آثار جنایات هولناک حقوق بشر آمریکایی‌ها از خاطر ملت ایران زدوده نمی‌شود

فراکسیون اقدام پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا خاطرنشان کرد: آثار زخم جنایات هولناک هفته حقوق بشر آمریکایی ها پس از گذشت چند دهه هنوز التیام نیافته و از خاطر ملت ایران نیز زدوده نخواهد شد.

هادی نیوز: فراکسیون اقدام پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه فراکسیون اقدام پیش دستانه علیه تهدیدات آمریکا به شرح زیر است:

ترور نافرجام مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران ایشان، شهادت آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد، بمباران شیمیایی سردشت و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در خلیج‌فارس، همه جنایات تلخ و هولناکی هستند که از 6 تا 12 تیرماه، علیه ملت ایران توسط ایالات متحده آمریکا صورت گرفته که دم مدافع و مدعی به اصطلاح حقوق بشر است اما این کشور در واقع یک سازمان کشتار جمعی و نسل کشی پیشرفته علیه بشریت می باشد.

بازخوانی حوادث تیرماه و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، «هفته حقوق بشر آمریکایی» و شباهت‌های اهداف و شیوه‌های گروهک منافقین و تروریست‌های تکفیری و دست‌های پشت پرده مدیریت و هدایت تروریسم دولتی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی، به ویژه برای نسل جوان امروز می‌تواند بصیرت و آگاهی جامعه اسلامی را بیش از گذشته افزایش دهد و آنان را در برابر طرح‌ها و نقشه‌های فریبنده و اغواکننده دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در چهل سالگی دوم صیانت کرده و همواره مهیای مقابله با تهدیدات شبکه تروریسم سلطه و استکبار جهانی، در صحنه نگه دارد.

آثار زخم جنایات هولناک هفته حقوق بشر آمریکایی ها پس از گذشت چند دهه هنوز التیام نیافته و از خاطر ملت ایران نیز زدوده نخواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند: «آنها با حقوق بشر، منافع غرب را اراده می‌کنند، با دموکراسی دخالت نظامی را به جای آن می‌نشانند، می‌گویند مبارزه با تروریسم، مردم بی‌دفاع روستاها و شهرها را آماج بمب‌ها و سلاح‌های خود می‌سازند؛ دنیایی که چشم بر این جنایت‌های وقیحانه می‌بندد، نمی‌تواند امیدوار باشد که خواهد توانست با ‌تروریسم رو به رشد در دنیا مقابله کند. این‌ها خود مشوق تروریسم‌اند.»

هدف اصلی معظم‌له نسبت به نامگذاری یک هفته در طول سال تحت عنوان هفته «حقوق بشر آمریکایی»؛ یادآوری جنایات ضدبشری دولت آمریکا در ایران و جهان است.

ما امروز به معنای واقعی کلمه، در نبرد اقتصادی و رسانه‌ای و تبلیغاتی با آمریکای جنایتکار هستیم و هفته یادآوری حقوق بشر آمریکایی فرصت مغتنمی برای پرده‌برداری از جنایات این کشور بویژه برای نسل جوان و ملت‌های آزادی خواه است.

اقدامات ضدبشری آمریکا، البته محدود به این یک هفته نیست و این جنایات پیش از کودتای 28 مرداد 1332 تا امروز ادامه دارد.

ایالات متحده آمریکا کشوری است که تنها 239 سال از تاریخ حیاتش می گذرد و 93 درصد از این عمر خود یعنی 222 سال آن را در جنگ و تجاوز به کشورهای مختلف در سراسر جهان سپری کرده است. علاوه بر جنگ‌ها و تجاوزات ِآمریکا، این کشور وحشتناک‌ترین آزمایش‌های انسانی تاریخ در خیانت به حق زندگی انسان‌ها که جزو حقوق بنیادین بشر است انجام داده که از بمباران اتمی تا ابتلای مردم به سرطان، تزریق عامل شیمیایی نارنجی (دیوکسیدین) به زندانیان و باکتری تاسکیگ به سیاه پوستان می‌باشد.

تحریم‌های اقتصادی نوع دیگری از این جنایات علیه بشریت است که در سال‌های اخیر با هدف به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران اعمال شد اما با مقاومت ملت شجاع ایران به شکست انجامید. فراکسیون اقدامات پیش دستانه علیه آمریکا باور دارد تحریم علیه کشورها، نقض قواعد اساسی و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل است و صراحتاً میثاق حقوق مدنی و سیاسی ICCPR را نقض می‌کند. تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت‌ها، نقش موثری در نقض حقوق مردم از جمله حق حیات، حق سلامت، حق آموزش، حق اشتغال و حق توسعه داشته و دارد. تحریم از هر نوع و در هر زمانی، جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود و از مجامع بین‌المللی انتظار می‌رود به مسئولیت ذاتی خویش عمل نمایند و آمران تحریم را مورد بازخواست قرار دهند.

سیاهه جنایات رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا و متحدان آن علیه ملت ایران اسلامی طی دهه‌های اخیر از جمله در هفته دوم تیرماه 1360 به اندازه‌ای است که این هفته در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته حقوق بشر آ‌مریکایی نامگذاری شده و فرصت مناسبی را فراروی ملت مقاوم و با بصیرت ایران اسلامی و به ویژه صاحبان قلم و اصحاب رسانه قرار داده تا ضمن افشای چهره واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر، آزادی و دموکراسی؛ عمق این جنایات را در معرض دید و قضاوت جهانیان قرار دهد.

حقوق بشر در سایه اسلام و حکومت اسلامی تأمین می‌شود. اسلام هر حاکمیت ظالمانه‌ای را نفی می‌کند و هیچ کس حق ندارد بر مردم حاکمیت داشته باشد مگر آنکه دارای معیارهای پذیرفته شده باشد و مردم او را پذیرفته باشند. در این چارچوب نخبگان سیاسی و فکری ایران و جهان اسلام، وظیفه سنگینی برعهده دارند تا هویت اسلامی و تعالیم روشن اسلام را در موضوعاتی چون حقوق بشر، آزادی و مردم سالاری، حقوق زن، مبارزه با فساد، رفع تبعیض، مبارزه با فقر و عقب ماندگی علمی برای جوانان و نسل جدید بازگو کنند.

آموزه‌های چهل ساله انقلاب اسلامی به ویژه عرصه‌های مقابله با خط نفاق و نفوذ در مرحله جدید تقابل راهبردی ایران اسلامی و آمریکا و اقمار سلطه جهانی، تقویت اراده ملی و تأثیرناپذیری آن در شرایط خطیر امروز را اجتناب‌ناپذیر ساخته تا استکبار جهانی بداند جمهوری اسلامی و ملت ایران تحت زعامت و رهبری حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری و گفتمان مقاومت فعال، از اراده و عزم سرشار و ظرفیت‌های راهبردی برای پاسخ به توطئه‌ها و تحریم‌های ظالمانه برخوردار است. ضمن تکریم مقام شامخ و گرامیداشت یاد و خاطره و آرمان‌های بلند شهدای گرانقدر فاجعه تروریستی هفتم تیرماه 60 به ویژه شهید آیت‌الله بهشتی (رضوان‌الله تعالی علیه) و نیز خاطره سایر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، از شهدای ترور در اوایل انقلاب شهدای جنگ تحمیلی، شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم و به ویژه شهید سردار قاسم سلیمانی؛ بر ضرورت بیداری و آمادگی‌های ملی در برابر توطئه‌های پایان‌ناپذیر استکبار جهانی و راهبردهای شیطانی تروریستی تحت فرمان آمریکا و رژیم صهیونیستی تأکید می‌نماید.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.