شهروندان آمریکایی؛ خروج از افغانستان «تحقیر ملی» بود

نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد که نارضایتی از خروج آمریکا از افغانستان از مرزهای حزبی عبور کرده و دو سوم مردم آمریکا آن را تحقیر ملی می‌دانند.

هادی نیوز: هفتاد درصد شهروندان آمریکایی خروج از افغانستان را «تحقیر ملی» می‌دانند.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» نظرسنجی موسسه معتبر«راسموسن» نشان داد که ۵۱ درصد از شهروندان آمریکایی به شدت موافق گزینه تحقیر شدن آمریکا در خروج از افغانستان هستند، در حالیکه ۵۶ درصد از دموکرات‌ها بر این باورند که نحوه خروج آمریکا از افغانستان «شرم آور» بود.

این نظرسنجی برخط  نشان داد که ۷۳ درصد از رای دهندگان آمریکایی معتقد بودند آمریکایی‌هایی که در افغانستان باقی مانده اند به احتمال زیاد توسط طالبان گروگان گرفته می شوند و تقریبا نیمی از آنها گفته اند که این سناریو «بسیار محتمل» است و تنها ۱۶ درصد فکر می کنند که چنین موردی بعید به نظر میرسد.

در این نظرسنجی آمده است که خروج از افغانستان یک تحقیر ملی است و «جو بایدن»  رئیس جمهور آمریکا هزاران آمریکایی را پشت خطوط طالبان رها کرد تا از خود مراقبت کنند.

نتایج یک نظرسنجی دیگر نیز نشان داد که میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا به پایین‌ترین میزان از زمان ورودش به کاخ سفید رسیده است.

طبق نتایج این نظرسنجی که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در آمریکا برگزار شد، ۴۴ درصد از شهروندان عملکرد بایدن را قابل قبول می‌داند. نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه «ایپسوس» انجام شده همچنین نشان داد ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد رئیس جمهور خود را غیر قابل قبول می‌دانند.

محبوبیت بایدن از اواسط ماه گذشته میلادی و در بحبوحه خروج آمریکایی‌ها از افغانستان و افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا، شروع به کاهش کرده است.

بر اساس این نظرسنجی جدید، میزان رضایت آمریکایی‌ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر ۵۰ درصد رسیده است و ۴۶ درصد نیز از نحوه پاسخ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا ناراضی هستند.

پیش‌تر نیز در نظرسنجی مشترک «واشنگتن پست-ای‌بی‌سی نیوز»، ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که نحوه عملکرد بایدن در مقابله با همه‌گیری را تایید می‌کنند که در مقایسه با اواخر ژوئن که ۶۲ درصد به او نمره مثبت داده بودند، کاهش را نشان می‌دهد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.