آزادی ۱۰۷۱ زندانی در پویش مردمی «نذر هشتم»

راه‌اندازی پویش مردمی «نذر هشتم» مورد استقبال پرسنل زندان و همچنین سایر گروه‌های جهادی و مردمی قرار گرفته و طی دو ماه گذشته آزادی بیش از هزار زندانی را موجب شده است.

هادی نیوز: با اجرای پویش مردمی «نذر هشتم» که به ابتکار رئیس سازمان زندان‌ها و درجهت حمایت از مددجویان گرفتار در حبس کلید خورده، بالغ بر هزار نفر از مددجویان زندان‌های کشور توانستند طی دو ماه اخیر با جلب مشارکت‌های اجتماعی و مردمی، از بند زندان رهایی یافته و به آغوش جامعه بازگردند.

این طرح خیرخواهانه با هدف کمک به آزادی مددجویان و حمایت مالی از خانواده‌های آنان در دستور اجرا قرار گرفته و تاکنون با استقبال خیرین نیز روبرو شده؛ در این راستا در مدت اخیر مبلغی بیش از ۱۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان جمع‌آوری و درجهت آزادی زندانیان تخصیص یافته است.

کمک به خانواده زندانیان از دیگر ابعاد راه‌اندازی پویش «نذر هشتم» اعلام شده است به‌نحوی‌که در بازه زمانی مذکور، کمک‌های دریافتی از طریق جلب مشارکت گروه‌های اجتماعی، جهادی و مردمی به مبلغ اهدایی بیش از ۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان رسیده است.

پرداخت نقدی، اجاره ویا رهن منزل، بسته معیشتی، سبد کالا، اقدامات آموزشی، توزیع غذا، اعزام به سفرهای زیارتی، خدمات درمانی، جهیزیه، خرید لوازم خانگی، هزینه دانشگاه، اشتغال و غیره ازجمله بخش‌های مصرفی مبلغ‌هایی اهدایی به خانواده زندانیان محسوب می‌شود.

این دسته از فعالیت‌ها در ماه‌های مرداد و شهریورماه، رقمی بیش از ۴ هزار مورد کمک‌های دریافتی را شامل شده است. گفتنی است پویش «نذر هشتم» اقدامی است که به منظور آزادسازی زندانیان نیازمند خصوصاً مرتبط با جرایم غیرعمد و مالی و نیز پشتیبانی از خانواده ایشان، طی ماه‌های اخیر توسط محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها به مرحله اجرا گذاشته شد.

این اقدام فراگیر هم‌اکنون به نیت «امام هشتم»؛ امام رضا (ع) در دست اجراست و قرار است یاری‌گر زندانیانی باشد که در طول دوره حبس در مسیر متعالی زندان یعنی اصلاح و تربیت قدم برداشته‌اند تا بدین شکل نه‌فقط زمینه آزادی آنان بلکه تأمین معیشت خانواده این دسته از مددجویان را هم فراهم سازد. تاکنون مددجویان بسیاری در سراسر کشور توانسته‌اند با استفاده از اعتبار تأمین‌شده خیرین در پویش «نذر هشتم» از بند رهایی یابند.

حاج‌محمدی پیش از این درباره اجرای آن گفته بود: در این طرح، هشتم هرماه با توسل به امام هشتم یا حداقل هشت زندانی مستحق رأفت، آزاد می‌شوند و یا از خانواده آنها دستگیری و حمایت ویژه می‌شود … این طرح برای ابقای مسئولیت اجتماعی و مشارکت همگانی، فرصت و بهانه خوبی است.

سایر نهادهای حمایتی، خیرین، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مردمی و دیگر اقشار می‌توانند در اجرای هرچه بهتر این برنامه نیکوکارانه مشارکت داشته باشند. سازمان زندان‌ها همچنین با راه‌اندازی برنامه‌های دیگری همچون «پنجره فولاد» و یا «سامانه حمایت» برنامه‌های گسترده و حمایتی دیگری را برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند در دستور اجرا گذاشته است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.