نخست وزیر انگلیس: تا دوشنبه هفته آینده در قرنطینه می‌مانم

نخست وزیر انگلیس عصر روز یکشنبه با انتشار پیام ویدئویی خبر داد به دلیل تماس با فرد مبتلا به کرونا، تا دوشنبه هفته آینده در قرنطینه می‌ماند.

هادی نیوز: «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس عصر روز یکشنبه در پیامی ویدئویی در صفحه شخصی خود در توییتر خبر داد به دلیل ارتباط با «ساجد جاوید» وزیر بهداشت این کشور که به کرونا مبتلا شده است، تا دوشنبه آینده، 26 جولای در قرنطینه باقی می‌ماند.

 نخست‌وزیر و «ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس روز یکشنبه و درپی موج شدید انتقادات، ناچار شدند به قرنطینه بروند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پس از مثبت اعلام شدن تست کرونای «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس، جانسون و سوناک اعلام کردند از برنامه‌ای آزمایشی پیروی خواهند کرد که قرنطینه در روزها و ساعات غیرکاری و انجام تست روزانه کرونا را شامل می‌شد.

با این حال پس از اعتراضات و انتقادات گسترده‌ای که سیاست‌مداران احزاب مخالف و شهروندان انگلیسی نسبت به تبعیض قائل شدن برای این دو مقام ارشد دولت ابراز کردند، آن‌ها به ناچار روند عادی قرنطینه و کار کردن از منزل را پذیرفتند.

وزیر دارایی انگلیس نیز در پیامی توئیتری اعلام کرد: «با اینکه طرح آزمایشی تست و ردیابی به شکل منصفانه‌ای بازدارنده است و اجازه انجام کارهای ضروری دولتی را می‌دهد، به این نتیجه رسیدم قانونی که برای همه یکسان نباشد، اشتباه است».

وزیر بهداشت جدید انگلیس روز شنبه در پیامی ویدئویی گفت: «امروز صبح، تست کرونای من مثبت شد. من منتظر نتیجه پی‌سی‌آر هستم اما خوشبختانه تزریق واکسن داشته‌ام و علایم بیماری خفیف است».

وزیر بهداشت انگلیس روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۱۳۹۹) دُز نخست واکسن کرونای خود را دریافت کرده بود.

وی روز ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده بود. واکسنی که او استفاده کرده از نوع آکسفورد/آسترازنکا بوده است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.