سازمان ملل به ابراز نگرانی از شلیک گلوله‌ به کودکان فلسطینی بسنده کرد

سازمان ملل در گزارشی نظامیان صهیونیست را عامل بیش ترین موارد نقض حقوق کودکان فلسطینی خواند ،اما در عین حال از قرار دادن این رژیم در لیست سیاه اجتناب کرد.

هادی نیوز: سازمان ملل روز جمعه در گزارشی ضمن برشمردن موارد متعدد نقض حقوق کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی به هیچ اقدام عملی برای مقابله با آن اشاره نکرد.

به گزارش شبکه الجزیره در این گزارش آمده است: نظامیان اسرائیلی در بیش‌ترین موارد نقض حقوق کودکان در سال ۲۰۲۰ در کرانه باختری، غزه، قدس و اسرائیل دخالت دارند.

سازمان ملل در این گزارش نسبت به کشته و زخمی شدن کودکان فلسطینی به ضرب گلوله‌های واقعی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت: ما از اسرائیل می‌خواهیم در خصوص مواردی که از گلوله‌های واقعی استفاده شده است، تحقیق کند.

با این حال بر اساس این گزارش گوترش دبیر کل سازمان ملل تصمیم گرفته که نظامیان اسرائیلی همچنان در لیست سیاه کشورها و گروههای ناقض حقوق کودکان نباشند.

در این گزارش آمده است: ما درباره ۳۰ حمله نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان به مدارس و بیمارستان‌های غزه و کرانه باختری تحقیق کردیم.

سازمان ملل همچنین از رژیم صهیونیستی خواست به بازداشت اداری کودکان پایان دهد و هر گونه سوء برخورد با کودکان در حین بازداشت را متوقف کند.

در گزارش سازمان ملل آمده است: ما از مقامات اسرائیل می‌خواهیم در اقدامات خود تجدید نظر کرده تا مانع هر گونه استفاده مفرط از زور شود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.