ارتقای سامانه‌های دفاعی/ تولید انبوه واکسن «فخرا» در آینده نزدیک

امیر سرتیپ آشتیانی با تأکید بر تقویت توان رزم نیروهای مسلح از طریق ارتقای سامانه‌های دفاعی، صادرات محصولات دفاعی و بهره‌گیری جدی از ظرفیت‌های بخش دولتی، خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان را از اولویت‌های وزارت دفاع برشمرد.

امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع  ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات ارزشمند امیر حاتمی در طی این چهار سال گفت: امیر سرتیپ حاتمی در طی این چند سال به برنامه‌های زیادی جامه عمل پوشاند و بنده نیز ادامه‌دهنده راه وی خواهم بود.

امیر آشتیانی با تبریک هفته دولت به همه و دولتمردان دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی افزود: شایسته‌سالاری، توانمندی و مبارزه با فساد یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان این دولت است و به جد نیز دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی وزارت دفاع تقویت توان رزم از طریق ارتقای سامانه‌های دفاعی در برابر تهدیدات سخت و نیمه‌سخت است، افزود: مجموعه وزارت دفاع در طول چهار سال گذشته دستاورد‌های خوبی را به ارمغان آورده است و ما نیز تلاش می‌کنیم در همه حوزه‌ها به‌ویژه در بحث تحقیقات اهتمام مضاعف داشته باشیم و بتوانیم محصولات جدیدی را طراحی، تولید و عرضه کنیم.

وزیر دفاع یکی دیگر از اولویت‌های این وزارتخانه را بهره‌گیری جدی از ظرفیت‌های بخش دولتی، خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: هم در بحث استفاده از این ظرفیت‌های ارزشمند و هم در موضوع انتقال فناوری به مجموعه‌های کشور نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی موضوع دیپلماسی دفاعی، سلامت و مهندسی دفاعی، توجه ویژه به معیشت کارکنان و اعضای وابسته، صادرات محصولات دفاعی و بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی ارزشمند به‌عنوان ذخایر استراتژیک را از مهمترین اولویت‌های وزارت دفاع برشمرد و گفت: از طریق ارتباط و تعامل تنگاتنگ وزارت دفاع با مجموعه نیرو‌های مسلح، نیاز‌ها می‌بایست دقیقاً و متناسب با خواست آن‌ها شناسایی شود و در این حوزه به جهش چند برابری دست یافت.

امیر آشتیانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بحث تولید واکسن کرونا به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم، افزود: مرحله تولید واکسن «فخرا» به مراحل پایانی خود رسیده است و ان‌شاالله در آینده بسیار نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.