان شاخصه های اصلح برجستگی خاصی دارد:

1-  ایمان، تقوا و اخلاق اسلامی

 از نظر مقام معظم رهبری بخشی از ویژگی‌های رئیس‌جمهور منتخب می‌بایستی خاص باشد یعنی زیربنایی باشد و اساساً بدون این شاخص‌ها رئیس‌جمهور با هر درجه از توان و تخصص و کارآمدی فاقد هویت و اعتبار لازم برای اداره کشور اسلامی می باشد،اگر فرد دوم کشور فاقد ایمان و تقوای لازم باشد یا در او ظهور و بروز جدی نداشته باشد نمی‌توان به او اعتماد کرد و کلامش فاقد اثرگذاری و رفتارش به واگرایی اجزای حاکمیت منجر می‌شود. تجمل گرایی، اشرافی گرایی، پرهیز از ساده زیستی، و مردمی نبودن از اثرات فقدان این شاخص در کاندیدای اصلح می‌باشد.

 ۲ - مدیریت و کفایت

 ناگفته پیداست که مهمترین چالش امروز کشور چالش مدیریتی است و تلاش برای رفع این چالش از اهداف مهم انتخاب اصلح می باشد شاخص مدیریت، بیانگر لزوم تغییرات در شرایط فعلی می باشد و مردم باید جهت گزینش منتخب خویش این ویژگی را در اولویت قرار دهند چرا که با رعایت این معیار است که دولت کارآمد قوی، محقق و زمینه رشد و توسعه و پیشرفت کشور و علاج درد های مزمن حاصل می‌گردد.

 ۳ - عملکرد انقلابی و جهادی

 به تعبیر رهبر معظم انقلاب با عملکرد اتوکشیده نمی‌شود کار کرد و باید برای حل مشکلات اساسی کشور با روحیه جهادی و انقلابی وارد میدان شد.

دقت در این نکته حائز اهمیت است که رهبر انقلاب لفظ عملکرد را برای انقلابی و جهادی بودن به کار برده اند  و این یعنی به پیشینه، سوابق و عملکرد افراد باید توجه داشت و البته این عملکرد تا امروز ساری و جاری و منشاء اثر بوده باشد چه بسا افرادی که دیروز دارای سوابق جهادی بودند ولی امروز ی پشیمان یا خسته و فرسوده از قطار انقلاب اسلامی پیاده شده‌اند باید پا به پای انقلاب همراه با مردم انقلابی و شهید داده در تمام صحنه های دفاع از انقلاب اعم از تهدیدات بیرونی و فتنه‌های داخلی حضور داشته و صرف گذشته جهادی و انقلابی داشتن کفایت نمی‌کندبلکه هم سابقه و هم لاحقه هر دو با هم لازم است .

4-  عدالتخواه و ضد فساد

یعنی به معنای واقعی در رفتار او و نه صرفاً گفتار او صفت عدالتخواهی و ضد فساد بودن موجود باشد. تحقق عدالت ،آرمان مطلوب و غایت نهایت تشکیل نظام اسلامی است و عدالت‌خواهی به عنوان یک صفت برجسته می بایستی در سابقه و پیشینه و رفتار کاندیدای انتخابات در هر جایگاه و موقعیتی که بوده است وجود داشته باشد به قول معروف هرگز نمی توان با دستمال آلوده شیشه را پاک کرد. امروز دشمن غدّار بیرونی با تهمت فساد سیستمی به کلیت نظام اسلامی تلاش می کند تمامی کارگزاران نظام را به آلوده بودن متهم کند که البته متاسفانه در مواردی نیز با اهمال و سهل انگاری سیستم های نظارتی در کشور جلوه هایی از این مستند سازی برای او فراهم شده است.انتخاب اصلح با شاخص عدالت خواهی و ضد فساد بودن و چینش ساز و کار ضد فساد، دشمن را خلع سلاح و مردم طالب عدالت را امیدوار می‌کند که فساد در هر جایگاه و موقعیتی که باشد نمی‌تواند از برخورد قاطع نظام اسلامی مصون و در امان بماند.

 ۵ - معتقد به جوانان و به کارگیری آنان

 در بیانیه گام دوم انقلاب که نقشه راه و منشور چهل سال دوم انقلاب اسلامی باشد دال مرکزی بیانیه، جوانان به عنوان پیشران های اصلی حرکت تکاملی انقلاب می باشند رئیس جمهور اصلح کسی است که به این ظرفیت از عمق جان باور داشته و در به کارگیری این ظرفیت و پتانسیل ارزشمند کوتاهی نورزد.

امروز نیاز ضروری و اقتضاء تداوم انقلاب، حرکت پرشتاب و جهشی برای به کارگیری نسل جوان مومن ،متعهد و انقلابی است که این مهم در باور و اعتقاد کاندیدای ریاست جمهوری باید برجستگی و درخشندگی داشته باشد.

 ۶ - معتقد به توانمندی‌های داخلی

 این شاخص نیز در کلام رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب نقش ویژه‌ای برای شناخت کاندیدای اصلح دارد امروز و در چالش اصلی کشور یعنی چالش مدیریتی این معنا نقش مهمی در استحکام زیرساخت‌های داخلی کشور دارد.

ماه خردادی که در آن قرار گرفته‌ایم مملو از حوادث غرورآفرین و پیروزیهای غرور انگیز ناشی از اتکا به توان داخلی است از سوم خرداد و فتح خرمشهر گرفته تا سالگرد امام عظیم الشانی که سرچشمه امید و نگاه به داخل بود و تا ۱۵ خرداد ۱۳۴۳ که قیام یک ملت خداباور برای ثبت حرکتی انقلابی در صفحات زرین انقلاب اسلامی شد و تا پیروزی غرورآفرین اخیر ملت فلسطین در جنگ ۱۱ روزه با رژیم صهیونیستی که با اتکا به توان داخلی موشک های نقطه زن قاسم ، اسطوره گنبد آهنین و ارتش به اصطلاح شکست ناپذیر رژیم صهیونیستی را به چالش کشید.

7-  امیدوار و پرنشاط

 کاندیدای منفعل و  وا داده و ناامید از تغییر وضع موجود هرگز نمی تواند مصداق یک رئیس‌جمهور پرنشاط، با انگیزه و امیدوار برای فتح قله های خودباوری و توسعه و عبور از گردنه های صعب العبور باشد.

۸-  شجاعت و مرعوب نشدن

 در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب این شاخصه یک شاخصه بسیار مهم می باشد که نباید رئیس‌جمهور روحیه شاه سلطان حسینی داشته باشد که این روحیه همان نداشتن شجاعت و مرعوب شدن در برابر دشمن است امروز کشور در برابر تهدیدات و فشارهای دشمنان انقلاب اسلامی به رئیس‌جمهور شجاع نیاز دارد که با ادبیات جنگ و سایه جنگ توسط دشمن مرعوب نشود و روحیه مقاومت و ایستادگی کشور را دستمایه بازی‌های سیاسی برای خلق دوقطبی های کاذب به هر قیمت و قرار ندهد. انشاالله

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.